Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 190423 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Brisk op wo 13 feb 2013 - 10:37
Zit GFS niet veel te warm? Kan ook aan mij liggen omdat ik wil dat hij alles kouder berekend natuurlijk!

Eerst maar eens nieuwe Hirlam afwachten....

Edit: Dat wordt straat-schaatsen in Zaltbommel Jan!

Hirlam is ook weer iets mis met de temperaturen, wat betreft schaatsen zal leuk zijn ;) Heb ik me al 2 jaar voor ingezet en misschien krijg ik wel een baan voor mijn huis ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Hele land dus sneeuw, en het ziet er nog niet eens zo slecht uit voor het oosten :). Dat zal wel weer lange files en chaos op het spoor worden :P
Never Stop Exploring

klimascepie

Citaat van: Brisk op wo 13 feb 2013 - 10:37
Zit GFS niet veel te warm? Kan ook aan mij liggen omdat ik wil dat hij alles kouder berekend natuurlijk!

Eerst maar eens nieuwe Hirlam afwachten....

Edit: Dat wordt straat-schaatsen in Zaltbommel Jan!

Dat is waar ik net op wees het telkens terug keren naar de warme kant.
Overigens net even gekeken op en verzamel site,
Deze dus http://www.weatheronline.co.uk/cgi-bin/expertcharts?LANG=en&MENU=0000000000&CONT=euro&MODELL=ecmwf&MODELLTYP=1&BASE=-&VAR=pslv&HH=60&PANEL=1&ZOOM=0&ARCHIV=0&RES=0&WMO=

En daar zie je ECMWF en GFS met totaal andere situaties. Er is dus totaal geen eenduidige richting wat betreft stromigen en hoogtes laat staan temperatuur.

Enige pagina's terug schreef ik iets over het verschil tussen computermodellen met en link er bij. Interessant was dat daar en Japanner werd genoemd die het beste op de sneeuwstorm in Amerika zat het afgelopen weekeind. Altijd leuk om die er bij te pakken.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Jenkie

Overigens dwarrelen de vlokjes hier vandaag ook weer gezellig rond! Hoewel ik nu ook wel zin heb in...... oeps, bijna gezegd...  ;) ;)

Jan van Ooijen

Nieuwe runs al binnen, dadelijk gifjes
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

Dit is wel een mooie satelliet foto van negen uur in de ochtend kan hem niet opslaan dus dan maar even zo,
http://oiswww.eumetsat.org/IPPS/html/MSG/RGB/SNOW/WESTERNEUROPE/IMAGESDisplay/cp1Rvj5zuf5JD
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Zo als dit uit zou komen dan kunnen we onze lol op, voorzie alweer NS-leed en fileleed

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Brisk

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 feb 2013 - 10:43
Hirlam is ook weer iets mis met de temperaturen, wat betreft schaatsen zal leuk zijn ;) Heb ik me al 2 jaar voor ingezet en misschien krijg ik wel een baan voor mijn huis ;)

Dan moet je je gesponsorde zoutkist wel dicht laten he  :P 8)
Let is snow, let it snow, let it snow!

Henk1976

Als ik dat Gifje zo zie dan wordt het feest in O-NO Nederland. Uren sneeuw! En in de avondspits....

Jasneker

Moet morgenavond van sneek naar leeuwarden voor een jaarvergadering, maar eens afwachten of we een snowcat nodig hebben om er te komen, wel nieuwe banden onder de auto, maar geen zin in glij partijen en ongelukken.

Ziet er weer goed uit met sneeuw, howel het weer kan veranderen, bedankt heren voor de gifjes ;)

Jan van Ooijen

Citaat van: Jasneker op wo 13 feb 2013 - 11:07


Ziet er weer goed uit met sneeuw, howel het weer kan veranderen, bedankt heren voor de gifjes ;)

Geen dank, GFS komt er zo aan
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn

Dat ziet er heel goed uit.
Morgen uren sneeuw prachtig vind ik het als het uitkomt.
Valt er ook iets te vertellen over de cm per uur?

Lucas

Met de intensiteit valt het wel mee, GFS is wat feller... Maar het kan wel aardig lang sneeuwen. Sneeuw/regen grens bereikt met moeite onze oostgrens.

Geloof alleen niet zo in dan sneeuw-regen en dan weer sneeuw verhaal van Hirlam eerlijk gezegd...
Aanhoudende sneeuwval

Jan van Ooijen

Hierbij ook de sneeuwval, let op, het is echt alleen maar puur sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

het lijkt erop dat het koufront het warmtefront in probeert te halen en tegelijk loopt het warmtefront stuk de kansen zoals het nu in de animatie staat is volgens mij zeer goed mogelijk

Edwin

Hier in de Achterhoek mag wel wat meer vallen
Never Stop Exploring

Duitje

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 feb 2013 - 10:58
Zo als dit uit zou komen dan kunnen we onze lol op, voorzie alweer NS-leed en fileleed


Morgen dus maar weer een dagje thuiswerken ;) Ik zie het echt niet zitten om morgen met de trein te gaan....
@Kees_Zwaan

just0408

Zo'n 5 cm dus in mijn regio. Geweldig. Ik ga nog een keer genieten van een prachtig sneeuwspektakel.  :P

Mooie plaatjes trouwens ... van die sneeuwval.  :)
Ik ben ook niet van steen.

DSDLimburg

Ik vindt het echt prachtig dit, de kaarten werden als maar slechter en nu weer als maar beter heerlijk :)
seizoen 2018/2019

winter

Jan wat is er mis met GFS gisteren meerdere runs sneeuw tot in de late avond langs de oost-grens (ook voor het westen zag het er gisteren veel beter uit) en nu heel veel ijzel en regen. EN helemaal dat ijzel is een verrassing.

Daarentegen Hirlam wel weer een mooi run.
Laat GFS nu een warmtebel mee komen op hoogte? ipv Hirlam?

Powered by EzPortal