Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293467 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Opnieuw onweer in de buien op zee.
Pittige buienlijn onderweg!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

wtf zo stil op dit topic, al uur geen antwoord ofzo?

Kres

Ja.. weet je hoe dat heet ? Een leven hebben.

Joep


gilleeesss

Citaat van: Kres op ma 27 jan 2014 - 21:52
Ja.. weet je hoe dat heet ? Een leven hebben.

man, begin niet zo, gwoon omdat normaal in de winter, hier 5paginas vol zijn als je eens een uur niet kijkt

owios

Citaat van: gilleeesss op ma 27 jan 2014 - 22:05
man, begin niet zo, gwoon omdat normaal in de winter, hier 5paginas vol zijn als je eens een uur niet kijkt

ja en nu is het een winter van nix daarom word er weinig geschreven

Jasneker

Normaal kun je F5 blijven doen, maar bij gebrek aan goed neuws is iedereen ff depri...

DSDLimburg

pluim midden, noordoost en zuidoost.
seizoen 2018/2019

TimK21

Challenge accepted!

Frontier

Maanden zonder r: temperaturen onder normaal
Maanden met r: temperaturen boven normaal
Ambassadeur van de regen

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

MamaAs

Nou, laat die lente maar komen in februari hahaha.

Bacci

Tot over 2 weken mensen!  8) De trend is toch wel overduidelijk, ik verwacht echt niet dat alles opeens de andere kant op gaat.
Ik verwacht ook niet dat de winter na deze week afgelopen is, de rest van februari en in maart kunnen nog leuke dingen gebeuren.

MamaAs

Nou als we dan toch voor de lente gaan, doe mij die maar die 15 graden verwacht.
Lekker met de dunne jas naar buiten.

SniperEye

Citaat van: Bacci op ma 27 jan 2014 - 22:38
Tot over 2 weken mensen!  8) De trend is toch wel overduidelijk, ik verwacht echt niet dat alles opeens de andere kant op gaat.
Ik verwacht ook niet dat de winter na deze week afgelopen is, de rest van februari en in maart kunnen nog leuke dingen gebeuren.

Jouw twee weken op dit forum duren in echte mensentijd vaak maximaal 24 uur. Tot over 24 uur Bacci  ;D

mbouman

Toch altijd wel apart... het lijkt nu net of wij mensen alles maar onder controle willen, of moeten hebben.... dat deze winter... nou niet bepaald een echte winter is zoals hij hoort te zijn raken we ineens allemaal van slag.... ja de winter oftewel moeder natuur doet een beetje vreemd...zoals de meeste mensen onder ons ook wel eens even vreemd of raar kunnen doen.... dit is kennelijk zowel geheel normaal... alles kan nou eenmaal anders lopen als wat we gewend zijn.... dit blijkt in ons mensen leven nou eenmaal zo te zijn, vroeger waren de winters echt winters.... maar ook daar waren er tijden dat er van zachte tot zelfs zeer zachte winters sprake waren.... geheel afschrijven durf ik niet echt uit te spreken, moeder natuur doet nu eenmaal waar ze zelf zin in heeft, dat is nu juist het spannende omdat het kennelijk alle kanten op kan.... Dat we hierdoor een beetje depri aan het raken zijn is voor de winterliefhebbers opzich een normale reactie. wij willen nu eenmaal die verwennerij met dikke negatieve temperaturen onder nul, strenge vrieskou en veel, zelfs meters sneeuw.... jah ook ik zou dit fantastisch vinden, maar zoals we de laatste tijden gezien hebben gaat het nog steeds nergens op winter lijken. Dat er een laagje sneeuw is ontstaan voor het noorden en noordoosten...ja die hebben geluk, wij aan de westzijde worden daar dus kennelijk jaloers op en reageren weer op de mensen die daar wonen.... hallo... wij hebben tenslotte zelf gekozen om aan deze zijde te gaan wonen.... voor winterweer moet je het echt hogerop gaan zoeken, dan is de kans zeker 100x beter dat je dan sneeuw zou kunnen hebben.... sneeuw is nu eenmaal een mooi verschijnsel wat bij onze winter gewoon hoort.... net zoals we de 2 kerstdagen het liefst wit willen zien.... ook dat is niet te bepalen.... maar weet wel... dat als wij het zouden kunnen manipuleren...dat we dat zeker zouden doen.... kortom... we zijn toch ergens controlfreaks die alles maar willen zoals wij het willen....  laten we gewoon afwachten wat de nieuwe pluimen gaan worden....dan zien we rond maart/april wel wat het uiteindelijk geworden is..... ;D

Ijsbloem

Nou Tal dat zal 'helaas'niet gaan. Zoals je zegt dan liever nul. Maar deze pestwinter gunt ons deze (ondankbare wens) ook weer niet.
Het zouden er zo'n vijf kunnen worden. Zelfs de ras pessimist die ik was/ben voor wat betreft deze winter om niet verder te gaan dan 14 schamele hellmannetjes lijkt er zelfs niet in te zitten.
Winter 14-15 kan alleen maar beter worden zou je zeggen ;)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

ron12

Over warmte gesproken Alaska 11.8 graden boven normaal , dan valt het hier nog mee,http://www.accuweather.com/en/features/trend/valdez_alaska_avalanche_flood/22563191 maar de rest van V.S 5 tot 7.5 graden te koud  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Citaat van: SniperEye op ma 27 jan 2014 - 22:46
Jouw twee weken op dit forum duren in echte mensentijd vaak maximaal 24 uur. Tot over 24 uur Bacci  ;D

Klopt, alleen dit keer is er op lange termijn geen spoor van winter te bekennen en deze week gebeurt er behalve dat het even echt koud wordt ook niet veel. Goed moment om even pauze te nemen van al die lange termijn verwachtingen en pluimen die ik gewoon niet meer kan aanzien. Ik heb wel goede hoop dat het hele land een keer een pak sneeuw gaat krijgen of misschien nog wel een korte vorstperiode. Met al die extremen van de laatste tijd is er nog van alles mogelijk. Februari, Maart en April zijn meestal wel de leukste maanden wat weer betreft.

Remy

Citaat van: Ramon Oost op ma 27 jan 2014 - 17:26
Nee komende nachten is het nog gewoon dooi, ook in het noordoosten. Woensdag valt de vorst in en vooral in de nachten woensdag-donderdag en donderdag-vrijdag is er boven een sneeuwdek lokaal strenge vorst mogelijk.


Begin nu het te merken,te veel bewolking,nog tamelijk wat wind ook! Maar of morgen die sneeuw ook weg is?
Er ligt nog een beste plak hier en meest was vandaag toch echt wel weg hier.
Toch zal zolang de wind er in blijft er morgen weinig meer van over zijn als het meezit.
Want sneeuw is leuk maar smeltzooi met glibberigheid is alleen leuk als je nering een bergingsbedrijf is :)
En het is juist die witte deken op de akkers hier waar die verraderlijke vrieskoude vanaf komt hier die dan net dat ene bochtje bevriest die je onderuit doet gaan.
Vol gas winter of anders helemaal niet. Dat is beter voor de gemiddelde Nederlander. Dan weten we waar we aan toe zijn :)

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

Citaat van: Kres op ma 27 jan 2014 - 21:52
Ja.. weet je hoe dat heet ? Een leven hebben.
Dat is gewoon -sneeuw +gasje bij geven we kunnen weer rijden! Heel de dag weer wat kunnen doen omdat er geen best wel leuke winter perikelen zijn :) Winter is leuk,alleen daarna stront ruimen is gewoon veel werk.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal