Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293013 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: TaL op di 28 jan 2014 - 12:07
Een scandihoog in de zomer zou ons mooi en warm weer opleveren dus zo erg is dat niet ;)

Ja ik weet het, maar bedoel, in zomer zou het dan wel lukken, en in winter krijgen we zo'n mislukt ding.. Achja

wimbaens

Citaat van: Johannes96 op di 28 jan 2014 - 12:07
Ik schrijf de winter ook niet af, sterker nog als de split in werking zal gaan treden en veel kou met zich mee brengt, krijgen we nog een koude tweede helft van februari. Maar aan het patroon van deze winter te zien zal dat moeilijk gaan, en ik denk persoonlijk dat het niet gaat lukken. Al hoop ik natuurlijk van harte!

Als er een split komt duurt het nog ongeveer 2 weken voor er iets van merkbaar is, einde februari dus.

Serge

ik schrijf ook niets af, maar op de LT zie ik de pluim alleen maar stijgen en GFS berekend de 17 gradenlijn tot in noord frankrijk,.. dus tja...
Waar is mijn cape

SniperEye

Overigens schrijf ik dat de pluim geen uitzicht biedt, maar Johann heeft ook al eens gezegd niet blind te staren op de pluim maar vooral naar de kaarten te kijken.

Mijn ervaring leert (zonder enige wetenschappelijke onderbouwing) dat de natuur vroeg of laat terugslaat of de boel weer in balans brengt. Of dit de balans is van de vorige long-winter (eerste kwartaal 2013) of dat de balans gevonden wordt door een koud voorjaar zal de praktijk moeten gaan uitwijzen.

Ramon Oost

Citaat van: RicardoDimm op di 28 jan 2014 - 02:17
Ramon, het was helemaal niet bedoeld om je af te vallen. Maar nu ik mijn eigen tekst van een paar pagina's terug lees kan ik begrijpen dat het wel zo is over gekomen, excuses hiervoor!

Ik denk dat het ook een beetje kwam door de teleurstelling. Hou namelijk erg veel van de winter...
Volgens jouw kaartjes lag Enschede op de grens van droge/natte sneeuw. Dus had gehoopt dat het het nu een keer positief zou aflopen met een goede laag sneeuw. Maar helaas, alleen maar regen gezien...

Maar als ik jouw kaartjes achteraf terugkijk, kwamen deze bijna exact overeen met de werkelijke situatie destijds. Was dus geen nette reactie van mij.

Nogmaals welgemende excuses, het was niet zo bedoeld.
Want verder lees ik je berichten met erg veel plezier, omdat je alles wel goed uitlegt!

Groetjes

het is al goed hoor, haha. Ben blij dat je je excuseert en blijf ook zeker gewoon door gaan met schrijven. Hopen dat je binnenkort wel je sneeuw krijgt (al ziet het er helaas niet naar uit).

Ook de komende dagen verlopen met name in het zuidelijke helft toch niet heel erg winters met een graad of 3/4. In de nachten wel in heel Nederland lichte tot matige vorst.

Johannes96

Citaat van: wimbaens op di 28 jan 2014 - 12:27
Als er een split komt duurt het nog ongeveer 2 weken voor er iets van merkbaar is, einde februari dus.
Ja klopt, 2 weken. Dat betekent dus medio februari en niet einde.  ;D

Jasneker

Voorlopig schijnt de zon hier al de hele dag en is het + 5.5 C met een fris windje erbij.
Frisse neus gehaald en dat was na al die regen en triest bwolkt weer best fijn.

USA heeft weer een volgende aanval van de Polar Vortex dus denk ik maar weer dat dat een westelijke circulatie gaat opleveren hier met het bekende natte, winderige en te warme patroon wat we eigenlijk de hele "winter" al zien hier.
Weergave van een radiogesprek wat ik had met een gelicenseerd radio amateur uit de staaat New York:
Yep, Cor, we're dropping from 37ºF (3ºC) this afternoon to 6ºF (-14ºC) by morning. Already down to 24 (-4ºC) here.

Just for 2 days though. The last one ended today, the next one begins tomorrow. The last one didn't get anywhere near as cold as the first cold wave. We hit -11ºF (-24ºC) with 45MPH (72 Km) winds during that one.
Een ande
-8F (-22C) here right now with a forecast high of 3 above (-16C). We are under a windchill warning down to -35 (-37C) until noon Wednesday. Yesterday, we were under similar windchill warnings though the temps were higher, but so were the winds. A 50 MPH gust woke me up at about 4:30 AM and the sound it made lasted for a long time. By the time it subsided, I was too awake to get back to sleep.

