Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 293009 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Joep

GFS inderdaad beter wat betreft koude en sneeuw voor heel NL
Met name woensdag en donderdag :)

Danny

Aantal ontladingen neemt snel af nu.

ron12

Was ik al bang voor  :'( misschien als die kust hier bereikt wordt die misschien wel weer actiever.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Citaat van: Danny op za 25 jan 2014 - 18:30
Aantal ontladingen neemt snel af nu.
Het zou toch juist toenemen ? of loopt het nu anders.
Op de radio verkondigde ze net nog slecht weer.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Bacci

Citaat van: Joep op za 25 jan 2014 - 18:28
GFS inderdaad beter wat betreft koude en sneeuw voor heel NL
Met name woensdag en donderdag :)

Hoe kun je kaarten voor ieder 3 uur bekijken?, ik kan alleen maar voor ieder 6 uur.

ron12

Citaat van: ron12 op za 25 jan 2014 - 18:18
Onweer is boven Engeland op land ontstaan, als die nu maar niet uitdooft, nu die boven de Noordzee hangt,
dat zou zonden zijn http://www.lightningmaps.org/blitzortung/europe/index.php?lang=nl we zullen of het wat wordt  ;)
onweer zo goed als eruit nu klik op 15 minuten de rest uit schakelen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep


Johannes96

Citaat van: Joep op za 25 jan 2014 - 18:39
Denk uiterste NO alleen sneeuw?


Kaartje is van gisteren, dat weet je?

winter

Droge sneeuw waarschijnlijk uiterste noord-oosten maar ook daar begint temp toch redelijk snel te stijgen.

ron12

Citaat van: Bacci op za 25 jan 2014 - 18:37
Hoe kun je kaarten voor ieder 3 uur bekijken?, ik kan alleen maar voor ieder 6 uur.
ik kijk vaak hier http://www.westwind.ch/?page=gfsh
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: ron12 op za 25 jan 2014 - 18:35
Was ik al bang voor  :'( misschien als die kust hier bereikt wordt die misschien wel weer actiever.

voor belgie komt er vast nog iets actiefs :) (regen, donder??)

Ramon Oost

Voor de mensen die het steeds vragen of alleen het uiterste oosten sneeuw krijgt of een ander deel van Nederland. Ik blijf nog steeds bij mijn verwachting van gisterenavond wat betreft de sneeuw. Ten oosten van de lijn Harlingen - Doetinchem natte sneeuw. De provincies Groningen, Drenthe en het oosten van Friesland droge sneeuwval. Daar valt tot morgenochtend lokaal 10 cm sneeuw. Ten westen van de lijn  "gewoon" regen. In het zuidwesten vanavond op nadering trog stevige regen en onweersbuien mede geactiveerd door de linker uitgang van de jet. Een uitgebreide verwachting is hier te lezen: http://forum.topshelfmeteo.nl/index.php/topic,4805.msg76792.html#msg76792.

Hieronder het verwachtingskaartje met de verwachte hoeveelheid sneeuw tot morgenochtend.


glenn

Citaat van: Joep op za 25 jan 2014 - 18:28
GFS inderdaad beter wat betreft koude en sneeuw voor heel NL
Met name woensdag en donderdag :)

Nog niet zo veel sneeuw , maar gaat opnieuw over zo een laagje dus is weer nowcasten en wat het verschil ook is hier gaat het om een sneeuwzone die binnenkant vanuit Duitsland en die gedurende 9 tot 12 uur constante lichte sneeuwval bij ons geeft bij temperaturen rond of onder het vriepspunt kan dit een mooie en aardige sneeuwlaag geven :-)
Afwachten wat de runs de komende dagen zeggen en wat EC er straks van maakt !

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johannes96

Jammer jammer jammer... had voor hier eigenlijk wel natte sneeuw verwacht, zeker toen dat plaatje van Ramon zag. Het is hier gewoon regen :(

jonkheer


Civiccoupe


Jdolky

Het begint pas net niet te vroeg conclusies trekken...

ron12

Citaat van: ron12 op za 25 jan 2014 - 19:01
windstoot van 102 kilometer per uur in het kanaal nu http://meteoalerte.com/france/?area=benelux
Nu 120 kilometer per uur zuid Engeland ,gaat lekker daar
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johannes96

Citaat van: Jdolky op za 25 jan 2014 - 19:10
Het begint pas net niet te vroeg conclusies trekken...
Nee maar neerslagafkoeling is niet aan de orde, en de temps zullen alleen maar lichtelijk stijgen. Zou niet weten waarom hier sneeuw zou kunnen, maar goed, morgen en volgende week weer voldoende kansen!

Powered by EzPortal