En wat vinden we van deze foto?

Topic gezien door 3603 bezoekers
Gestart door mrhanky, ma 12 aug 2013 - 08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mrhanky



Ik vind hem wel erg mooi. Op de onderstaande link wordt uitgelegd hoe Matthew Albanese de foto heeft gemaakt.
http://t.co/1emDdLBgNW

Jan van Ooijen

Hij is mooi, alleen jammer dat die zo uber bewerkt is. De laatste tijd lijkt het een enorme hype te zijn :(
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Dat is wat ik er ook een beetje bij heb, het is mooi, maar het is te overdreven bewerkt, het is niet realistisch meer. Bewerken oke, maar hier gaat het zijn doel voorbij. Een wolf en een volle maan erbij en het kan zo op een t-shirt.  ;D

hj32

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 12 aug 2013 - 10:04
Hij is mooi, alleen jammer dat die zo uber bewerkt is. De laatste tijd lijkt het een enorme hype te zijn :(

Eerlijk is eerlijk Jan, deze kan het wel hebben :)

Tam

Heeft iedereen het linkje gelezen?

Het is niet bewerkt, de voorgrond is miniatuur in elkaar gezet en de bliksem is geëtst in een zwart geverfde plexiglas plaat met licht er achter

LOL  ;) ;D ::)

hj32

Hahaha, zei ik al:"Hij kan 't hebben.." :P

Tyshane

Hoe het dan ook gemaakt is, het is niet realistisch meer. Wel knap gedaan...

Marcel

Mja, misschien is de vraag verkeerd.

"Wat vinden jullie van deze foto" moet zijn "Wat vinden jullie van deze creatie" oid

Ik vind het heel knap wat hij allemaal weet te maken ik zijn 'studio'

Hier nog wat meer van zijn werk: http://fstoppers.com/a-bts-look-at-diorama-landscape-photography

Naar mijn mening mag hij nog wel even aan zijn bliksemschicht werken, want die kan vele malen beter.

Zijn wilg in de storm en noorderlicht vind ik veel beter  :D
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Tam

Misschien dat dit e.e.a. verduidelijkt.

Maar zoals hier boven gesteld wordt het moet ook niet geïnterpreteerd worden als fotografie van weerverschijnselen maar als creatie van natuurlijke verschijnselen en idd het noorderlicht (rook met belichting) is een stuk beter.

Weerfreak 1337

Vind ook vooral de bliksem erg onnatuurlijk gemaakt.  :-X

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

dondertje127

Citaat van: Tyshane op ma 12 aug 2013 - 10:13
Dat is wat ik er ook een beetje bij heb, het is mooi, maar het is te overdreven bewerkt, het is niet realistisch meer. Bewerken oke, maar hier gaat het zijn doel voorbij. Een wolf en een volle maan erbij en het kan zo op een t-shirt.  ;D

Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Té bewerkt is ook niet meer mooi. Bewerkte foto's kunnen mooi zijn, alleen het jammerlijke van bewerkte foto's ansich al, daarbij vallen neutrale foto's helaas tegenwoordig helemaal bij in het niet :(

Hoewel een beetje bewerkte foto's natuurlijk altijd wel een beetje extra glans geven. Bewerken moet wel leuk blijven, en alleen een beetje het overbelichte eruit halen bijvoorbeeld. De scherpte ligt aan de camera natuurlijk maar dat extra scherpe ervan maken kan net een beetje extra glasn geven. Overbewerkt is niet leuk, maar dit bijvoorbeeld is net een schilderij en nóg erger.

Dus shop er nog even een wolf en volle maan erop :)


Edit: Oh wacht, het was dus ook een creatie? Hmm maar dan nog geldt voormij het hierbovenstaande.

Tyshane

Citaat van: Marcel op ma 12 aug 2013 - 20:32
Mja, misschien is de vraag verkeerd.

"Wat vinden jullie van deze foto" moet zijn "Wat vinden jullie van deze creatie" oid

Inderdaad, door de titel een beetje op het verkeerde been gebracht! Maar wel leuk en een een leuk topic! Ik heb de link naar de man zijn werk even bekeken, maar dat is wel erg gaaf wat hij allemaal maakt, erg knap en best veel werk. Inspirerend!  8)

mrhanky

Hahah ik had eerst de link er nog niet bij willen zetten omdat het dan meteen duidelijk zou zijn. Toch leuk dat er een aantal zijn die gewoon op de foto hebben gereageerd en niet naar de link hebben gekeken.

Ik vind het knap gemaakt maar ga toch liever voor een echte foto!

Ramon Oost


studio dewolf

Zotte hobby  8) Maar die foto van tornado vind ik niet zo geslaagd  zijn :-\

Powered by EzPortal