Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 267976 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Weerextrem

hier valt inderdaad ook wat natte sneeuw ;D

Johann

Voor onze "Frieze vrienden" nog even een blik op de ECMWF ensembles T2m (50 members) voor het noorden van het land (prikpunt Leeuwarden). De komende 10 dagen komt de mediaan (zwarte lijn) niet meer boven het vriespunt uit (ijsdagen). Vanaf de 21 januari iets minder koud met overdag licht in de plus. Maar goed, dat is al bijna "glazenbol-bereik" dus maar lekker weer vergeten.


vdweste

Niemand iets te melden over gfs 18u?!  :-X

Toch gewoon een mooie run hoor!

gilleeesss

Haha echt he, zat het ook te denken. Is inderdaad mooie run. Ongeveer zelfde gebleven zelf.(op KT) Ook kwa sneeuw ;) meeste voor noord frankrijk uiterste westen belgie. Ook west vlaanderen kan '1 tot 5cm hebben'

wimbaens

Citaat van: vdweste op do 10 jan 2013 - 23:25
Niemand iets te melden over gfs 18u?!  :-X

Toch gewoon een mooie run hoor!

Een sneeuwloze run voor mijn omgeving  :P Je kunt misschien hier beter een elfstedentocht organiseren ;)

snow!

Ook hier is de temperatuur onder het 0 punt gezakt , Let the winter beginn !!  ;D

Bacci

GFS geeft geen sneeuw meer voor dinsdag, trekt onder ons door, voor Engeland wel een mooie sneeuwrun. Maarja je kunt beter naar de pluim kijken, dus hopelijk geeft EC morgen nog steeds sneeuw voor dinsdag.

Koen-IJM

GFS 18; op donderdag 17 jan neigt de wind te draaien naar ZW maar het lijkt vooralsnog niet door te zetten. Even de rust van de run afwachten.


gilleeesss

GEM ziet het anders ook wel zitten (+144u)


Ramon Oost

Nieuwe animatie mogelijke sneeuw komende dagen. Iets minder sneeuw te zien in deze run voor volgende week.


Marcel1976

Wat een heerlijke kaarten wederom. Ik denk dat we ( voor de winterliefhebbers ) een uitermate heerlijke week tegemoet mogen zien. Jammer dat dat neerslaggebiedje wat nu m'n mooie provincie aandoet niet wat later kwam. Nu maar hopen dat ie zich vastloopt tegen de Ardennen en een beetje blijft slepen zodat vanuit 't noorden de kou erin sijbelt.  Kan misschien toch nog wat geflats opleveren op me dakraam.... :D

glenn

wel opnieuw een run met aleen maar ijsdagen voor mijn regio vanaf begin tot einde !

gilleeesss

Mooi ;) Maar weet dat het morgen weer anders is waarschijnlijk. ongeveeer zeldfe maar de details

Bacci

Citaat van: Ramon Oost op do 10 jan 2013 - 23:39
Nieuwe animatie mogelijke sneeuw komende dagen. Iets minder sneeuw te zien in deze run voor volgende week.


Voor volgende week kan nog zo vaak veranderen, ik zie wel dat GFS net als Hirlam voor morgen (beetje) sneeuw geeft voor noorden tot midden.

Jan van Ooijen

Citaat van: glenn op do 10 jan 2013 - 23:42
wel opnieuw een run met aleen maar ijsdagen voor mijn regio vanaf begin tot einde !

En jij zag het niet meer gebeuren :P Maar is en blijft Oper nog he
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

We hebben er niks aan.. maar voor het archief is het leuk:



Weatherboy

Citaat van: Bacci op do 10 jan 2013 - 23:42
Voor volgende week kan nog zo vaak veranderen, ik zie wel dat GFS net als Hirlam voor morgen (beetje) sneeuw geeft voor noorden tot midden.

GFS is echt ongelooflijk. Europa gaat tot diep in Zuid-Frankrijk enorme hoeveelheden sneeuw zien volgens deze run ;) Een droom run voor mij als sneeuwliefhebber! Kan ik eindelijk eens die sneeuwschep gebruiken die ik heb gekregen bij men winterbanden :P

gilleeesss

Wnr komt die pluim gfs eigenlijk altijd binnen, ben vergeten..

Bacci

Citaat van: Weatherboy op do 10 jan 2013 - 23:53
GFS is echt ongelooflijk. Europa gaat tot diep in Zuid-Frankrijk enorme hoeveelheden sneeuw zien volgens deze run ;) Een droom run voor mij als sneeuwliefhebber! Kan ik eindelijk eens die sneeuwschep gebruiken die ik heb gekregen bij men winterbanden :P

Voor wanneer zie jij die sneeuw dan?

gilleeesss


Powered by EzPortal