Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293123 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: RicardoDimm op zo 26 jan 2014 - 20:51
Enschede meld wederom regen. Niet lullig bedoeld Ramon, maar denk dat je de voorspellingen maar aan Jan en Johan moet overlaten. Dit is namelijk de 2e keer dit weekend dat je er naast zit.

Zowel gister als vandaag zou Enschede volgens jouw kaartjes op de grens moeten liggen van droge/natte sneeuw. Maar helaas, geen sneeuwvlok gezien!

Alsof Jan en Johann er nooit naast zitten. ??? Trouwens mankeert er helemaal niets aan de verwachting van Ramon. Was een prima verwachting (mensen die de term voorspelling hanteren neem ik sowieso niet serieus).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Johann

Citaat van: gilleeesss op zo 26 jan 2014 - 21:41
really? pff.. Verwondert me wel  hoe stil johan en jan zijn wat betreft woensdag? of is het omdat ze het druk hebben, of omdat gewoon vandaag sneeuwt in NO? (en er iets interesants is op het moment)

Heb dit weekend late diensten, zit dus op het werk en kan alleen zijdelings "meegenieten" van de synoptische hoogstandjes in dat kleine Kikkerlandje :-) Overigens hier ook sneeuwval op front. SVG tot in het dal (640m)

Tuppie

Bijna unaniem laat de Uitvoer zien dat de zonaliteit in de 2e week van februari wel in alle hevigheid gaat losbarsten als het hoog uiteindelijk van de weerkaarten verdwenen is. Sterk wisselvallig maar vooral ook zacht weer lijkt dan terug te keren.
De tweede week van februari  ;D, er is vrijwel geen uitvoer beschikbaar voor de tweede week van februari. En buiten dat is het natuurlijk onzin om over zo? lange termijn uitspraken te doen.

gilleeesss

Citaat van: Johann op zo 26 jan 2014 - 21:58
Heb dit weekend late diensten, zit dus op het werk en kan alleen zijdelings "meegenieten" van de synoptische hoogstandjes in dat kleine Kikkerlandje :-) Overigens hier ook sneeuwval op front. SVG tot in het dal (640m)

ooh oke :p suc6 nog. Kan ook gebeuren :p ben toch benieuwd naar woensdag,  hoop echt dat het eens doortrekt .. maarja vrees er beetje voor

Sven

Citaat van: Joep op zo 26 jan 2014 - 21:55
Wat een rare uitspraak, is helemaal niet mooi.

Er zijn zat mensen welke liever geen kou en of sneeuw hebben. Voor hun is het wel mooi ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

TaL

Even tussendoor want we zouden het nog vergeten door die noordoosterlingen :p : Ardennen tegen morgen mogelijk 25-30 cm (> 600 meter)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Sven

Citaat van: Tuppie op zo 26 jan 2014 - 22:00
Bijna unaniem laat de Uitvoer zien dat de zonaliteit in de 2e week van februari wel in alle hevigheid gaat losbarsten als het hoog uiteindelijk van de weerkaarten verdwenen is. Sterk wisselvallig maar vooral ook zacht weer lijkt dan terug te keren.
De tweede week van februari  ;D, er is vrijwel geen uitvoer beschikbaar voor de tweede week van februari. En buiten dat is het natuurlijk onzin om over zo? lange termijn uitspraken te doen.

Onzin is het om het te negeren, als er diepvries winter voor de tweede helft van Februari op het programma stond was het prima. En overigens, hele teksten bold maken doen we niet aan ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Johann

Citaat van: Arend op zo 26 jan 2014 - 21:57
Alsof Jan en Johann er nooit naast zitten. ??? Trouwens mankeert er helemaal niets aan de verwachting van Ramon. Was een prima verwachting (mensen die de term voorspelling hanteren neem ik sowieso niet serieus).

