Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292958 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

RicardoDimm

Ramon, het was helemaal niet bedoeld om je af te vallen. Maar nu ik mijn eigen tekst van een paar pagina's terug lees kan ik begrijpen dat het wel zo is over gekomen, excuses hiervoor!

Ik denk dat het ook een beetje kwam door de teleurstelling. Hou namelijk erg veel van de winter...
Volgens jouw kaartjes lag Enschede op de grens van droge/natte sneeuw. Dus had gehoopt dat het het nu een keer positief zou aflopen met een goede laag sneeuw. Maar helaas, alleen maar regen gezien...

Maar als ik jouw kaartjes achteraf terugkijk, kwamen deze bijna exact overeen met de werkelijke situatie destijds. Was dus geen nette reactie van mij.

Nogmaals welgemende excuses, het was niet zo bedoeld.
Want verder lees ik je berichten met erg veel plezier, omdat je alles wel goed uitlegt!

Groetjes

glenn

Neerslaggebied op weg richting België ???

jens

wrf berekent ook sneeuw daarop :) dauwpunten zijn trouwens goed,tegen de 0 aan alleen de temps zijn 1 graad hoger dan verwacht
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

SniperEye

Citaat van: RicardoDimm op di 28 jan 2014 - 02:17
Ramon, het was helemaal niet bedoeld om je af te vallen. Maar nu ik mijn eigen tekst van een paar pagina's terug lees kan ik begrijpen dat het wel zo is over gekomen, excuses hiervoor!


Heel sportief van je! Tof dat je desondanks de lading kritiek je openlijk excuseert! Was de hele wereld maar zo  :)

Joep

Even winter
Het wordt even winter. Door hogedruk boven Scandinavië tot over Rusland noordelijk van ons en een depressie zuidelijk van ons ontstaat er even een oostelijke stroming. Deze oostelijke stroming neemt flink koude lucht mee uit Duitsland. Samen met een krachtige wind zal het flink kouder aanvoelen.

De winter houdt het niet lang vol. Tijdens het weekend lijkt de zachte lucht terrein te winnen, maar na het weekend staat er weer winst op het programma voor hogedruk boven Scandinavië en de oostenwind. Dus wordt het dan weer kouder.Al met al wisselend weer met onzekerheden door kilometerweerwerk als het gaat om de verdeling koud en zacht. Noord en Oost Nederland blijven de meest koude gebieden.

Piet Paulusma

Remy

Ondertussen is die sneeuw hier best nog hardnekkig.
Op de straten is het nagenoeg al weg op enkele schaduw en opgewaaide plekken na,maar op de landerijen ziet het momenteel gewoon nog wit met hier en daar de eerste plekjes grond die zichtbaar worden.
Goed voor het albedo :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

glenn

tis voorbij deze winter ik wordt hier echt niet goed van !!

Edwin

Citaat van: Joep op di 28 jan 2014 - 08:45
Even winter
Het wordt even winter. Door hogedruk boven Scandinavië tot over Rusland noordelijk van ons en een depressie zuidelijk van ons ontstaat er even een oostelijke stroming. Deze oostelijke stroming neemt flink koude lucht mee uit Duitsland. Samen met een krachtige wind zal het flink kouder aanvoelen.

De winter houdt het niet lang vol. Tijdens het weekend lijkt de zachte lucht terrein te winnen, maar na het weekend staat er weer winst op het programma voor hogedruk boven Scandinavië en de oostenwind. Dus wordt het dan weer kouder.Al met al wisselend weer met onzekerheden door kilometerweerwerk als het gaat om de verdeling koud en zacht. Noord en Oost Nederland blijven de meest koude gebieden.

Piet Paulusma

paulusma? die droeftoeter die altijd zo vreemd met zijn armen staat te zwaaien neem ik sowieso niet serieus ;)

Echt winter lijkt er zeker niet te komen de komende anderhalve week, echt zonde. Doe dan maar lente als het zo moet :)
Never Stop Exploring

gilleeesss

Citaat van: jens op di 28 jan 2014 - 07:28
wrf berekent ook sneeuw daarop :) dauwpunten zijn trouwens goed,tegen de 0 aan alleen de temps zijn 1 graad hoger dan verwacht

hier int westen regen. 3.5mm gvallen sinds middernacht

Johannes96

Jammer van de wind, anders was het heeerlijk in het zonnetje, tact 4.3, als je niet in de wind staat voelt het gewoon lente.. Er komen 2 koude dagen en nachten aan en dan gaan we richting de lente.. maar de winter zal nooit opgeven, 2 maart 2005 hier 46cm sneeuw!

