Mysterieuze zonnebol internetsensatie

Topic gezien door 1976 bezoekers
Gestart door Shadow112, wo 14 mrt 2012 - 17:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shadow112

Mysterieuze zonnebol internetsensatie

Een video van een mysterieuze bol die energie van de zon lijkt te tanken is een instant hit op YouTube. Maar wat is het?
Binnen een etmaal is de video van de zon, genomen door Nasa maar bewerkt door een hobbyist, al bijna 400.000 keer bekeken. Op de video lijkt een donkere bol te zien, die via een soort slurfje energie uit de zon 'tankt'. Hebben we hier te maken met een buitenaards stuk technologie of wellicht een death star, zoals die in Star Trek te zien was. Volgens Nasa is de verklaring heel wat saaier. De slurf is een filament, een dunne stroom geladen plasmadeeltjes die soms uren uit de zon kan steken. De donkere vlek hoort bij het filament. Aan het uiteinde zijn deze namelijk aanzienlijk koeler dan de rest van de omgeving. Een camera die vooral warmte waarneemt kleurt het gebied aan de de andere kant van een filament dan ook donker. En wat denk je zelf? Bekijk de video en oordeel.


Bron: Faqt.nl

Sven

Sensatie berichten van star wars freaks houdt ik al helemaal niet van, en wat ik er van denk. Daar heeft nasa al antwoordt op gegeven ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Shadow112

Citaat van: Sven op wo 14 mrt 2012 - 17:31
Sensatie berichten van star wars freaks houdt ik al helemaal niet van, en wat ik er van denk. Daar heeft nasa al antwoordt op gegeven ;)

Is gewoon een intergalactic spaceship die even bijtankt, das toch duidelijk? :P

MSB

Citaat van: Shadow112 op wo 14 mrt 2012 - 17:38
Is gewoon een intergalactic spaceship die even bijtankt, das toch duidelijk? :P

dat is de TARDIS (Time And Realative Dimension in Space(DR who)),nu even serieus apart verschijnsel mooi om te zien.
Lang leven de winter

Nickname

Citaat van: Shadow112 op wo 14 mrt 2012 - 17:38
Is gewoon een intergalactic spaceship die even bijtankt, das toch duidelijk? :P

Hier is jouw intergalactic spaceship mooi te zien :)



Meer hierover op http://spaceweather.com/

Powered by EzPortal