Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292999 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jens

Citaat van: glenn op zo 26 jan 2014 - 20:34
wanneer komt het koufront eigenlijk over ons land getrokken of komt er geen koufront meer? ik dacht dat her daarstraks oven Ierland lag ?
er komt geen koufront,eerst zullen de temps nog stijgen(gent nu 8 graden)daarna zal er geleidelijk kouder lucht komen voornamelijk op hoogte,ook de wind zal wat afnemen en de temp zal dalen richting 1 graad met kansen op winterse buien,in de voormiddag passeert er dan een trog die voor sneeuw kan zorgen,ik hoop dat hij iets vlugger komt zodat het nog niet zo is opgewarmd
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Henk1976

Citaat van: Sven op zo 26 jan 2014 - 20:35
Ik ga daar niet over in discussie, als iemand liever niet heeft dat andere personen kunnen zien waar hij/zij woont is dat zijn privacy recht.
Deal

Tuppie

Citaat van: Ijsbloem op zo 26 jan 2014 - 20:31
Ja Zorba, het is wat he ?
Ik persoonlijk heb ongeveer 8 van dit soort winters mogen (moeten  >:( ) meemaken.
Gezien de tendens van deze non-winter en het gedrag van de NAO komende maanden
Kun je de garaniums gerust buiten laten staan.
Na een voor de zoveelste losse flodder komende week is de kans zeer aanwezig dat
februari de derde als veel te zachte wintermaand in de boeken komt.
Waarden van zo'n 3.5.C boven normaal zijn zeker mogelijk.
Dus jij weet al wat het gedrag van de NAO is de komende maanden. Dat vind ik knap!
Waar heb je die informatie vandaan?

Marc.S

Citaat van: Ijsbloem op zo 26 jan 2014 - 20:31
Ja Zorba, het is wat he ?
Ik persoonlijk heb ongeveer 8 van dit soort winters mogen (moeten  >:( ) meemaken.
Gezien de tendens van deze non-winter en het gedrag van de NAO komende maanden
Kun je de garaniums gerust buiten laten staan.
Na een voor de zoveelste losse flodder komende week is de kans zeer aanwezig dat
februari de derde als veel te zachte wintermaand in de boeken komt.
Waarden van zo'n 3.5.C boven normaal zijn zeker mogelijk.
Waar basseer jij het op als ik vragen mag?

glenn

Citaat van: jens op zo 26 jan 2014 - 20:37
er komt geen koufront,eerst zullen de temps nog stijgen(gent nu 8 graden)daarna zal er geleidelijk kouder lucht komen voornamelijk op hoogte,ook de wind zal wat afnemen en de temp zal dalen richting 1 graad met kansen op winterse buien,in de voormiddag passeert er dan een trog die voor sneeuw kan zorgen,ik hoop dat hij iets vlugger komt zodat het nog niet zo is opgewarmd

Hier is het nu 5.3°c en oplopend ik hoop dat de buien van vannacht wat sneeuw kunnen geven want er liggen er een heleboel boven Engeland

jens

Citaat van: glenn op zo 26 jan 2014 - 20:40
Hier is het nu 5.3°c en oplopend ik hoop dat de buien van vannacht wat sneeuw kunnen geven want er liggen er een heleboel boven Engeland
hier zal het wel niet zo warm worden als in gent want de zachte lucht word als het ware ingeknepen tussen de 2 koude gebieden
je kunt trouwens beter de dauwpuntkaarten van meteociel gebruiken om te zien waar de koude lucht aan het binnenkomen is
temperatuur daalt trager
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Sven

Citaat van: Tuppie op zo 26 jan 2014 - 20:38
Dus jij weet al wat het gedrag van de NAO is de komende maanden. Dat vind ik knap!
Waar heb je die informatie vandaan?

Ik wil niet teveel zeggen, maar GFS komt al dagen lang met rond 6 Feb warm weer, mogelijk zelfs 5 graden op T850.. dus die winter kun je dan wel vergeten. En ook iets met SSW, wat inhoudt dat de straalstroom verzwakt. Dat kan koud uitpakken of warm, maar het geen waarmee GFS op de kroppen komt, zou ik neigen naar warm. Maar niks is zeker.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Joep

pluim wordt niet best >:(

kaartje jan visser

RicardoDimm

Enschede meld wederom regen. Niet lullig bedoeld Ramon, maar denk dat je de voorspellingen maar aan Jan en Johan moet overlaten. Dit is namelijk de 2e keer dit weekend dat je er naast zit.

Zowel gister als vandaag zou Enschede volgens jouw kaartjes op de grens moeten liggen van droge/natte sneeuw. Maar helaas, geen sneeuwvlok gezien!

Bacci

Citaat van: Sven op zo 26 jan 2014 - 20:46
Ik wil niet teveel zeggen, maar GFS komt al dagen lang met rond 6 Feb warm weer, mogelijk zelfs 5 graden op T850.. dus die winter kun je dan wel vergeten. En ook iets met SSW, wat inhoudt dat de straalstroom verzwakt. Dat kan koud uitpakken of warm, maar het geen waarmee GFS op de kroppen komt, zou ik neigen naar warm. Maar niks is zeker.

Je zegt eerst dat je de winter wel kunt vergeten en daarna dat niks zeker is, we zitten nog in de winter dus ik snap je haast niet echt. Vooral aangezien we geen eens winter hebben gehad, maar wel onweer en storm dus wat is het probleem?

Anne.

