Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292973 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.


Leon Eikenaar

Actuele temperatuur in NL. Het koude weer wint steeds meer terrein  :)

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

arjanbruggink

Citaat van: Jdolky op wo 29 jan 2014 - 15:14
Eerder in de week stond hier een kaartje met lichte sneeuwval voor het westen ik dacht voor woensdagnacht..Staat dat nog op de kaart of is dat helemaal verdwenen?
Laat nu net in Assen wat hele, heeeeeele  lichte sneeuwval zijn geweest  ;D Heel af en toe dwarrelde er motsneeuw naar beneden.
Het mag geen naam hebben, maar toch..............
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

gilleeesss

Der komt neerslag naar zuid west vlaanderen nu, maar zal regen zijn, aangezien het hier 5.5°C is. Dauwpunt is wel -3.3°C dalend (tact ook dalend) maar tzal toch regen zijn :) 5.5°C is wat te warm

jens

Citaat van: gilleeesss op wo 29 jan 2014 - 16:10
Der komt neerslag naar zuid west vlaanderen nu, maar zal regen zijn, aangezien het hier 5.5°C is. Dauwpunt is wel -3.3°C dalend (tact ook dalend) maar tzal toch regen zijn :) 5.5°C is wat te warm
met een dauwpunt van -3 zal het niet lang regen zijn,het zal rap overgaan in sneeuw denk,de temp gaat nu trouwens ook dalen  :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Marc.S

Hier in Borne is het -0,4°

Iemand misschien nog wat motsneeuw waargenomen?  ;D

Jasneker

Geen motsneeuw gewoon een langzaam onderuitgaande temperatuur nu - 3.1 C en dalend op 1.50 meter hoogte gemeten, op het westen uit de wind die uit het oosten komt.

Sven

Citaat van: glenn op wo 29 jan 2014 - 13:13
Volgens mij toch geen rotslecht ensemble? geen standvastig winterweer dat niet maar ook geen lente?
Mischien terug een aanzet ?

Die winter kan je de komende tijd vergeten, ook op de LT ligt de straalstroom daarvoor gewoon niet goed. Er valt weinig te discussieren momenteel.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weerfreak 1337

Er is vanavond in het zuidwesten van Nederland, en in België kans op wat winterse neerslag.
Geen grote hoeveelheden bij voorstellen. ;)
Vraag is of die lichte neerslag het volhoud tot zuidwest en west Nederland.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

grizzrh

GFS warmt niet echt extreem op ofzo.. ::)
Doenrade, Limburg

wimbaens

Citaat van: grizzrh op wo 29 jan 2014 - 17:11
GFS warmt niet echt extreem op ofzo.. ::)

Dezelfde temperaturen als in de vorige run, elke dag 6-7°C voor hier.

grizzrh

Citaat van: wimbaens op wo 29 jan 2014 - 17:15
Dezelfde temperaturen als in de vorige run, elke dag 6-7°C voor hier.

Nou ik zie toch maar echt 2 dagen wat warmer maar meeste dagen rond de 0-4 graden
Doenrade, Limburg

wimbaens

Citaat van: grizzrh op wo 29 jan 2014 - 17:17
Nou ik zie toch maar echt 2 dagen wat warmer maar meeste dagen rond de 0-4 graden

Als je wilt post ik de kaarten  ;) Voor Limburg staat er toch elke dag rond 6-7°C en vanaf dinsdag nog warmer.
Betekent wel eens een periode normale temperaturen en niet overdreven warm.

Remy

Ik heb vandaag wel een paar vlokjes motsneeuw gezien,was nagenoeg niets.
Het is wel koud hier,dikke min drie en een keiharde strakker dan strakke oostenwind die ruim kracht vijf is momenteel.
BRRrr
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bacci

Citaat van: grizzrh op wo 29 jan 2014 - 17:17
Nou ik zie toch maar echt 2 dagen wat warmer maar meeste dagen rond de 0-4 graden

Ja op korte termijn misschien, lange termijn sterk oplopende temperaturen.

weerinkatwijk

Even een vraag: Is het mogelijk dat het neerslaggebiedje wat nu boven België hangt enige winterse neerslag kan veroorzaken in Zuidwest-Nederland?

Sven

Citaat van: weerinkatwijk op wo 29 jan 2014 - 18:02
Even een vraag: Is het mogelijk dat het neerslaggebiedje wat nu boven België hangt enige winterse neerslag kan veroorzaken in Zuidwest-Nederland?

Citaat van: Weerfreak op wo 29 jan 2014 - 17:03
Er is vanavond in het zuidwesten van Nederland, en in België kans op wat winterse neerslag.
Geen grote hoeveelheden bij voorstellen. ;)
Vraag is of die lichte neerslag het volhoud tot zuidwest en west Nederland.

:)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 


Weerfreak 1337

Kan gebeuren, haha :P
Even afwachten hoever de neerslag komt, stoomt al best op richting het noorden.

Trouwens, hier nu 0,4 graden. Straks gaat het voor de derde keer deze winter vriezen. Werd eens tijd... :P

Radar

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Bacci

Zo lang geleden dat (bijna) heel Nederland in de vorst zit, geniet van het blauwe kleur zolang het kan! Allemaal goede herinneringen komen terug  ::)

Powered by EzPortal