Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 288360 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ramon Oost

Citaat van: glenn op za 25 jan 2014 - 01:30
Wordt de kans op sneeuwval in het zuiden nu grote doordat het warmtefront als het ware verdwijnt?

Nee, vanuit het westen wordt nog steeds zachtere lucht aangevoerd door een krachtige westen/noordwesten wind. Aan de kust zelfs mogelijk even storm met windkracht 9. Ten westen van de lijn die ik in mijn openingspost beschreven heb geen winterse neerslag.

Marcellang

Citaat van: Ramon Oost op za 25 jan 2014 - 02:04
Nee, vanuit het westen wordt nog steeds zachtere lucht aangevoerd door een krachtige westen/noordwesten wind. Aan de kust zelfs mogelijk even storm met windkracht 9. Ten westen van de lijn die ik in mijn openingspost beschreven heb geen winterse neerslag.
Netjes Ramon,mooie inleiding tot de aankomende winterse pret voor de gelukkige onder ons  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

MamaAs

Hier had het moeten sneeuwen, maar het heeft de grond niet geraakt helaas.
Ben benieuwd wat vAnavond doet. Ik ben bang dat wij net buiten de boot vallen.

dennis089

pijnlijke conclusie voor de winterliefhebber  :'(

Sven

Heerlijk, wij de onweer (westen) het noord-oosten de sneeuw :)

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherman

Flink balen, kunnen we alweer naar regen kijken alsof we dat al niet genoeg gezien hebben  :'(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jenkie

Citaat van: RicardoDimm op za 25 jan 2014 - 01:22
Enschede lijkt net buiten de boot te vallen :(

De sneeuw gaat toch rechts van de paarse lijn vallen op de kaart van Ramon? Daar valt Enschede toch ruim binnen? Of lees ik de kaart verkeerd?

Sven

Citaat van: Jenkie op za 25 jan 2014 - 09:07
De sneeuw gaat toch rechts van de paarse lijn vallen op de kaart van Ramon? Daar valt Enschede toch ruim binnen? Of lees ik de kaart verkeerd?

Er staat nog een mooi kaartje boven zijn post, die van weerplaza. Welke er wordt gekozen om aan te houden zal mij niet vreemd zijn, de kaart met de meeste sneeuw landinwaarts natuurlijk. Pick your pic :) maar hij gaat uit van de weerplaza variant.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

arjanbruggink

Kaartje klopt niet. Paarse lijn ligt precies over Smilde heen. Straks krijgen we hier geen sneeuw.... (en zo janken we verder)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jenkie

Citaat van: Sven op za 25 jan 2014 - 09:21
Er staat nog een mooi kaartje boven zijn post, die van weerplaza. Welke er wordt gekozen om aan te houden zal mij niet vreemd zijn, de kaart met de meeste sneeuw landinwaarts natuurlijk. Pick your pic :) maar hij gaat uit van de weerplaza variant.

Je bedoelt het kaartje dat jij hebt geplaatst? Ik heb net gedaan of ik dat niet zag  :D Volgens dat kaartje missen wij hier ook net de boot. Las trouwens net op twitter dat Weerplaza alleen in uiterste noordoosten sneeuw verwacht die blijft liggen. Maar ja, ik woon net in zo'n stukje van Nederland dat uitsteekt en vaak niet met de rest van Overijssel meedoet. Als je de lijn vanuit oost-Groningen doortrekt, zit ik goed. Maar Enschede kan dan inderdaad net mis zitten.

Joep

GFS run, sneeuwkansen, temps lopen wel op in de nacht en ochtend.
Sneeuw overgaand in regen of toch niet? Spannend.


Sven

Citaat van: Jenkie op za 25 jan 2014 - 09:33
Je bedoelt het kaartje dat jij hebt geplaatst? Ik heb net gedaan of ik dat niet zag  :D Volgens dat kaartje missen wij hier ook net de boot. Las trouwens net op twitter dat Weerplaza alleen in uiterste noordoosten sneeuw verwacht die blijft liggen. Maar ja, ik woon net in zo'n stukje van Nederland dat uitsteekt en vaak niet met de rest van Overijssel meedoet. Als je de lijn vanuit oost-Groningen doortrekt, zit ik goed. Maar Enschede kan dan inderdaad net mis zitten.

Het geen je hebt gelezen op twitter is het geen op het plaatje staat, die is immers van weerplaza. Maar ik had al een vermoeden dat het extreemste kaartje wordt overgenomen en mensen zich daarop branden. Kan goed uitpakken en slecht, dalijk is het weer huilen geblazen zoals Arjan Bruggink al zei. Beste is gewoon beide te pakken en het gemiddelde ervan nemen.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Joep

Vrijdag sneeuw voor heel NL  ;D
Ik weet het nog ver weg maar wel leuk kaartje :)

Jenkie

Citaat van: Sven op za 25 jan 2014 - 09:38
Het geen je hebt gelezen op twitter is het geen op het plaatje staat, die is immers van weerplaza. Maar ik had al een vermoeden dat het extreemste kaartje wordt overgenomen en mensen zich daarop branden. Kan goed uitpakken en slecht, dalijk is het weer huilen geblazen zoals Arjan Bruggink al zei. Beste is gewoon beide te pakken en het gemiddelde ervan nemen.

Het blijft (s) nowcasten!

MSB

Citaat van: Joep op za 25 jan 2014 - 09:39
Vrijdag sneeuw voor heel NL  ;D
Ik weet het nog ver weg maar wel leuk kaartje :)

Het zou een mooi verjaardags cadeau zijn voor mij, hoop dat ik het mag gaan uitpakken  :) ;)
Lang leven de winter

DSDLimburg

Citaat van: MSB op za 25 jan 2014 - 09:49
Het zou een mooi verjaardags cadeau zijn voor mij, hoop dat ik het mag gaan uitpakken  :) ;)
Gefeliciteerd en als cadeau de pluim voor midden ;), noordoost en zuidoost.

seizoen 2018/2019

Joep


MSB

Citaat van: DSDLimburg op za 25 jan 2014 - 09:54
Gefeliciteerd en als cadeau de pluim voor midden ;)

Bedankt voor het cadeau   ;D ;D, we zullen zien wat  het word, ben benieuwd
Lang leven de winter

Weatherman

Citaat van: MSB op za 25 jan 2014 - 09:58
Bedankt voor het cadeau   ;D ;D, we zullen zien wat  het word, ben benieuwd
Een week vooruit kijken doe ik al niet meer, het leid toch elke keer tot teleurstelling.
dat is de afgelopen weken wel gebleken, telkens sneeuw op de kaarten en elke keer kwam de kou niet.
Ben bang dat we voor hier een sneeuwloze winter krijgen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep


Powered by EzPortal