Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 292983 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Nopie

Mensen uit de omgeving Groningen/Drenthe wel foto's plaatsen he als het er straks daadwerkelijk een pak sneeuw ligt;p kunnen we hier ook nog een beetje meegenieten.

Remy

Citaat van: Nopie op za 25 jan 2014 - 19:13
Mensen uit de omgeving Groningen/Drenthe wel foto's plaatsen he als het er straks daadwerkelijk een pak sneeuw ligt;p kunnen we hier ook nog een beetje meegenieten.
Als mijn internet niet wegwaait in de sneeuwstorm ga ik zeker wel wat foto's uppen :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Wouter Pringels

Citaat van: gilleeesss op za 25 jan 2014 - 18:46
voor belgie komt er vast nog iets actiefs :) (regen, donder??)

Mooie buienlijn :)

glenn

misschien kan iemand effe de neerslagkaartjes van ec plaatsen ? ik kan hier helaas niet bij dan kunnen we kijken wat ec er van maakt ;-)

ron12

Noorden word vast prachtig wit,oosten,westen,zuiden kan fluiten naar de sneeuw  ;) :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Wouter Pringels

Al reeds weerlicht gezien in Laarne (O.VL)

Bacci

Als het goed is begint het nu te sneeuwen in het noordoosten, man daar komt echt veel neerslag aan, als dat allemaal als sneeuw valt of zou vallen.

Ramon Oost

Citaat van: glenn op za 25 jan 2014 - 19:23
misschien kan iemand effe de neerslagkaartjes van ec plaatsen ? ik kan hier helaas niet bij dan kunnen we kijken wat ec er van maakt ;-)

ECMWF12 neerslagsoort vanavond 21-00 utc


Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op za 25 jan 2014 - 17:52
Pittig hoor.
De vraag is uiteraard even wat het daadwerkelijk geweest is. Microburst of een hoos? Een hoos uitsluiten kunnen we het echter niet gezien de setup.

Voor ons is het even kijken hoe het geheel zich gaat gedragen de komende uren.
Volgens GFS12 zou het PVA maximum behorende bij de hoogtetrog via Zeeland en noordelijke delen van BE richting het SE moeten trekken. Gezien dit gegeven en de positie van LU van de jet lijkt mij nog steeds dat het SW van NL en grote delen van BE er het best 'voor zitten'. Activiteit moet de komende uren dan ook langzaam zuidwaarts gaan zitten tov de huidige situatie.

Kleinschalige modellen laten naast het zwaartepunt richting het SW echter ook wat verder naar het noorden een duidelijke, soms lijnvormige, convectieve structuur zien.

Kijk, dit is pas echt spannend!  ;D ;)

Ik ga zo maar eens richting zee kijken, eerste ontladingen zijn al gedetecteerd :)

Ben zeer benieuwd hoe dat zo uit gaat pakken. Ik zal jullie op de hoogte houden :)
Bijv. heftigheid windstoten, bliksemfrequentie en de waarneming van hagel.
Kan niet wachten tot de eerste flits zich aandoet :D

Gr. Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Diem

Ben benieuwd hoe de buienlijn gaat uitpakken.
Op dit moment nog niet erg spannend hier, alleen wel vuurwerk te zien op m'n webcam :P

jens

Citaat van: Bacci op za 25 jan 2014 - 19:31
Als het goed is begint het nu te sneeuwen in het noordoosten, man daar komt echt veel neerslag aan.
volgens mij gaat er in het uiterste noordoosten,roodeschool en nieuw beerta enzo meer dan 10 cm vallen als ik naar de neerslag kijk
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

glenn

Citaat van: Ramon Oost op za 25 jan 2014 - 19:33
ECMWF12 neerslagsoort vanavond 21-00 utc

En wat maakt ec er van later in de week woensdag en donderdag ? voorziet ec ook sneeuw voor heel nederland en belgie of ligt het hier anders ramon ?
jij kunt aan deze kaartjes misschien even een gifje maken of zo als je wilt ?

Kermisspin

Hmm...temperatuur stijgt gestaag in het NO. Ook de sneeuwradar geeft nu natte sneeuw aan in het NO. Maja...we zien wel :)
Volvo for life!

Ramon Oost

Citaat van: glenn op za 25 jan 2014 - 19:35
En wat maakt ec er van later in de week woensdag en donderdag ? voorziet ec ook sneeuw voor heel nederland en belgie of ligt het hier anders ramon ?
jij kunt aan deze kaartjes misschien even een gifje maken of zo als je wilt ?

Dat wil ik best doen, maar dan wel als de run helemaal klaar is. Hij is nu pas bij woensdagochtend ;)

JopieAdema

In Groningen-stad nu sneeuw van wat hogere intensiteit, het blijft net wel/net niet liggen

glenn

Citaat van: Ramon Oost op za 25 jan 2014 - 19:37
Dat wil ik best doen, maar dan wel als de run helemaal klaar is. Hij is nu pas bij woensdagochtend ;)
Ok bedankt ! dan kunnen we nu proberen run per run te volgen wat er met de sneeuw gebeurt volgens ec en gfs of ze op 1 lijn gaan komen of niet ;-)
Alvast Bedankt Ramon!

Weerfreak 1337

Update 19:43:

Geen flitsen te zien nog, er valt wat "voorneerslag" voor het koufront uit.
Wind neemt langzaam toe, 5 tot 6 beaufort op het moment.

Tact: 5,6 graden
Neerslag: 0,3mm

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

PatrickM

Komende donderdag laten de kaarten nog steeds een ijsdag zien. Zou mooi zijn.

Kermisspin

En het sneeuwt. De straten worden langzaam wit.....eigenlijk alles. Nu maar eens zien hoe lang dit zo blijft. :)

Temp. hier nu 0.1 in de plus.
Volvo for life!

jeffrey83


Powered by EzPortal