Ik heb de hele herfst hier nog niets geplaatst, maar ik vind wel dat we met zijn alle wat emotioneel doen over de 3 sneeuwvlokjes die er deze "winter" gaan vallen. Take it, or leave it. Mensen doen hun best om vooruit te kijken, die kunnen ook niet heksen. Wees blij met wat je krijgt en anders verhuis je lekker naar Groningen of Friesland.


Sven

Citaat van: Bacci op zo 26 jan 2014 - 20:51
Je zegt eerst dat je de winter wel kunt vergeten en daarna dat niks zeker is, we zitten nog in de winter dus ik snap die haast niet echt.

Je leest niet goed, ik zeg dat je de winter dan wel kunt vergeten mocht dat uitkomen. Ik zeg nergens dat de winter ook daadwerkelijk aan zijn einde zou komen. Maar goed dat is weer iets wat ze hier willen zien, dat het heel 2014 winter wordt  :)

En nee niks is zeker nee, maar houdt er wel rekening mee ;) en welke haast?
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Joep

Citaat van: RicardoDimm op zo 26 jan 2014 - 20:51
Enschede meld wederom regen. Niet lullig bedoeld Ramon, maar denk dat je de voorspellingen maar aan Jan en Johan moet overlaten. Dit is namelijk de 2e keer dit weekend dat je er naast zit.

Zowel gister als vandaag zou Enschede volgens jouw kaartjes op de grens moeten liggen van droge/natte sneeuw. Maar helaas, geen sneeuwvlok gezien!

Beetje respect graag, het weer valt niet op de mm te voorspellen. De ene keer heb je geluk de andere keer niet.

Hansle

MJO  gaat nog steeds voor fase 6 naar 7. Dit wijst nog steeds op hogedrukopbouw boven scandinavie. Gfs laat nu al enkele dagen de control voor winter gaan en word nog door enkele leden ondersteund. Dus winter lijkt mij nog steeds goed mogelijk. De kaarten zullen één van de dagen wel wijzigen vermoed ik.

Weerfreak 1337

Citaat van: RicardoDimm op zo 26 jan 2014 - 20:51
Enschede meld wederom regen. Niet lullig bedoeld Ramon, maar denk dat je de voorspellingen maar aan Jan en Johan moet overlaten. Dit is namelijk de 2e keer dit weekend dat je er naast zit.

Zowel gister als vandaag zou Enschede volgens jouw kaartjes op de grens moeten liggen van droge/natte sneeuw. Maar helaas, geen sneeuwvlok gezien!

Beste Ricardo,

Het weer gedraagt zich niet altijd zoals modellen en/of personen dit verwachten. Bovendien heeft Ramon niet door een glazen bol gekeken met je "voorspellingen". Hij heeft op basis van modelberekeningen zijn verwachting opgesteld.
Het weer kan zich vooral in dit soort situaties altijd anders gedragen dan voorheen berekend werd en/of verwacht werd!
Dus niet zaniken op Ramon en neem het weer zoals het nu is. Het gaat nu eenmaal niet anders!
Bovendien kun je dan maar beter helemaal stoppen met je weerhobby, want als je langer in het "vak" zit, dan weet je donders, maar dan ook dondersgoed dat het weer een zeer onverwachtbaar en grillig karakter heeft.


Groeten!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Extremissimorum

Citaat van: Hansle op zo 26 jan 2014 - 21:01
MJO  gaat nog steeds voor fase 6 naar 7. Dit wijst nog steeds op hogedrukopbouw boven scandinavie. Gfs laat nu al enkele dagen de control voor winter gaan en word nog door enkele leden ondersteund. Dus winter lijkt mij nog steeds goed mogelijk. De kaarten zullen één van de dagen wel wijzigen vermoed ik.

Inderdaad, we hebben deze 'winter' vaak genoeg gezien dat de meerderheid van de leden met kouder weer kwam, en toch werd het warmer.
Kan zomaar andersom zijn nu. Winter duurt nog twee maanden!

Marc.S

Citaat van: RicardoDimm op zo 26 jan 2014 - 20:51
Enschede meld wederom regen. Niet lullig bedoeld Ramon, maar denk dat je de voorspellingen maar aan Jan en Johan moet overlaten. Dit is namelijk de 2e keer dit weekend dat je er naast zit.

Zowel gister als vandaag zou Enschede volgens jouw kaartjes op de grens moeten liggen van droge/natte sneeuw. Maar helaas, geen sneeuwvlok gezien!
Hier in Borne ook nog geen vlokje gezien bah, in wat voor'n winter leven wij :'(

Remy

Hier is er alweer een paar centimeter sneeuw bij gevallen en het sneeuwt nu redelijk door ook :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bacci

Hoeveel sneeuw ligt er nu in Groningen!!?? zo benieuwd naar, als er uiteindelijk 20 cm ligt dan zal ik het misschien overwegen om daar een dagje uit te gaan. Ligt er ook een beetje aan als het niet gaat dooien.

Weerfreak 1337

Citaat van: Bacci op zo 26 jan 2014 - 21:14
Hoeveel sneeuw ligt er nu in Groningen!!?? zo benieuwd naar, als er uiteindelijk 20 cm ligt dan zal ik het misschien overwegen om daar een dagje uit te gaan. Ligt er ook een beetje aan als het niet gaat dooien.

Vannacht zal de zachte lucht ook Groningen en omstreken doorboren met zijn boterzachte en vochtige dampen! ;) ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal