Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293385 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rogierhgv


Jenkie

Citaat van: Ramon Oost op za 25 jan 2014 - 22:43
Dan klopt de radar toch? Als er natte sneeuw valt? ;) Heb ook meldingen ontvangen van natte sneeuw uit delen van Gelderland.


Ja....je hebt gelijk....  ::) Inmiddels sneeuwt het weer...nat  ;D Het ziet er gewoon veel spectaculairder uit op het kaartje  :)

Remy

Citaat van: biancacroeze op za 25 jan 2014 - 22:46
Hier, in Noord-Oost Groningen, ligt inderdaad al zo'n 6-9 cm. Heerlijk!! We hebben echt geluk hier. Echt winter!! Hopelijk komt er nog veel meer sneeuw bij. De wind begint ook wat toe te nemen in kracht. Sneeuwduin-vorming!
Zie ook de temperatuur... Die gaat weer omlaag :) -3 alweer hier :) We gaan echt op het ranzige randje hier :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.


matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

biancacroeze

Temp gaat inderdaad alweer naar beneden. Is heel even hier net onder het vriespunt geweest, maar daalt gelukkig alweer goed. Heerlijk morgen door de sneeuw wandelen!

Joep

Al veel over geschreven maar het is natuurlijk een vreselijk boeiend weekend wat weer betreft. Met grote temperatuurverschillen, verschillen in soorten neerslag, windrichting en windkracht.

Maar evenzeer kom ik dit weekend tot de conclusie dat echt langdurig en stabiel winterweer er niet in lijkt te zitten, voorlopig en waarschijnlijk dus deze gehele winter niet meer.

Want de kou bij de grens, tot strenge vorst op dit moment op ca 50 km van Nieuw Beertha, komt alleen een klein beetje binnen en wordt juist morgenavond en maandag gehele dag het land weer uitgeduwd, zie 1e kaart.
Na morgen nog een dag met scherpe tegenstellingen, brengt het laag van maandag in het hele land Z/W wind met maxima tussen 2-6C, in de nacht minima rond het vriespunt. Verder vallen er buien, mogelijk ook met winterse neerslag.

Lagedrukgebied trekt uiteindelijk ten westen zuidwaarts en samen met NO hogedruk stelt zich dan vanaf midden volgende week voor een dag of 2 een koude oosten aanvoer in. Minimaal lichte tot matige vorst, overdag gemiddeld rond het vriespunt.

Maar in een winter van net niet, zo ook dan, nog voor volgend weekend komt Ijsland lagedruk en Azorenhoog met een nieuw portie wisselvallige zachtheid, en ook dan is de hogedruk uiteindelijk verliezer, zie 3e kaart.

Voor de huidige en toekomstige situatie heeft Victor (VdV) op Weerwoord een zeer lezenswaardig artikel geschreven. De door hem beschreven status quo tussen NO hogedruk en W lagedruk, zie ook kaart 3, duurt waarschijnlijk ook de 1e week van februari.
Meest iets te koud weer dan, periodiek kans op winterse neerslag en af en toe lichte vorst in de nacht.

Daarna lijkt de atmosfeer, trend is overduidelijk in de Uitvoer aanwezig, 2e week februari weer voor onvervalste natte zachtheid te gaan kiezen in een onvervalst zonaal patroon, zie 4e kaart.

Mvg, Ronald.

:(



Jenkie

Jaaaaaa, nu hier ook een voorzichtig wit laagje!!!

ron12

Er zijn vandaag toch wel hellmann punten gescoord in het noorden. ja toch  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

Citaat van: ron12 op za 25 jan 2014 - 23:22
Er zijn vandaag toch wel hellmann punten gescoord in het noorden. ja toch  ;)
Daar ga ik wel van uit. Dik onder nul hier al heel de dag :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bacci

Pfff om nu al te zeggen dat het geen winter meer wordt...

Remy

Citaat van: albalinda op za 25 jan 2014 - 23:26
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152174447408415&set=pcb.10152174448068415&type=1&theater
test 8) :P
Heb de img tags even voor je weg gehaald :)
Lol pagina is nu ook voor mij dicht.  Zuigt hard dat facebook.

Even in je facebook die foto voor iedereen open zetten.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marcellang

Citaat van: Remy op za 25 jan 2014 - 23:30
Heb de img tags even voor je weg gehaald :)
Thankx man, was al 30 minuten aan t zweten op die foto (digibeet)  :)
Hahaha was een foto met 6-7 cm sneeuw hier achter in mijn tuin  :D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

ron12

Citaat van: albalinda op za 25 jan 2014 - 23:31
Thankx man, was al 30 minuten aan t zweten op die foto (digibeet)  :)
30 minuten, moet die nog ontwikkeld worden, zo vorige eeuw  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcellang

Citaat van: ron12 op za 25 jan 2014 - 23:33
30 minuten, moet die nog ontwikkeld worden, zo vorige eeuw  ;)
;D nee t plaatsen ervan....
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Remy

Citaat van: bliksems op za 25 jan 2014 - 23:38
http://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1614557_361735600635678_545013679_o.jpg
Doe es niet :) weet je wel hoe een enorme hekel ik heb aan horizontale scrollbars.

Edit,na nog een keertje knmi.nl/actueel te F5& ziet ik dat het officieel nu min drie en een beetje is... Dat klopt redelijk met mijn thermometer en de redelijk zware sneeuw die er nu bij een best stevig windje hier in het open veld staat.
Edit: Er ligt een mini sneeuwduintje voor de pallet met stal strooisel. Kan mij voorstellen dat vol in de wind er nu hier en daar serieuze sneeuwduinen vormen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

bliksems

hij is wel erg groot geworden inderdaad haha
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Powered by EzPortal