Ramon heeft het zelfs prima gedaan. Kijk maar eens hoe mooi de temp is gedaald inmiddels en het nu zelfs sneeuwt. Hij zit er zelfs beter op den EC-MOS ! :-). Dat het zich allemaal op de scherpst van de snede ging afspelen was van te voren al duidelijk gesteld (now-casten).
Overigens gaat het er niet om of iemand het goed dan wel fout heeft of er naast zit. We moeten blij zijn dat mensen zoals Ramon met een mooie en goed onderbouwde prognose voor ons komen en er (veel) energie voor ons steken.  Keep on the good work !

tunman

Citaat van: matroesjka-world op zo 26 jan 2014 - 21:52

Overal sneeuw, Dokkum, Oosterwolde... maar Heerenveen en Sneek?? Neehoor  :o


joure ook niet hoor ;)

Joep

Citaat van: Sven op zo 26 jan 2014 - 22:01
Er zijn zat mensen welke liever geen kou en of sneeuw hebben. Voor hun is het wel mooi ;)

Sja wat doe je dan op een winterforum :o

Dennis

Citaat van: Johann op zo 26 jan 2014 - 22:03
Ramon heeft het zelfs prima gedaan. Kijk maar eens hoe mooi de temp is gedaald inmiddels en het nu zelfs sneeuwt. Hij zit er zelfs beter op den EC-MOS ! :-). Dat het zich allemaal op de scherpst van de snede ging afspelen was van te voren al duidelijk gesteld (now-casten).
Overigens gaat het er niet om of iemand het goed dan wel fout heeft of er naast zit. We moeten blij zijn dat mensen zoals Ramon met een mooie en goed onderbouwde prognose voor ons komen en er (veel) energie voor ons steken.  Keep on the good work !

Idd Johan -het werk wat er voor gedaan wordt verdient zeker waardering

WinschoterWeer

Citaat van: PatrickM op zo 26 jan 2014 - 13:04
Ik woon liever in de bewoonde wereld zonder sneeuw dan in een duits uithoek van Nederland. :)
Jammer voor je, maar morgen is de winter daar ook alweer voorbij.

Zucht ff en gaat verder genieten van deze fantastische hoek van Nederland ! Blijf vooral zo denken PatrickM en zegt het vooral voort !!! Ik zit namelijk niet te wachten op al die import uit bepaalde bewoonde werelden ! ;-)

On topic dan maar weer : Fantastische sneeuwdump momenteel ! En dat met -4 en 5 bft !

matroesjka-world

Citaat van: tunman op zo 26 jan 2014 - 22:06

joure ook niet hoor ;)


Nou gelukkig maar, anders had ik me echt zorgen gemaakt  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Sven

Citaat van: Joep op zo 26 jan 2014 - 22:06
Sja wat doe je dan op een winterforum :o

Winterforum, ik denk dat je even een fout maakt. Het is een forum voor ieder wils, en er zijn ook mensen die willen weten of het uberhaupt warmer wordt, je moet ook de andere mensen begrijpen :) Jij wilt immers nu een statement maken dat die mensen maar de site cg forum moeten mijden omdat de winterfanaten aanwezig zijn. Mag ik je er dan op wijzen dat er in oktober tijdens de herfst ook naar winter wordt gezocht. Dus samenvattend, iedereen mag komen waar hij zij wil en met welke intenties dan ook.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Eveline

Citaat van: Joep op zo 26 jan 2014 - 22:06
Sja wat doe je dan op een winterforum :o

Modereren? ;) en dit is toch niet specifiek een winterforum? ;)

dondertje127

Citaat van: Marc.S op zo 26 jan 2014 - 21:33
Hier nu ook eindelijk natte vlokken tussen de regen door bij 2,4° dalende  ::)

Waar is hier? Er staat geen plaats bij je naam.

Bij mij is er alleen maar regen geweest.

Marc.S

Citaat van: dondertje127 op zo 26 jan 2014 - 22:13
Waar is hier? Er staat geen plaats bij je naam.

Bij mij is er alleen maar regen geweest.
Borne  ;)

Jenkie

Ramon heeft het heel goed gedaan! Want ook hier is de regen overgegaan in de door hem voorspelde natte sneeuw  :)

Johannes96

Gestopt met sneeuwen maar er komt zo nog wel een beetje.. 1 hooguit 2 centimeter. Wat een verschillen, een dorp 10 kilometer verderop ligt niks behalve waterplassen.. :o

Jenkie


Powered by EzPortal