Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293367 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk1976

Citaat van: jens op zo 26 jan 2014 - 15:19
mmm er  word nu al op 2 plaatsen in noord frankrijk sneeuw met regen gemeld,verassing in de maak? ;D

Hoop het voor jullie. Zou wel leuk zijn als er in NL en België sneeuw gaat vallen. Dan zitten wij hier sowieso goed. Tact: -4,5.

Remy

Citaat van: jens op zo 26 jan 2014 - 15:26
ach,daar lach je toch gewoon mee :D
Dacht ik dus ook,maar kan mij best voorstellen dat niet iedereen er zo over denkt en de lol is er nu ook wel af.

Bdw het begint nevelig te worden hier. Nattigheid... in de lucht.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

gilleeesss


Thunderfreak

Als het andersom was geweest had je ook de negatieve reactie's gehoord vanuit het NO. Dus geniet en stop met dat zuigen.

peaceeeee  :D

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jens

Citaat van: Henk1976 op zo 26 jan 2014 - 15:29
Hoop het voor jullie. Zou wel leuk zijn als er in NL en België sneeuw gaat vallen. Dan zitten wij hier sowieso goed. Tact: -4,5.
ik zou het gewoon leuk vinden als ik nog eens vlokken zou kunnen zien,ook al is het gemengd met regen en blijft het niet liggen,alles is beter dan niks
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

gilleeesss

Midden :) opper en nog 1 lid zien het nog zitten, rest op LANGE TERMIJN  niet meer zo

gilleeesss

Citaat van: Thunderfreak op zo 26 jan 2014 - 15:32
Als het andersom was geweest had je ook de negatieve reactie's gehoord vanuit het NO. Dus geniet en stop met dat zuigen.

peaceeeee  :D

nou, hier -5 en in noordoosten 5°C? toon mij maar eens wnr dat al gebeurd is :D

jens

Citaat van: gilleeesss op zo 26 jan 2014 - 15:39
nou, hier -5 en in noordoosten 5°C? toon mij maar eens wnr dat al gebeurd is :D
bij een dooiaanval uit het noorden misschien veel zal je er dan niet aan gehad hebben waarschijnlijk want dooiaanvallen uit het noorden slagen meestal
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

gilleeesss

Citaat van: jens op zo 26 jan 2014 - 15:42
bij een dooiaanval uit het noorden misschien veel zal je er dan niet aan gehad hebben waarschijnlijk want dooiaanvallen uit het noorden slagen meestal

ja dan nog, meeste dooiaanvallen komen toch uit het westen :) achja, spannend voor woensdag vind ik, en vanavond waar de grens met sneeuw gaat zijn :)

glenn

Citaat van: gilleeesss op zo 26 jan 2014 - 15:52
ja dan nog, meeste dooiaanvallen komen toch uit het westen :) achja, spannend voor woensdag vind ik, en vanavond waar de grens met sneeuw gaat zijn :)

Ik hoop vanavond toch wat sneeuw te mogen aan schouwen in Vlaanderen .

Hansle


Midden :) opper en nog 1 lid zien het nog zitten, rest op LANGE TERMIJN  niet meer zo
[/quote]

Vraagje aan Jan, Johann, kan het zijn dat de control hier de split in de vortex begin feb oppikt?

Lucas

Citaat van: jens op zo 26 jan 2014 - 15:26
kijk eens op meteociel.fr

Maar er staat ook een melding van een 'local' bij dat er gewoon regen valt...
Aanhoudende sneeuwval

Bacci

Hopelijk is de neerslag intensief genoeg of landurig dan kan er neerslagafkoeling plaatsvinden.

glenn

momenteel trekt het warmtefront over maar de temperaturen stijgen hier niet hoor temperatuur is hier 5.4°c al de gehele dag en de dauwpunttemperatuur ligt hier tijdens het warmtefront maar op 2.5°c dan kan het met het overtrekken van het koudefront toch nog wel dalen tot 0°c ????
of is dit voor Vlaanderen niet mogelijk ??

Extremissimorum

Momenteel regent het in Hoorn... Kan nog steeds doorgeven hoeveel sneeuwvlokken ik gezien heb deze winter: 0...
Hopelijk wordt het de komende uren wat kouder.

EDIT: temperatuur daalt bijna elke tien minuten met gem. 0.1 graad.

13:10: 6.1 graden
16:00: 4.9 graden

Duimen dat de afkoeling genoeg doorzet vóórdat de neerslag weg is!

Ries

Wat een dip in temps wo tot za zeg, ongelooflijk! Worden bibberdagen, hopen dat het niet al te hard waait!

glenn

zijn er nog plaatsen waar de temperatuur plotseling zo snel daalt ? hier is de temperatuur op 30 minuten met 1°c gedaald !
en valt het jullie ook op dat de radar voor geen meter klopt ? wij zouden hier al lang in de neerslag moeten zitten maar hier is het al de gehele dag kurkdroog.

Sven

Citaat van: glenn op zo 26 jan 2014 - 16:33
zijn er nog plaatsen waar de temperatuur plotseling zo snel daalt ? hier is de temperatuur op 30 minuten met 1°c gedaald !
en valt het jullie ook op dat de radar voor geen meter klopt ? wij zouden hier al lang in de neerslag moeten zitten maar hier is het al de gehele dag kurkdroog.

Radar werkt inderdaad niet goed. De neerslag zit pas op de helft van het front wat zij laten zien. Hier was het ook nog zeker een uur droog terwijl de radar al lange tijd neerslag aangaf :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

pietjelol

Citaat van: Sven op zo 26 jan 2014 - 16:39
Radar werkt inderdaad niet goed. De neerslag zit pas op de helft van het front wat zij laten zien. Hier was het ook nog zeker een uur droog terwijl de radar al lange tijd neerslag aangaf :)
heeft dat niet te maken met de droge lucht? neerslagverdamping?
edit temp zakt nu snel 4,1 graden nog net nog 4,7

glenn

Citaat van: Sven op zo 26 jan 2014 - 16:39
Radar werkt inderdaad niet goed. De neerslag zit pas op de helft van het front wat zij laten zien. Hier was het ook nog zeker een uur droog terwijl de radar al lange tijd neerslag aangaf :)

Sven wat verwacht jij voor vanavond voor tijdens de passage van het koufront?

Powered by EzPortal