Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292959 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Achja een jaar zonder winter dan maar :) ik noem dit gwn herfst weer, zelf dat niet

Johannes96

Nahh.. dan moeten we het maar in maart opzoeken! Hier de sneeuwhoogtes van 2 maart 2005: volle laag gehad toen hiero! ::) En.. een zachte februari!

xzaz

Citaat van: Johannes96 op wo 29 jan 2014 - 23:56
Nahh.. dan moeten we het maar in maart opzoeken! Hier de sneeuwhoogtes van 2 maart 2005: volle laag gehad toen hiero! ::) En.. een zachte februari!
De definitie van een winter is niet voor iedereen het zelfde maar veel sneeuw laat in de winter is voor mij geen winter. Het moet eigenlijk nu vriezen dat het kraakt. Helaas, misschien volgend jaar maar eens.
De winter is nog niet eens begonnen!

Johannes96

Dus jij vind een halve meter sneeuw niet genoeg winter? Als het er ligt denk je fuck wat een werk om het allemaal weg te schuiven. En de kou die de nacht daarna komt, boven het sneeuwdek.. -20c

xzaz

Citaat van: Johannes96 op do 30 jan 2014 - 00:21
Dus jij vind een halve meter sneeuw niet genoeg winter? Als het er ligt denk je fuck wat een werk om het allemaal weg te schuiven. En de kou die de nacht daarna komt, boven het sneeuwdek.. -20c
Mua, plaatselijk natuurlijk he. In 't westen lag toen ook bijna geen sneeuw. Kan me de dag denk ik nog herrineren waarbij de bui uitsneeuwde boven Nederland. Een wee daarna was alles weg. Dan heb ik liever 3 weken goede vorst en een EST.
De winter is nog niet eens begonnen!

Jasneker

Winter is voor mij toch minstens 2 weken vorst aaneengesloten, schaatsen op natuurijs, en niet alleen ondergelopen weilanden maar ook sloten, vaarten en meren, dat is winter.
Dit geknoei in de marge tot nu toe heeft daar niks mee te maken.
Ook die sneeuwhoop van hier 55 cm in maart was na 4 dagen volledig weg.
Leuk, spannend maar kortdurig.
Maart levert ook niet zo'n 2 weekse periode vorst op, dus komt er wat dan is het Februari en de en de eerste week lijkt al niks.
Met de kou in Canada en USA moet ik het nog zien gebeuren, hoewel ik dit graag weer terug zou moeten nemen ;)

Bacci

Een beetje geduld mensen  ;) Afgelopen weekend was qua weer erg boeiend, helaas pakte het niet goed uit maar het had net zo goed nu al herfstweer kunnen zijn. Winter ligt op de loer, als de depressie activiteit eenmaal gaat afnemen kan het snel de goede kant op gaan. Na al de teleurstellingen en slechte vooruitzichten kan alles alleen beter uitpakken. Dit weer heeft ons toch echt geholpen geduld te hebben en laten we hopen dat ECMWF weer een interessante ontwikkeling laat zien morgen. Het was immers wel de oper die het zachte weer eerst zag aankomen waarna vervolgens de overige leden volgden.

SnowBoots

Zo.. Begon het hier in Ede (Gld) toch ineens te knisperen, voor het idee toch mooi een beetje wit buiten!!

SniperEye

@Bacci

Volgens mij viel alles afgelopen weekend op zijn plaats met het noordoosten onder een witte deken.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Rudi-Assauer

Heeft iemand een hirlam animatie van de neerslag van aankomende zaterdag?

Jelte

Tact: -3.9 graden. Gevoelstemp: -11. Het is winter op Terschelling.

MamaAs

Nou ik heb de eerste 3 droge minuscule motsneeuw gezien voor deze winter! Hahaha.
Goed koud hier momenteel, -3 met een gevoelstemperatuur van -10. Lekker bibberen, ik geniet er even extra van.

vlerk

Volgens mij slaat de Winter Eindhoven over dit jaar, wederom geen vorst gehad en koud is het ook niet.
Voor dit jaar vind ik het niet zo erg, goed voor de energierekening, laat het volgend jaar maar winteren, ik ben klaar voor de Lente!

DSDLimburg

pluim midden, geen herfst voorlopig! Een paar dagen met wat warmere tempraturen maar echt herfst? en dat is nog LT
seizoen 2018/2019

DoeEensGek

Citaat van: vlerk op do 30 jan 2014 - 10:04
Volgens mij slaat de Winter Eindhoven over dit jaar, wederom geen vorst gehad en koud is het ook niet.
Voor dit jaar vind ik het niet zo erg, goed voor de energierekening, laat het volgend jaar maar winteren, ik ben klaar voor de Lente!

Je weet dat ook in maart kan vriezen... en daarvoor en daarna ;) :P.


@DSDLimburg. De pluim daalt aan het eind ook weer. Maar ben benieuwd of de warme dagen ook nat/winderig zullen zijn.

Arend

Zag hier zonet een winterkoning in de tuin, hoe toepasselijk. Temperatuur nu -1,7. Deze zou volgens het KNMI vandaag nog boven 0 moeten komen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

wimbaens

Citaat van: DSDLimburg op do 30 jan 2014 - 10:19
pluim midden, geen herfst voorlopig! Een paar dagen met wat warmere tempraturen maar echt herfst? en dat is nog LT

Is de LT tegenwoordig vooruit geschoven ;) Lijkt me toch eerder herfst op MT.
In het noorden hebben ze deze winter nog het meeste geluk, hier mogen we al blij zijn als we eens normale temperaturen halen.

Marsel

Citaat van: Johannes96 op wo 29 jan 2014 - 23:56
Nahh.. dan moeten we het maar in maart opzoeken! Hier de sneeuwhoogtes van 2 maart 2005: volle laag gehad toen hiero! ::) En.. een zachte februari!
Ja maart 2005 was een heerlijke maand.
Echt genieten met een kort en bijzonder koud intermezzo aan het begin van de maand (met koude record op 4 maart te Marknesse), en daarna snelle overschakeling op de lente.
Immers, de laatste decade van maart was de warmste ooit gemeten! Maxima vanaf halverwege de maand vanuit het zuiden verschillende malen tussen de 15 en 20 graden, met lokaal zelfs een paar warme dagen.
Zo hadden we dus in één maand tegenstellingen van >40 graden, ook dat was nog nooit vertoond....

Tja, zo'n maand zou ik dan graag nog eens willen maken.

DSDLimburg

Citaat van: wimbaens op do 30 jan 2014 - 10:47
Is de LT tegenwoordig vooruit geschoven ;) Lijkt me toch eerder herfst op MT.
Nou ja ik kan er in mee gaan ;) dan maar even zuidoost ook erbij zetten.
seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal