Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 291988 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Zelfs onweer krijgen we zo te lezen niet, ik zit (met veel andere brabanders) gewoon echt verkeert.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

martijn

Citaat van: simonelgersma op za 25 jan 2014 - 11:37
Zijn er vanavond eigenlijk nog verassingen mogelijk in positieve winterse zin??? De modellen zijn vrij unaniem in de koers van het lagedrukgebied. Echter een paar weken geleden waren de modellen het ook unaniem eens over winterweer en we weten allemaal hoe dat afgelopen is.... ;) :'(
Voor ons is het afwachten ;)

Sven

Citaat van: winter op za 25 jan 2014 - 11:45
Johann/Jan/Moderators

Verwachten jullie misschien nog een SSW? Want, als ik kijk geeft GFS nu al 2 weken aan dat er eind Januari zich in de stratosfeer een redelijke opwarming plaatsvindt. Alvast bedankt!

Ik zeg niks over de LT en dergelijke, ik heb deze week meerdere malen al de lente voorbij zien komen. Laatste GFS voor LT wederom weer lente. Maar gezien het patroon welke de winter ons voorschoteld.. Raakt het kant nog wal :) Maar goed niemand zit op het woord lente te wachten, maar ontkennen tja..  :P
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Joep

NO gewoon sneeuw volgens laatste run GFS




simonelgersma

Daar zit ik dan achter mijn laptop!! Het hele weekend er voor gereserveerd!!!

Dertig jaar geleden lag ik als klein jongetje in bed met de gordijnen open zodat ik uren naar de lantaarnpaal kon staren....

Er is na dertig jaar na heel veel teleurstellingen nog niks veranderd....  ;D ;D


arjanbruggink

Citaat van: Remy op za 25 jan 2014 - 11:04
Binnen loop ik in T-shirt (een blauwe nu van een lanparty heel lang geleden,omdat ik veel lans gezien heb heb ik voor mijn leven een voorraad :)
Doe wel effe een jas aan als ik naar buiten ga :)

Bdw dat je mij vervelend winterfreak noemt! Dat is een stukje erkenning :D Misschien is winter Trol een betere omschrijving,want ik post heel graag koude foto's om mensen jaloers te maken :D
Goed lezen....  ;)
Maar mooi dat het er nog steeds goed uitziet voor NO NL...... Heb wel zin in een wit tapijtje. Kan de jongste telg ook z'n eerste sneeuw meemaken.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Henk1976

Als het goed is zitten wij net goed ;D Maar mijn kleine is nog iets te jong om in de sneeuw te spelen (3,5 week)

Sven

Citaat van: Remy op za 25 jan 2014 - 11:04
Binnen loop ik in T-shirt (een blauwe nu van een lanparty heel lang geleden,omdat ik veel lans gezien heb heb ik voor mijn leven een voorraad :)
Doe wel effe een jas aan als ik naar buiten ga :)

Bdw dat je mij vervelend winterfreak noemt! Dat is een stukje erkenning :D Misschien is winter Trol een betere omschrijving,want ik post heel graag koude foto's om mensen jaloers te maken :D

Vervelend heb ik niet gezegt hoor.. alleen een spelfout gemaakt. Vervend = fervent.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

arjanbruggink

Citaat van: Henk1976 op za 25 jan 2014 - 12:23
Als het goed is zitten wij net goed ;D Maar mijn kleine is nog iets te jong om in de sneeuw te spelen (3,5 week)
Goed inpakken  ;) maar het lijkt goed ja. Maar alles valt en staat met doorkomst cq positie  lagedrukgebied
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Serge

Wordt het na dit weekend echt winter, of speelt koning winter gewoon verder met ons en blijft het bij een "prikje", op de lange termijn komen de lentese waarden steeds dichterbij
Waar is mijn cape

Danny

Als ik kijk naar de verwachte drukverdeling volgens GFS (06z) en de huidige drukverdeling dan ziet het er vrij vergelijkbaar uit. Dat betekend dat het Lage druk gebied de berekende koers volgt momenteel. De komende uren komt alles wat meer in bereik van Nederland en dus ook wat beter op de kaart te staan. Dan kunnen we pas echt de conclusie trekken.

Remy

Citaat van: Sven op za 25 jan 2014 - 12:25
Vervelend heb ik niet gezegt hoor.. alleen een spelfout gemaakt. Vervend = fervent.
En daar bedank ik je bij deze voor :D om even de winter te trollen die mensen niet hebben :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Danny

Citaat van: Serge op za 25 jan 2014 - 12:40
Wordt het na dit weekend echt winter, of speelt koning winter gewoon verder met ons en blijft het bij een "prikje", op de lange termijn komen de lentese waarden steeds dichterbij

Niks over te zeggen op deze termijn. Vandaag lente en morgen weer winter op deze termijn. Eerst nu de lage druk passages, het aanbreken van een aantal koudere dagen midden van de week en dan pas weer een aantal dagen verder kijken. De laatste 100km. verschuiving van de grens of van een lage druk kern kan grote invloed hebben op ons weer momenteel en daarmee ook op het verloop in de toekomst.

Adrie

Leuke berichten over sneeuw maar zal wel weer een tegenvaller worden,zuiden regen en verder naar het noorden natte sneeuw prut,temperaturen lopen daar al op en komen vanavond denk ik iets boven de 0 graden.

Stephanie


KNMI geeft nu code geel voor t zuiden.
Bij buien kans op onweer en hagel

Johann

Citaat van: winter op za 25 jan 2014 - 11:45
Johann/Jan/Moderators
Verwachten jullie misschien nog een SSW? Want, als ik kijk geeft GFS nu al 2 weken aan dat er eind Januari zich in de stratosfeer een redelijke opwarming plaatsvindt. Alvast bedankt!

We zien inderdaad een behoorlijke warmte injectie (geen SSW) aan de Europese kant van de SPV. Opvallende daarbij ook de hoogtetrog in de bovenste troposfeer (100hPA) en op 500 hPa (kaart) over zuid Europa en helemaal uitdiepend tot over N Afrika (EC variant, zie ook berichtgeving Alpenweer van vandaag). Mogelijk dat dit uiteindelijk zal gaan leiden tot een split op 30 - 10 hPA van de SPV.




Danny

Forse kou in Duitsland vandaag. De komende dagen trekt de ergste kou zich terug naar het oosten.

RicardoDimm

Het is me een beetje onduidelijk. Word er droge of natte sneeuw verwacht in Enschede vanavond?

Romigo

Citaat van: RicardoDimm op za 25 jan 2014 - 13:23
Het is me een beetje onduidelijk. Word er droge of natte sneeuw verwacht in Enschede vanavond?

Ik hoop op droge, want ik ben daar ook vanavond, maar het zal waarschijnlijk natte zijn, als ik de temperaturen bekijk.

Ramon Oost

Citaat van: RicardoDimm op za 25 jan 2014 - 13:23
Het is me een beetje onduidelijk. Word er droge of natte sneeuw verwacht in Enschede vanavond?

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid voor je geeft. Ten oosten van de lijn Harlingen - Doetinchem waarschijnlijk natte sneeuw. In de provincies Groningen, Drenthe en oosten van Friesland de grootste kans op een sneeuwdek van 5 tot lokaal 10 cm. Ook in de heuvels van Limburg is behoord sneeuw tot de mogelijkheden. Onderstaande afbeelding geeft de situatie van vanavond aan.


Powered by EzPortal