Edwin

Als het maar niet zo lang koud blijft als vorig jaar, man wat duurde dat lang. Dec. Jan. en Feb. = winter, maart = lente :)
Never Stop Exploring

Johannes96

Zou het niet erg vinden, tot 21 maart winter!

gilleeesss

Citaat van: Johannes96 op di 28 jan 2014 - 11:17
Zou het niet erg vinden, tot 21 maart winter!

ik ook niet, want we hebben nog geen winter gehad (buiten NO nl )

Remy

Citaat van: gilleeesss op di 28 jan 2014 - 11:18
ik ook niet, want we hebben nog geen winter gehad (buiten NO nl )
Hier is het ook niet veel,twee dagen vorst en een plak sneeuw.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Johannes96

Klopt, de verschillen waren ook zo gigantisch. Hier een beetje winter gehad matige tot zware sneeuwval (uurtje) wat ons hier 2 centimeter opleverde, niet veel maar toch. Echter, een kilometer of 20 verder lag er 6cm. Woensdagnacht, donderdag, en misschien vrijdag nog vorst, maar zonder neerslag is dat mijn ding ook niet echt.. Nee het was geen leuke winter voor de winterliefhebber (op NO na). Maar toch, we moeten het nemen zoals het is want de vorige winters zijn we flink verwend. Als de winter over is, laat dan ook direct maar de extreem zachte lucht uit het zuiden komen!!

gilleeesss

Citaat van: Johannes96 op di 28 jan 2014 - 11:35
Klopt, de verschillen waren ook zo gigantisch. Hier een beetje winter gehad matige tot zware sneeuwval (uurtje) wat ons hier 2 centimeter opleverde, niet veel maar toch. Echter, een kilometer of 20 verder lag er 6cm. Woensdagnacht, donderdag, en misschien vrijdag nog vorst, maar zonder neerslag is dat mijn ding ook niet echt.. Nee het was geen leuke winter voor de winterliefhebber (op NO na). Maar toch, we moeten het nemen zoals het is want de vorige winters zijn we flink verwend. Als de winter over is, laat dan ook direct maar de extreem zachte lucht uit het zuiden komen!!

Ben er weer zeker dat de Perfecte scandihoog gaat komen in de zomer :) wat in de winter nie lukt, in de zomer wel

Edwin

Van mij mag het vanaf begin maart langzaam warmer gaan worden, eind maart jarig en 22 graden met zon zou ik voor tekenen :) buiten chillen en het startende festivalseizoen! Ik geef de winter nog een maand, moet ie dat wel even later zien met dikke pakketten sneeuw en temperaturen tussen de -10 en -30
Never Stop Exploring

SniperEye

Eigenlijk gekkenwerk om de winter af te schrijven. Februari moet nog beginnen en de pluim gaat slechts tot 11 februari. De astronomische winter duurt tot 21 maart en 15 mei zijn de ijsheiligen. Geen wetenschappelijke garanties, maar ze zijn niet voor niets een oud gezegde.

Johannes96

Citaat van: SniperEye op di 28 jan 2014 - 12:02
Eigenlijk gekkenwerk om de winter af te schrijven. Februari moet nog beginnen en de pluim gaat slechts tot 11 februari. De astronomische winter duurt tot 21 maart en 15 mei zijn de ijsheiligen. Geen wetenschappelijke garanties, maar ze zijn niet voor niets een oud gezegde.
Ik schrijf de winter ook niet af, sterker nog als de split in werking zal gaan treden en veel kou met zich mee brengt, krijgen we nog een koude tweede helft van februari. Maar aan het patroon van deze winter te zien zal dat moeilijk gaan, en ik denk persoonlijk dat het niet gaat lukken. Al hoop ik natuurlijk van harte!

TaL

Citaat van: gilleeesss op di 28 jan 2014 - 11:49
Ben er weer zeker dat de Perfecte scandihoog gaat komen in de zomer :) wat in de winter nie lukt, in de zomer wel

Een scandihoog in de zomer zou ons mooi en warm weer opleveren dus zo erg is dat niet ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal