Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292971 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

ron12

Nu al penguins gezien in Groningen  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: marrie op zo 26 jan 2014 - 13:28
Wat gaat de winter doen na aankomende woensdag??????

Valt nog weinig over te zeggen, sommig elaten een oost stroming lang aanslepen. Sommige na zondag dan weeral een opleving van de temperatuur. Te zien wat het laagje woensdag precies doet. En hopen dat het hogedruk nabij nw rusland - scandinavie goed doorzet

Stephanie

Citaat van: gilleeesss op zo 26 jan 2014 - 12:48

Iemand geen sneeuwkaartje van waar hoeveel licht?? Wil  wel eens weten wat er in NO al ligt :) en weten dat er nog eens 10cm bij gaat vallen daar
Sneeuwdek kaartje KNMI

wimbaens

Citaat van: Remy op zo 26 jan 2014 - 13:17
Dan zet ik al die Duitse windmolens even op de ventilator stand ;)
Het is wel lekker trollen zo met dat randje vorst hier he :P

Haha misschien geraakt de kou dan ook eens tot hier.
Nee geniet van de sneeuw, hier hebben we jammer genoeg nog geen vlok gezien deze winter.

Sven

Citaat van: marrie op zo 26 jan 2014 - 13:28
Wat gaat de winter doen na aankomende woensdag??????

Op vakantie, tijd voor mooie temperaturen welke gfs continu tevoorschijn tovert.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Thunderfreak

Citaat van: Sven op zo 26 jan 2014 - 13:34
Op vakantie, tijd voor mooie temperaturen welke gfs continu tevoorschijn tovert.

Dan maar in 1 klap weg en de Lente in,ow wacht ff dat zitten we hier al weken  :P ;) :D

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Hansle

Sneeuwverwachting tot morgenavond vlgns ukmo euro4 model

Bacci

Citaat van: martijn op zo 26 jan 2014 - 13:10
Op tv Gelderland staat dat de regen halverwege de avond over kan gaan in (flinke) sneeuwval

Heb je een link? Never mind heb het al gevonden: http://www.omroepgelderland.nl/web/show?id=349155

gilleeesss

Citaat van: Hansle op zo 26 jan 2014 - 13:37
Sneeuwverwachting tot morgenavond vlgns ukmo euro4 model

Wtf, die berekenen zelf hier sneeuw?

MarkGoedhart

Jammer dat dit forum zich de laatste dagen beperkt tot het uiterste Noordoosten van NL. Aan de andere kant, alle winterse verwachtingen van de laatste 4 weken bleken onjuist. Zijn er uberhaupt signalen voor wat lichte winterse perikelen voor Nederland de komende week?

Bacci

Citaat van: gilleeesss op zo 26 jan 2014 - 13:43
Wtf, die berekenen zelf hier sneeuw?

T/m morgenavond he, morgen kunnen er winterse buien vallen, maar dan nog klopt het kaartje niet echt.

Romigo

Citaat van: PatrickM op zo 26 jan 2014 - 13:28
Eredivisie wedstrijd FC Groningen - FC Twente is zojuist afgelast, veld is onbespeelbaar.

Potjandorie....verheugde me zo op een leuke wedstrijd. Hebben ze in Groningen geen veldverwarming met al dat aardgas in de grond. Wie houdt er een aansteker bij een gasveld... :P

Thunderfreak

Citaat van: gilleeesss op zo 26 jan 2014 - 13:43
Wtf, die berekenen zelf hier sneeuw?

Korreltje zout,er kan eventueel wat natte sneeuw voorkomen natuurlijk maar dat zal geen sneeuwdek opleveren. Naar mate het front over trekt draait de wind overal naar het Zuid Westen en zal de temperatuur vooral in het Noord Oosten oplopen,aangezien de temperatuur elders al (weken) op de verwachte temperatuur zit.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

gilleeesss

Citaat van: Bacci op zo 26 jan 2014 - 13:47
T/m morgenavond he, morgen kunnen er winterse buien vallen.

Ja maar ik zie hier echt geen sneeuw vallen (5cm) :D achja, ik weet wel dat ik vroeg wakker zal zijn morgenochtend :) want als er iets degelijks zou vallen, zou het in de ochtend rond 8-9-10u zijn.

Thunderfreak

Citaat van: Romigo op zo 26 jan 2014 - 13:48
Potjandorie....verheugde me zo op een leuke wedstrijd. Hebben ze in Groningen geen veldverwarming met al dat aardgas in de grond. Wie houdt er een aansteker bij een gasveld... :P

Hebben geen gas,ze wilde het zelf toch terug schroeven ;-)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Jan van Ooijen

Citaat van: Hansle op zo 26 jan 2014 - 13:37
Sneeuwverwachting tot morgenavond vlgns ukmo euro4 model

Hier even zelfde model....

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

ja amaj, als er zoveel uitvalt zoals er hier uitvalt uit deze neerslagzone, dan gaan ze wss 20cm krijgen hoor --' (sarcasme)

We moeten middenin dat regendingetje zitten en het is hier gewoon al hele tijd droog??(zwarte stip is mijn locatie(in w-vl) )

Edit: 14;20 begint het eindelijk te regenen, terwijl het al een uur zou moeten volgens die radar :)


mbouman

Nederland weer zeer oneerlijk verdeeld.... :-\ Noordoosten sneeuw dus winter.... zuiden en zuidwesten + midden regen.... ongelofelijk maar waar.... zal best nog bij kunnen draaien aankomende week, maar of het doorzet ? dat is de vraag.... ???

grizzrh

Tijd om richting Noorwegen of Denemarken te verhuizen  :P
Doenrade, Limburg

Remy

Citaat van: grizzrh op zo 26 jan 2014 - 14:30
Tijd om richting Noorwegen of Denemarken te verhuizen  :P
Nah het is mij al koud genoeg hier.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal