Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292953 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tuppie

Citaat van: Sven op zo 26 jan 2014 - 20:46
Ik wil niet teveel zeggen, maar GFS komt al dagen lang met rond 6 Feb warm weer, mogelijk zelfs 5 graden op T850.. dus die winter kun je dan wel vergeten. En ook iets met SSW, wat inhoudt dat de straalstroom verzwakt. Dat kan koud uitpakken of warm, maar het geen waarmee GFS op de kroppen komt, zou ik neigen naar warm. Maar niks is zeker.
Hij heeft het over het gedrag van de NAO de komende maanden, dat weet niemand dus daar is ook niets over te zeggen. Daarbij wordt de invloed van de NAO op ons weer zwaar overschat. Ga bvb eens kijken hoe de NAO was bij het begin van de zwaarste vorstperioden van de afgelopen honderd jaar. Deze was vaak positief!
Verder is een SSW helemaal nog niet zeker en als deze al komt duurt het nog minimaal 2 weken voordat het invloed zou kunnen hebben op de lagere niveaus.

Weerfreak 1337

Dit is een forum voor alle weerliefhebbers.
Alle seizoenen worden hier besproken, lente, zomer, herfst, winter.
Voor ieder wat wils.

Je hebt hier drie groepen: de onweersfanaten, de winterfanaten en de allrounders.
Ikzelf hoor bij de laatste groep, maar zelf ben ik het meest verzot op onweer! :P Winter kan ik ook van genieten, maar dan moet het wel echt winteren. Zo'n winter als nu mag van mij dan ook snel overgeslagen worden.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Eveline

Citaat van: Marc.S op zo 26 jan 2014 - 22:15
Borne  ;)

Misschien in je profiel bij persoonlijke tekst even je woonplaats zetten :)

Sven

Citaat van: Tuppie op zo 26 jan 2014 - 22:24
Hij heeft het over het gedrag van de NAO de komende maanden, dat weet niemand dus daar is ook niets over te zeggen. Daarbij wordt de invloed van de NAO op ons weer zwaar overschat. Ga bvb eens kijken hoe de NAO was bij het begin van de zwaarste vorstperioden van de afgelopen honderd jaar. Deze was vaak positief!
Verder is een SSW helemaal nog niet zeker en als deze al komt duurt het nog minimaal 2 weken voordat het invloed zou kunnen hebben op de lagere niveaus.

Mijn reactie was op het geen "Waarden van zo'n 3.5.C boven normaal zijn zeker mogelijk" en de SSW, 2 weken vanaf nu kom je rond de helft van februari uit. Gezien de verwachtte opwarming, zou dit best zo kunnen zijn.  Maar goed, dat is dus een discussie punt :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Joep

Citaat van: Sven op zo 26 jan 2014 - 22:09
Winterforum, ik denk dat je even een fout maakt. Het is een forum voor ieder wils, en er zijn ook mensen die willen weten of het uberhaupt warmer wordt, je moet ook de andere mensen begrijpen :) Jij wilt immers nu een statement maken dat die mensen maar de site cg forum moeten mijden omdat de winterfanaten aanwezig zijn. Mag ik je er dan op wijzen dat er in oktober tijdens de herfst ook naar winter wordt gezocht. Dus samenvattend, iedereen mag komen waar hij zij wil en met welke intenties dan ook.

je hebt gelijk  :)

Eveline

Zo'n winter als nu.. Mijn sjaal ligt nog steeds opgeborgen in de kast, nog niet om gehad.. Voor mijn oudste van 5 hoop ik zo dat er nog sneeuw gaat vallen, maar als ik de verhalen moet geloven, heb er een hard hoofd in..

Hoop alleen niet dat het in maart nog eens gaat gebeuren, want dan zal je net zien dat het weer heel laat lente gaat worden... Als het straks nog niet wil winteren, laat er dan maar een einde aan komen en lente worden.. En niet pas in mei of juni ofzo.. :)

Joep

Citaat van: Weerfreak op zo 26 jan 2014 - 22:26
Dit is een forum voor alle weerliefhebbers.
Alle seizoenen worden hier besproken, lente, zomer, herfst, winter.
Voor ieder wat wils.

