Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292960 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

arjanbruggink

In Smilde ijzelt het op dit moment weer. Er valt regen en wat bevroren druppeltjes (heerlijk getik op sneeuw en ijs) En dat bij temps van onder 0ºC
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

martijn

ik heb een vraagje hoe kan dit front is een best groot gedeelte van nederland nou natte sneeuw geven als de temperatuur boven de 4 graden is?

Henk1976

Citaat van: arjanbruggink op zo 26 jan 2014 - 18:13
In Smilde ijzelt het op dit moment weer. Er valt regen en wat bevroren druppeltjes (heerlijk getik op sneeuw en ijs) En dat bij temps van onder 0ºC

Ik meet nog -4! in Assen

owios

volgens tv gelderland gaat de regen halverwege de avond over in flinke sneeuwval voor gelderland

pietjelol

Citaat van: martijn op zo 26 jan 2014 - 18:14
ik heb een vraagje hoe kan dit front is een best groot gedeelte van nederland nou natte sneeuw geven als de temperatuur boven de 4 graden is?
kan alleen als de temp verder zakt. En dat doet het nauwelijks tot niet. Dus ga maar niet van natte sneeuw uit
alhoewel het regent nu pittig door

Tuppie

Hier (kop van Noord Holland) nu steeds meer natte sneeuw te zien tegen het raam. Tsja, je moet toch wat deze winter :-\

Tam

Mensen mensen wees toch blij dat het niet vriest. Hoe kunnen we anders alle dooie mussen van deze winter begraven?

Remy

Citaat van: Chris69 op zo 26 jan 2014 - 18:10
Is dit (verdampen) ook de reden voor het dunner worden van het sneeuwdek vandaag? Ondanks dat het de hele dag onder nul is geweest.
Yep,dat heet sublimeren. Water dat zonder nat te worden direct overgaat van ijs naar gas of andersom,dan wordt het meestal rijp genoemd of aanvriezende mist.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

arjanbruggink

Citaat van: Henk1976 op zo 26 jan 2014 - 18:19
Ik meet nog -4! in Assen
Geen idee wat temp hier is. Heb geen thermometer. Maar zal me niet verbazen als het ineens overgaat in sneeuw hier.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Chris69

Nu kleine korrels. Zit tussen sneeuw en hagel in.
Het bijzondere aan deze twee dagen in Groningen is is dat we en sneeuw hebben en dat het blijft vriezen. Daardoor blijft het sneeuw van gisteren de hele dag o.a. Aan de gevels plakken en blijft het liggen in de bomen. Dit geeft wel een heel mooi en bijzonder plaatje. Ben al van de leeftijd dat ik redelijk veel winters heb meegemaakt (o.a. 1979) maar dit maak ik niet vaak mee.

Ramon Oost

Hier in Vianen momenteel een mix van regen en natte sneeuw.

stratocumulus

Citaat van: Tuppie op zo 26 jan 2014 - 18:23
Hier (kop van Noord Holland) nu steeds meer natte sneeuw te zien tegen het raam. Tsja, je moet toch wat deze winter :-\

Hier ook, op het raam steeds meer kledders te zien, en dat in Zuid Holland......wel spannend, dit!

Ik geloof dat Reinier van den Berg het mengsel regen/vlokken sneeuw ooit snegel heeft genoemd.... :o

winter

Wind in heel nederland ZO alleen helaas geen echte kou in zuid-Duitsland.  :'(
Helmond meldt gewoon zware regenval jammer.

4seasons

Citaat van: DSDLimburg op vr 24 jan 2014 - 23:18
http://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/1000hPa/orthographic=-22.74,53.53,626
Heb ergens al gelezen dat er een enorm stormgebied ligt voor de kust van Schotland.


Dit zijn echte diehards, medewerkers van Rijkswaterstaat nog steeds aan het werk (kustverdediging Katwijk)
in de baggerregen die valt aan de kust van Z.Holland.
http://hdtv.webcam.nl/katwijkaanzee/


Thunderfreak

Neerslaggebied loopt aardig stuk op de kou.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

DSDLimburg

Citaat van: 4seasons op zo 26 jan 2014 - 18:42
Heb ergens al gelezen dat er een enorm stormgebied ligt voor de kust van Schotland.


Dit zijn echte diehards, medewerkers van Rijkswaterstaat nog steeds aan het werk (kustverdediging Katwijk)
in de baggerregen die valt aan de kust van Z.Holland.
http://hdtv.webcam.nl/katwijkaanzee/
Er staat een behoorlijk windje daar ja, dat laag zal de komende dagen af gaan zakken richting het zuiden waardoor wij  wat meer kou uit het oosten kunnen verwachten ;)
seizoen 2018/2019

evertvandepol1992

De regen die op me dak klettert, het doet me meer denken aan de herfst.
helaas is ook tot nu toe nog steeds niks van de winter terecht gekomen!
We hebben nu nog een goeie 2 maanden te gaan en kan er nog van alles gebeuren!
Ik blijf de site gewoon goed in de gaten te houden en blijf hoop houden!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Hier aan zee regen bij een temperatuur die schommelt tussen 4 en 4,5 graden.
Wind waait nog fors door trouwens.
Achter het front onstabielere lucht met steeds meer buien, deze gaan winters worden in de komende nacht, morgenochtend en morgenmiddag.
Kans op enige vlokken natte sneeuw of hagel is dus nog niet verkeken in het westen.  :)

Zelfs een zeer lokale klap onweer is morgenmiddag niet uit te sluiten:

KNMI:
Maandag overdag zien we ook convectieve bewolking, met name in de middag wanneer de trog passeert, toppen van de Cb's tot ca. FL250.


Veel (ijzel) sneeuwplezier daar in het hoge noorden!  ;D

Edit: eerste buienluchten (buien en opklaringen) zitten er al direct achter het front. Duidelijk buienregen wat er nu valt. (zwaarder en onregelmatiger)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal