Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 190377 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

winter

Dit is een bericht van weerplaza over morgen. Wordt zeker weer een NS probleem morgen en een dikke file drukte.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Dooiaanval+op+donderdag/1488

winter

Weerplaza heeft voor Utrecht, Rotterdam en Amsterdam morgen zo'n 9cm op de programma staan.

maarten89

hmmm kan me lol dus morgen op! Morgen naar Breukelen, Utrecht en zeist. Zit rond avondspits regio Utrecht rond te rijden. Of ken beter zeggen stilstaan?  :P

DSDLimburg

Vindt dit wel een beetje erg veel of zou dit kaartje serieus kunnen uitkomen?
seizoen 2018/2019

winter


winter

Citaat van: DSDLimurg op wo 13 feb 2013 - 11:49
Vindt dit wel een beetje erg veel of zou dit kaartje serieus kunnen uitkomen?


Wat is het regen of sneeuw?

Ramon Oost

Citaat van: DSDLimurg op wo 13 feb 2013 - 11:49
Vindt dit wel een beetje erg veel of zou dit kaartje serieus kunnen uitkomen?

Dat is de totale neerslagsom t/m volgende week dinsdag... Zou best kunnen dat er t/m dinsdag zoveel water naar beneden komt (of zoals morgen ook sneeuw).

DSDLimburg

Citaat van: winter op wo 13 feb 2013 - 11:50
Wat is het regen of sneeuw?
Ja als ik het wist zou ik het je vertellen, maar ik denk eerst sneeuw en daarna regen dus dit is het totaal aantal mm wat zou kunnen vallen tot dinsdag lijkt mij.
seizoen 2018/2019

Roland

Tja, daar hadden we het gisteren nog over een verpieterend front, vandaag liggen de kaarten weer heel anders. Redelijke hoeveelheden neerslag, grootste gedeelte als sneeuw. Zal weer voor overlast zorgen. Heb morgen afspraak in de ochtend, 's middags ben ik thuis. Met de gordijnen open... :)

Roland

Temp hier nu ineens redelijk 'dik' boven 0: 1,2 graden, half bewolkt en de zon schijnt ineens warm in mijn rug.

Bacci

Haha ik heb nog niet eens naar de pluim gekeken, het wordt gewoon weer kouder! en de dooi stelt nu ook minder voor!

Tweets Meteo Consult:
Bij de sneeuwval die in de loop van morgen langzaam vanuit het ZW-en het land binnentrekt kan regionaal meer dan 5 centimeter vallen.

Volgens de nieuwste pluimen en ensembles, is de kans 75 tot 95% dat het na een paar dagen dooi volgende week opnieuw gaat winteren!

Jdolky

De Karim Hamid vind ik toch wel weer apart

++ 13/02 12Z : ER IS EEN WAARSCHUWING VAN KRACHT  VOOR SNEEUWVAL  ++

Een hogedrukbrug bedekt het westen van Europa, doch een occluderende storing slaagt er morgen donderdag in, om deze brug tijdelijk te doorbreken. Het trippelpunt trekt nabij België over waardoor in de onderste lagen, de luchtmassa moeizaam opwarmt. In de hoogte gaat dit vlotter.

Het is de verwachting dat de neerslagzone enkele mm neerslag brengt, onder de vorm van sleet/regen in het westen, maar iets verder landinwaarts is dit lange tijd sleet of sneeuw. Deze sneeuw zal waarschijnlijk tijdelijk blijven liggen doch geen cumulatie geven, level 2 waardin in de westelijke gebieden. Verder naar het oosten is de temperatuur wat langer negatief en kan de sneeuw net wel het criterium bereiken. De neerslagzone stagneert voorts over de oostelijke gebieden en sneeuwt daar verder uit. Daar, mede ook in oostelijk NL, kan de overlast nog tot de avond duren aangezien het kwik er moeizaam of niet boven het vriespunt komt.

De progtemps tonen duidelijk opwarming in de hoogte, in die mate dat ijzel niet uit te sluiten is. Doch voorlopig acht ik die kans (toch zeker op algemene schaal) beperkt wegens een te kleine ijsdriehoek.

Brisk

Citaat van: winter op wo 13 feb 2013 - 11:50
Wat is het regen of sneeuw?

Alle neerslag t/m Dinsdag 19 Februari.... (ja wat we met dat kaartje moeten weet ik ook niet)

/edit: hahaha moest tijdens het typen een paar klanten helpen, vandaar de snelle reactie!
Let is snow, let it snow, let it snow!

Jan van Ooijen

Citaat van: Jdolky op wo 13 feb 2013 - 12:05
De Karim Hamid vind ik toch wel weer apart



Al weer lijkt hij er aardig naast te gaan zitten, ik vraag me af waarom hij westen altijd overslaat
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Brisk

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 feb 2013 - 12:12
Al weer lijkt hij er aardig naast te gaan zitten, ik vraag me af waarom hij westen altijd overslaat

Ik denk dat jij gelijk hebt, maar ik hoop dat hij gelijk krijgt  ;D

/edit: mmm KNMI geeft nu ook voor west 7uur sneeuw en voor oost 14uur bij de waarschuwingen.
Let is snow, let it snow, let it snow!

Bacci

Jan wat denk jij na de nieuwste Hirlam? knmi geeft nu 3-5 cm, denk jij dat dit meer wordt?

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op wo 13 feb 2013 - 12:17
Jan wat denk jij na de nieuwste Hirlam? knmi geeft nu 3-5 cm, denk jij dat dit meer wordt?

Ja verwacht dat het wel opgeschaald wordt naar 5-8cm en mogelijk 10cm
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

als ik zo de nieuwe 15 daagse pluim zie geloof ik er nog niet veel van denk dat het maar met veel moeite 4°c wordt dinsdag !

Brisk

Citaat van: glenn op wo 13 feb 2013 - 12:22
als ik zo de nieuwe 15 daagse pluim zie geloof ik er nog niet veel van denk dat het maar met veel moeite 4°c wordt dinsdag !

Man, dat is bijna een week verder......
Let is snow, let it snow, let it snow!

klimascepie

Joepi oost Nederland Oranje. Ga me nergens op verheugen, laat het over mij heen komen.
Net RTL7 gekeken, onderlangs in de nieuwsbalk stond dat winter nog 2 weken bleef. Ja dan is het ook wel 1 maart dus klopt wel.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Powered by EzPortal