Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292994 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

jens

huh ec is opeens kei goed,lagedrukgebied trekt onder ons door :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Bacci

Someday  ::)
Als ik ook zo kijk naar de temperaturen in Europa de komende week en volgende week blijft de kou gewoon in de buurt, in Scandinavie en Oost-Europa blijft het vriezen, alleen in West-Europa wordt het (tijdelijk?) even zachter.

Weerfreak 1337

Aanvoer van kou gaat wel net langs ons, er moet nog veel aan gesleuteld worden.
Wat wel zo is, is dat het weer een leuke ontwikkeling is! Even weer wat anders dan afgelopen runs.  :)

Edit: wordt weer randjeswerk als het zo gaat lopen > grote depressie-activiteit op de oceaan!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep

Johann op Twitter

Winter nog maar even niet afschrijven!

Remy

Citaat van: Joep op wo 29 jan 2014 - 20:49
Johann op Twitter

Winter nog maar even niet afschrijven!
Zoals ik een paar reacties geleden al opmerkte... duurt nog twee maanden :) Dan is het op een dagje vorst na werkelijk pas afgeschreven.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

SniperEye

Citaat van: Bacci op wo 29 jan 2014 - 20:08
Someday  ::)
Als ik ook zo kijk naar de temperaturen in Europa de komende week en volgende week blijft de kou gewoon in de buurt, in Scandinavie en Oost-Europa blijft het vriezen, alleen in West-Europa wordt het (tijdelijk?) even zachter.

Zie je nou wel, ik schreef gisteren nog, het zal geen 24 uur duren of Bacci is er weer  ;D Biertje?

Energizer85

De pluim  is anders dramatisch....

Remy

Citaat van: Energizer85 op wo 29 jan 2014 - 21:46
De pluim  is anders dramatisch....
De pluim komt uit een computer die nog een poosje te evolueren heeft.Het weer vandaag komt uit de hoge hoed van moeder natuur :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Sven

Citaat van: Joep op wo 29 jan 2014 - 20:49
Johann op Twitter

Winter nog maar even niet afschrijven!

Lol, GFS laat heel wat anders zien, dag winter ;) op de LT laatste kaarten gaat de jet ook pas weer enigzins gunstig liggen voor winter, maar goed :) ieder zijn model :D we zullen het meemaken.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Remy

Citaat van: Sven op wo 29 jan 2014 - 22:14
Lol, GFS laat heel wat anders zien, dag winter ;) op de LT laatste kaarten gaat de jet ook pas weer enigzins gunstig liggen voor winter, maar goed :) ieder zijn model :D we zullen het meemaken.
Tijd is geduldig.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Sven

Citaat van: Remy op wo 29 jan 2014 - 22:20
Tijd is geduldig.

Hehe begrijp me niet verkeerd, vind het wel leuk de battle tussen GFS en EC, velen houden van het europees model, en ik ben fan van GFS. Dus ben wel benieuwd :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

vossejongk

Pluim is prima, lekker droog voor 't grootste gedeelte :) Ben die regen helemaal zat :(

wimbaens

Citaat van: Remy op wo 29 jan 2014 - 22:04
De pluim komt uit een computer die nog een poosje te evolueren heeft.Het weer vandaag komt uit de hoge hoed van moeder natuur :)

Ik wil je reactie wel eens zien als er op LT winter op de pluim verschijnt, dan zijn de computers zeker plots beter geworden  ;)

Zelf vrees ik dat we momenteel terug in hetzelfde patroon gaan terechtkomen als begin januari door het koudere weer in Amerika.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Citaat van: vossejongk op wo 29 jan 2014 - 22:52
Pluim is prima, lekker droog voor 't grootste gedeelte :) Ben die regen helemaal zat :(

Ja voor komende week wel, daarna hoogst waarschijnlijk herfstachtig weer (hopelijk van korte duur).

wimbaens

Citaat van: ron12 op wo 29 jan 2014 - 23:01
Sneeuw ten zuiden van Eindhoven ?

Er zijn een paar meldingen van motsneeuw in Limburg. Het meeste sublimeert, ik weet niet of het nog tot bij jou gaat geraken maar je weet nooit.

Edit: Lijkt nu toch iets uit te breiden, op een aantal plaatsen in Limburg lichte sneeuwval.

Ijsbloem

 :) Johann is de pessimistischte niet. Ik bewonder zijn kijk op de kaarten maar ik zie toch echt een wegzakkend Russisch hoog.
Door wat versterking op zijn oostflank wellicht een dagje langer in de kou maar dit koudere intermezzo gaat voor de bijl (denk ik)
Vandaag in ieder geval EINDELIJK....zucht..... een snufje, (nou een snuf met die stevige wind) winterlucht tot mij genomen.

Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

ron12

Noord/oost Amerika zitten nog 6 weken in winterweer http://www.accuweather.com/en/weather-news/spring-outlook-six-more-weeks/22312537  voorspelling voor wat het waart is  :-\
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

sneeuw040

Ik woon precies onder eindhoven (tegen belgie) en het lijkt erop dat er inderdaad wat lichte motsneeuw valt.

Koen-IJM

GFS komt met lente aanzetten.

Dramatische LT voor winterliefhebbers




Powered by EzPortal