Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292974 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Sneeuw overal om ons heen, zo veel waar je gek van wordt. Komende weken nog niets positiefs te zien, we moeten wel een zeer koude afsluiting krijgen, kan niet anders!! kan niet anders!! Arghhh!!!!

Toedeloe!

ron12

En vergeet Italie  niet, daar zijn veel aardverschuivingen geweest de afgelopen dagen, veel streken daar staan onder water  :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op za 01 feb 2014 - 10:44
Hartelijk welkom terug bij de rest de van Nederland ;).

Hier klinkt het weer als december, met die loeiende wind en regen tegen de ramen. Gelukkig wordt het vanmiddag,  morgen en maandag heel aardig weer met weer eens wat zonnige perioden en redelijke temperaturen.

Nu je het zegt is dat inderdaad echt van dat decemberweer. Flinke regen/buien met een dikke stormachtige zuiden tot westenwind :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jens

iedereeen zit hier maar te klagen terwijl de kansen op sneeuw niet ver weg zijn,neem nu volgende vrijdag en zaterdag,gfs berekent een pak sneeuw in het zuiden van engeland als die depressiekern iets zuidelijker overtrekt hebben wij ook sneeuw :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Dennis

Citaat van: jens op za 01 feb 2014 - 20:07
iedereeen zit hier maar te klagen terwijl de kansen op sneeuw niet ver weg zijn,neem nu volgende vrijdag en zaterdag,gfs berekent een pak sneeuw in het zuiden van engeland als die depressiekern iets zuidelijker overtrekt hebben wij ook sneeuw :)

ja kan leuke depressie koers worden - is zeker het volgen waard :) als er even een hoog-isobaar mee wil helpen aub

Bacci

Citaat van: jens op za 01 feb 2014 - 20:07
iedereeen zit hier maar te klagen terwijl de kansen op sneeuw niet ver weg zijn,neem nu volgende vrijdag en zaterdag,gfs berekent een pak sneeuw in het zuiden van engeland als die depressiekern iets zuidelijker overtrekt hebben wij ook sneeuw :)

Ja en dat is ook de enige kans, voor ons is die kans al helemaal klein.

De eerste sneeuwkansjes zijn er weer!  ;D

gilleeesss

Citaat van: Bacci op za 01 feb 2014 - 21:40
Ja en dat is ook de enige kans, voor ons is die kans al helemaal klein.

De eerste sneeuwkansjes zijn er weer!  ;D

:D, ben benieuwd of we nog iets krijgen

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Bacci

Citaat van: gilleeesss op za 01 feb 2014 - 22:46
:D, ben benieuwd of we nog iets krijgen

Eindelijk ook weer leden die onder de 5 graden gaan, hopelijk zet dit voort.

gilleeesss

Citaat van: Bacci op za 01 feb 2014 - 23:10
Eindelijk ook weer leden die onder de 5 graden gaan, hopelijk zet dit voort.

slechter kan het deze winter wellicht niet meer dus :) ik volg eigenlijk al paar dagen geen kaarten meer :) zie er enkel op fb soms passeren of hier :)

Bacci

Citaat van: gilleeesss op za 01 feb 2014 - 23:37
slechter kan het deze winter wellicht niet meer dus :) ik volg eigenlijk al paar dagen geen kaarten meer :) zie er enkel op fb soms passeren of hier :)

Nee ik ook zo min mogelijk, tijdverspilling, ik heb de afgelopen tijd wel mijn lesje geleerd wat betreft pluimen en kaarten. Maar we weten allemaal zodra er weer mooie kaarten tevoorschijn komen, we toch weer als kip zonder kop gek gaan doen.

gilleeesss

Citaat van: Bacci op zo 02 feb 2014 - 00:06
Nee ik ook zo min mogelijk, tijdverspilling, ik heb de afgelopen tijd wel mijn lesje geleerd wat betreft pluimen en kaarten. Maar we weten allemaal zodra er weer mooie kaarten tevoorschijn komen, we toch weer als kip zonder kop gek gaan doen.

Ja, maar zie nog niet zoveel moois , net eens gekeken xD

Johann

Na de föhn, gisteren tot 13 graden, kwam gisteravond en vannacht de sneeuw en is het weer sneeuw bedekt tot in het dal (680m). Foto's tuin vanmorgen, sneeuwhoogte 33cm. Rosswald (1800m) nu 120cm.

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

alfons

Die pluim verklaard de stilte op het forum.

Sven

Citaat van: alfons op zo 02 feb 2014 - 10:55
Die pluim verklaard de stilte op het forum.

Op de LT zie ik winter, maar goed het is de 06 run van GFS hecht ik niet veel waarde aan.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

zorba

Citaat van: Sven op zo 02 feb 2014 - 11:53
Op de LT zie ik winter, maar goed het is de 06 run van GFS hecht ik niet veel waarde aan.

Goede pluim opzich, gewoon rond gemiddeld. De "winter" op LT wordt wel weer weggepoetst :)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

SniperEye

Die depressie stond zowel vanmorgen als gisteravond al in de pluim (windsnelheden). Ik ben heel benieuwd hoe die stand houdt.

wimbaens

Citaat van: zorba op zo 02 feb 2014 - 12:03
Goede pluim opzich, gewoon rond gemiddeld. De "winter" op LT wordt wel weer weggepoetst :)

Ik zie toch warmere temperaturen dan gemiddeld. Voor hier ongeveer elke dag temperaturen rond 8-9°C tegenover 6°C normaal.
GFS geeft in deze periode ook niet het warmste punt van de dag weer in de pluim.

Lucifer

Citaat van: wimbaens op zo 02 feb 2014 - 12:36
Ik zie toch warmere temperaturen dan gemiddeld. Voor hier ongeveer elke dag temperaturen rond 8-9°C tegenover 6°C normaal.
GFS geeft in deze periode ook niet het warmste punt van de dag weer in de pluim.


Idd... december was te warm, Januari was te warm en ook februari lijkt dezelfde toer op te gaan, al kan dat nog anders uitpakken natuurlijk....

Ook vandaag  weer 8.2°C momenteel bij een stralend zonnetje.  Mij hoor je niet klagen, maar ik vraag me toch af waar sommigen die winterse mogelijkheden blijven zien. Voor zover k zie,  is de komende periode totaal anti-winters met temperaturen die dichter bij de 10°C dan  bij de 5°C liggen.  één ding is zeker, de stookkosten liggen een PAK lager dan vorig jaar :)

Powered by EzPortal