Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293355 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Kermisspin

Heb het idee dat de temperatuur hier ook zeer langzaam verder naar beneden zakt ten opzichte van vanmorgen vroeg.  :)
Volvo for life!

Joep

maandag en dinsdag dooi in nederland?  >:(


Ramon Oost

In de loop van de ochtend een uitgebreide update met betrekking tot de nieuwe (sneeuw) storing van vanavond!

jens

er ontstaat nu ook een nieuwe lijn met ijzel boven friesland,opletten geblazen
het zou toch wat zijn als dit zo een van spectaculaire situaties is waarbij dat front richting het zuiden zakt een heel het land onverwacht vorst krijgt(droommodus aan)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Kermisspin

Best koud qua gevoelstemperatuur in NO Groningen :)

Volvo for life!

Joep

GFS is echt waardeloos, woensdag en donderdag koud
daarna al weer dooi.

Jenkie

Niet de gehoopte 5 cm maar toch een bepoederde wereld buiten. Nu miezert het dus ik hoop niet dat het spiegelglad wordt buiten...

Kermisspin

Als ik naar de buienradar kijk verschijnt er zomaar een neerslag gebied in het noorden van het land. :)
Volvo for life!

jens

Citaat van: Kermisspin op zo 26 jan 2014 - 09:32
Als ik naar de buienradar kijk verschijnt er zomaar een neerslag gebied in het noorden van het land. :)
misschien voelt de oude occlusie het nieuwe front al in zijn rug en begint het daarom te activeren
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Kermisspin

Citaat van: jens op zo 26 jan 2014 - 09:33
misschien voelt de oude occlusie het nieuwe front al in zijn rug en begint het daarom te activeren

Soort van verrassing dus.  ;)
Volvo for life!

Jenkie

Is er al iets bekend over de sneeuwgrens vandaag? Echt noorden of ook uiterste oosten? Ik zie geen waarschuwing meer bij de KNMI, maar het is hier -1,7

Jenkie

Oh sorry Ramon, lees nu dat je met een update komt....

Joep

Weerplaza.nl ?

Let op: neerslagbandje (motsneeuw en motregen) activeert in Friesland, Drenthe en Overijssel. http://www.weerplaza.nl/regenradar/sneeuwradar/ ... Kan IJZEL opleveren.

Civiccoupe

Net een beetje ijzel/hagel gehad in stiens

Remy

Er is meer waar deze kou vandaan komt :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jenkie

Spiegelglad aan het worden, het ijsregent in Denekamp....

simonelgersma

Die wind moet draaien naar no-o.....

René

[quote Joep GFS is echt waardeloos, woensdag en donderdag koud
daarna al weer dooi.

zie mijn link naar de noorse site
Waddinxveen

René

de noorse kaarten voor nl zien er leuk uit wat betreft temps  ( wel even op play klikken )
http://www.yr.no/kart/#lat=48.39942&lon=4.04898&zoom=5&laga=temp&proj=900913
Waddinxveen

Ries

Citaat van: Joep op zo 26 jan 2014 - 09:45
Weerplaza.nl ?

Let op: neerslagbandje (motsneeuw en motregen) activeert in Friesland, Drenthe en Overijssel. http://www.weerplaza.nl/regenradar/sneeuwradar/ ... Kan IJZEL opleveren.
bij KNMI nu ook waaschuwing extreem weer, voor ijzel in 3 noordelijke provincies.

Het is hier prachtig buiten met de laag sneeuw van ongeveer 8 cm, en vanavond nog weer een laagje d'r bij, lol kan niet op. Koud ook, met -6

Powered by EzPortal