I'm not even going to try to shovel the 5+ inches of snow. It would not do any good with the winds. Areas cleared would be covered again within minutes. And those wind driven crystals at those temperatures can cut faces like little razor blades. I'll just stay inside, work some more SKCC contacts, and watch the white monster blow outside the window.
Deze kwam uit Ohio....

Ik hoop net als de meesten toch op ( al is het maar een weekje)  vorst de hele dag, al is het alleen maar om het contrast met nu en om muggen etc wat in te dammen deze zomer...

We zullen het zien, en gewoon maar weer afachten, daat zijn we nu wel gewend.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: Serge op di 28 jan 2014 - 12:27
ik schrijf ook niets af, maar op de LT zie ik de pluim alleen maar stijgen en GFS berekend de 17 gradenlijn tot in noord frankrijk,.. dus tja...

zou wel extreem vroege lente zijn

wimbaens

Citaat van: Johannes96 op di 28 jan 2014 - 12:53
Ja klopt, 2 weken. Dat betekent dus medio februari en niet einde.  ;D

De split gebeurd dan ook niet begin februari  ;) Is zelfs nog niet zeker dat er zoiets te gebeuren staat en of het een positieve invloed zou hebben op winterweer. Zou er zelfs voor kunnen zorgen dat we begin maart 20°C krijgen.

Johannes96

20 graden begin maart, lijkt me heeeerlijk!

wimbaens

Citaat van: Johannes96 op di 28 jan 2014 - 13:48
20 graden begin maart, lijkt me heeeerlijk!

Haha ja alleen als er een ssw zou plaats vinden, kan het net zo goed -20°C zijn. Maar ik weet niet of zoiets momenteel in de kaarten staat.

Johannes96

Oké! Zou ik ook niet erg vinden, hou van de winter!

NitroGenetics

Citaat van: ron12 op di 28 jan 2014 - 13:11
Effe off topic , unieke verschijnsel in de V.S http://www.inquisitr.com/1110326/extreme-weather-causes-snow-rollers-throughout-the-midwest/
zo uniek is het niet hoor, dit wordt veoorzaakt door veel wind. ofwel bij elke sneeuwstorm of sneeuwval met veel wind kan dit dus voorkomen ;)
niet te min het is erg leuk :)

Leon Eikenaar

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Cdtj3

Citaat van: NitroGenetics op di 28 jan 2014 - 14:03
zo uniek is het niet hoor, dit wordt veoorzaakt door veel wind. ofwel bij elke sneeuwstorm of sneeuwval met veel wind kan dit dus voorkomen ;)
niet te min het is erg leuk :)

The second layer, which rests on top of the ice, must be wet snow that is fluffy and loosely packed. This condition can be difficult to meet as wet snow is often quite dense.

Dit moet dus ook het geval zijn, en volgens hun geberut dit niet vaak.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Weatherman

Hier staat ook een stevig briesje, soms flinke uitschieters.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Leon Eikenaar

LT ziet er zacht uit, maargoed daar valt niet veel over te spreken, hopelijk gaat de boel snel omslaan.
Doe sinds december al metingen en tot nu toe is de temperatuur maar 6 x onder o gegaan (hier in Zwolle).
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Bacci

Wordt wel even genieten morgen en overmorgen, veel zon (helaas niet overal) en heerlijk frisse lucht. Snap niet dat mensen hiervan niet houden, als je in de zon zit is het echt niet koud en weinig wind. Als het zachter wordt gaat het 9 van de 10 keer regenen en neemt de wind toe, waardoor het zelfs kouder aanvoelt dan als het zou vriezen, snap dus echt niet dat mensen zachter weer willen hebben in dit seizoen. Winterliefhebbers willen toch ook geen koude zomer hebben?

benjamin112

Jammer om te zeggen maar ik heb de moed wel opgegeven voor het zuiden van het land.
Ik heb al die tijd nog vol gehouden dat er nog sneeuw zou vallen maar met de komende voorspellingen zie het er niet goed uit kwa sneeuw in het zuiden. Er zou natuurlijk in maart nog kunnen vallen of eind februarie maar die kans zie ik klein in.
Jammer stel het is niet zo moeten we ons maar op de zomer en winter 14/15 gaan richten.

Powered by EzPortal