Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292981 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Roan

woehooeee, eerste sneeuw van dit jaar! En ook flinke vlokken zeg!!


Joep

Windstoten 90 km/uur

In dat rode gebiedje onderin zeeland is een valwind geweest!!

winter

Gebied intensiveert, extreme intensiteit in de buurt van Groningen die gaan gewoon tegen de 10 cm krijgen daar.
Helmond regen + wind, jammer geen sneeuw  :'(
Nieuwe GFS pluim gelijk aan die van vanmiddag nauwelijks verschillen!

jeffrey83

Citaat van: Joep op za 25 jan 2014 - 20:44
In Middelburg schijnt een winhoos geweest te zijn met schade, iemand?

Niet bij mij in de wijk.. Ging wel ff goed te keer, hagel onweer en windstoten van ongeveer. 95 km/h. Maar geen windhoos gezien.

Remy

Hier een paar foto's en nu ga ik eerst dat raampje even dicht doen want er waait een sneeuwstorm buiten :D

Gebeurt niet vaak dat ik tot drie keer toe op verzenden moet klikken omdat iemand anders al gereageerd heeft :D Topic loopt als een trein :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Citaat van: ron12 op za 25 jan 2014 - 18:35
Was ik al bang voor  :'( misschien als die kust hier bereikt wordt die misschien wel weer actiever.
gaat lekker wat de wind betreft noordwesr Frankrijk en inn het kanaal
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jonkheer


zwoof

Citaat van: Remy op za 25 jan 2014 - 20:56
Hier een paar foto's en nu ga ik eerst dat raampje even dicht doen want er waait een sneeuwstorm buiten :D


Sneeuwduinen   ;D

ron12

Windstoten van orkaan kracht in het kanaal en noord west frankrijk http://meteoalerte.com/france/?area=benelux
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Citaat van: zwoof op za 25 jan 2014 - 21:01
Sneeuwduinen   ;D
Het is mogelijk bij deze wind,maar dan moet wel de temperatuur onder nul blijven. Sneeuw stuift niet als de lucht niet goed koud en droog is.
Bdw,ik ben nu heel erg geladen door de droogte in huis staat mijn haar helemaal overeind :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

gilleeesss


jeffrey83

Komen toch wat foto's binnen druppelen van beschadigde daken in Middelburg, waarschijnlijk toch een wind hoosje geweest of iets dergelijks..

Joep

Weerplaza  Zojuist windstoot van 116 km/u bij Hansweert (Westerschelde).

Remy

Citaat van: jeffrey83 op za 25 jan 2014 - 21:09
Komen toch wat foto's binnen druppelen van beschadigde daken in Middelburg, waarschijnlijk toch een wind hoosje geweest of iets dergelijks..
Doe es bij linken dan :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Nopie

Citeer
Hier een paar foto's en nu ga ik eerst dat raampje even dicht doen want er waait een sneeuwstorm buiten :D

Gebeurt niet vaak dat ik tot drie keer toe op verzenden moet klikken omdat iemand anders al gereageerd heeft :D Topic loopt als een trein :)

Nice!! Kan een aardig sneeuwdek vormen bij jullie als ik naar de buienradar kijk. Behoorlijke intensiteit ook.

Tucktuck

Prachtig die sneeuw! Hier in Groningen stad alles mooi bedekt en sneeuwt hard door, ligt nu toch wel 2 cm denk ik!

Remy

Citaat van: Joep op za 25 jan 2014 - 21:10
Weerplaza  Zojuist windstoot van 116 km/u bij Hansweert (Westerschelde).
Das serieus veel wind met een sneltrein vaart.

Citaat van: Nopie op za 25 jan 2014 - 21:11
Nice!! Kan een aardig sneeuwdek vormen bij jullie als ik naar de buienradar kijk. Behoorlijke intensiteit ook.
Wordt wel een magere kans denk ik,front lijkt meer door te drukken dan goed is voor sneeuw.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Rogierhgv

In. Hoogeveen harde regen, niks winters aan

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jenkie

Hier helaas natte sneeuw, gaat niet hard en blijft niet liggen. Grens ligt dus nog oostelijker dan verwacht   :'(

Powered by EzPortal