Je hebt hier drie groepen: de onweersfanaten, de winterfanaten en de allrounders.
Ikzelf hoor bij de laatste groep, maar zelf ben ik het meest verzot op onweer! :P Winter kan ik ook van genieten, maar dan moet het wel echt winteren. Zo'n winter als nu mag van mij dan ook snel overgeslagen worden.

Ik ben zowel onweersfanaat als winterfanaat :)

wimbaens

Citaat van: Joep op zo 26 jan 2014 - 21:57
15 daagse kan nog alle kanten op

Is nog de oude pluim die je hebt gepost, de nieuwe is iets warmer.

WinschoterWeer

Inmiddels flinke sneeuwdump gaande in het Oldambt ! -3 graden 5 bft 992 hPa
Prachtige beelden overdag gemaakt en nu nog meer centimeters erbij.
(Wel gemixt met ijsregen, 100 % gladheidgarantie)
Voor de mensen die wél van dit soort onderstaande beelden kunnen genieten deze 3 foto's.
Ik hoop altijd op een veel langere en stabiele winterperiode voor de hele Benelux !

Ben je als winterliefhebber jaloers (begrijpelijk) maar reageer het niet op ons af door afgunstige opmerkingen of te trollen.
Dat zegt namelijk veel van jezelf....  ???

Hoe dan ook een hele fijne week iedereen !












peter 76

Oeps zie ik daar mollenhopen?,,,,,,,,,,,,, dan is de winter zo voorbij ;)

biancacroeze

Wow, hevige sneeuwval nu in Wagenborgen (Noord-Oost Groningen). Temp -3,6
Verkeer op de snelweg hebben moeite om door te rijden. Op veel plaatsen rijden de auto's stapvoets.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

jonkheer

Leeuwarden is uiteindelijk wit gekleurd. Net terug van een verjaardagsfeestje met de fiets door het winterse landschap gereden. Op sommige plekken is toch wel iets van 5 cm gevallen.

alfons

Citaat van: peter 76 op zo 26 jan 2014 - 22:44
Oeps zie ik daar mollenhopen?,,,,,,,,,,,,, dan is de winter zo voorbij ;)
Ja viel mij ook al op hier in Deventer.Hier en daar al molshopen. Wel vroeg in het jaar.En bij mij in de tuin zijn de duifen al een nest aan het bouwen . Ook vroeger als normaal.

Bacci

Toch erg als begin februari ook zacht gaat verlopen, de enige maand waarin het nog echt kan gebeuren.

glenn

Wat krijgen we nu !  :o :o :o :o :o
Is GFS de weg kwijt of zo ? en dat al op 120 u !!!
Eerste plaatje 12 u run +120u
tweede plaatje 18u run +120u !

Ramon Oost

Morgen vanuit het zuiden winterse buien. Harmonie en ECMWF laten dit zien. Hieronder een gifje van de laatste run van het ECMWF.


gilleeesss

Citaat van: Ramon Oost op zo 26 jan 2014 - 23:18
Morgen vanuit het zuiden winterse buien. Harmonie en ECMWF laten dit zien. Hieronder een gifje van de laatste run van het ECMWF.


hmm ik denk dat ik toch eens opsta rond 09uur. Ben morgen thuis :) enz ie iets roods rond mijn stad, wie weet krijg ik een sneeuwbuitje ofzo ;) mag ik toch niet missen(kan de laatste al zijn :D)

4seasons

Voor deze overzicht op "World" klikken
http://cci-reanalyzer.org/Forecasts/index_gfcst.php

http://cci-reanalyzer.org/DailySummary/output/T2_anom_satellite2.jpg


Figure 1. Temperature anomaly forecast for February 1, 2014.
Anomaly values are calculated using a 1979-2000 climate baseline. Click image to enlarge.
http://cci-reanalyzer.org/CR_blog/CR_blog.php

vdweste

Citaat van: glenn op zo 26 jan 2014 - 23:16
Wat krijgen we nu !  :o :o :o :o :o
Is GFS de weg kwijt of zo ? en dat al op 120 u !!!
Eerste plaatje 12 u run +120u
tweede plaatje 18u run +120u !

De weg kwijt??

Powered by EzPortal