Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 267987 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Ziet er goed uit, enkel dat de sneuwkansen steeds hoe dichter er je er bij komt hoe meer de hoeveelheid weggaat.. Dus dindsag en donderdag kan die ook weer straf verminderen.

jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op do 10 jan 2013 - 21:18
Ziet er goed uit, enkel dat de sneuwkansen steeds hoe dichter er je er bij komt hoe meer de hoeveelheid weggaat.. Dus dindsag en donderdag kan die ook weer straf verminderen.
De hoeveelheden voor zaterdag zijn niet verminderd maar wel wat opgeschoven naar Frankrijk :) & het kan ook gewoon andersom, de hoeveelheden voor dinsdag kunnen ook oplopen :o

gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op do 10 jan 2013 - 21:21
De hoeveelheden voor zaterdag zijn niet verminderd maar wel wat opgeschoven naar Frankrijk :) & het kan ook gewoon andersom, de hoeveelheden voor dinsdag kunnen ook oplopen :o

Dus ze zijn vermindert voor belgie he ;) Ik wil gewoon een witte wintterprik ;) liefst zoveel mogelijk ;) hhaaa :p naja ben sneeuwliefhebber, enkel kou heb je neits aan

vdweste

Citaat van: gilleeesss op do 10 jan 2013 - 21:18
Ziet er goed uit, enkel dat de sneuwkansen steeds hoe dichter er je er bij komt hoe meer de hoeveelheid weggaat.. Dus dindsag en donderdag kan die ook weer straf verminderen.

Niet zo negatief joh, zolang het koud blijft komen die sneeuwkansen vanzelf! Je moet niet vergeten dat de meeste sneeuw in Nederland altijd valt wanneer de vorst wordt ingezet (zoals dit weekend dus), maar vooral wanneer er een dooiaanval komt. Als de hoeveelheden sneeuw verminderen kan dit dus ook goed nieuws zijn voor de kou! Laten we wachten tot er sneeuw vanuit het oosten komt, dan weet je zeker dat je goed zit! ;D

Marcellang

Toch knap hoe de sneeuwverwachting het N/O de laatste dagen weet te ontwijken  :P
Temperatuur - 0,4 graden......
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

just0408

Citaat van: albalinda op do 10 jan 2013 - 21:24
Toch knap hoe de sneeuwverwachting het N/O de laatste dagen weet te onwijken  :P

Koning Winter is op de hoogte van het debacle van vorig jaar.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TaL

Citaat van: vdweste op do 10 jan 2013 - 21:24
Niet zo negatief joh, zolang het koud blijft komen die sneeuwkansen vanzelf! Je moet niet vergeten dat de meeste sneeuw in Nederland altijd valt wanneer de vorst wordt ingezet (zoals dit weekend dus), maar vooral wanneer er een dooiaanval komt. Als de hoeveelheden sneeuw verminderen kan dit dus ook goed nieuws zijn voor de kou! Laten we wachten tot er sneeuw vanuit het oosten komt, dan weet je zeker dat je goed zit! ;D

Sneeuw uit het oosten is maar heel zeldzaam, meeste sneeuw komt uit het westen/zuiden en dan hopen maar dat het hogedrukgebied die ons van winterweer bezorgd ze niet door laat trekken ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

vdweste

Citaat van: TaL op do 10 jan 2013 - 21:31
Sneeuw uit het oosten is maar heel zeldzaam, meeste sneeuw komt uit het westen/zuiden en dan hopen maar dat het hogedrukgebied die ons van winterweer bezorgd ze niet door laat trekken ;)

Weet ik, maar als het gebeurd weet je zeker dat het koud blijft (A)

Edit; pluim dus bijna hetzelfde als vanmorgen, vanaf zondag de 20e het gemiddelde pas weer klein beetje boven nul.

TaL

Citaat van: vdweste op do 10 jan 2013 - 21:34
Weet ik, maar als het gebeurd weet je zeker dat het koud blijft (A)

Sneeuw bij 0 graden is veel beter dan sneeuw bij -5 ;) Maar goed, het is vanaf morgen eindelijk winter, hier hebben we zolang op gewacht :D

En volgend weekend ga ik naar de Ardennen, beter kan gewoon niet ^^
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

vossejongk

Pluim wel onder 0, maar echt vriezen.. licht... minstens paar keer -5 nodig wil je een fatsoenlijke ijsvloer hebben toch?

Koen-IJM


MamaAs

Is er ook een pluim voor het noorden?

zwoof

Citaat van: gilleeesss op do 10 jan 2013 - 21:18
Ziet er goed uit, enkel dat de sneuwkansen steeds hoe dichter er je er bij komt hoe meer de hoeveelheid weggaat.. Dus dindsag en donderdag kan die ook weer straf verminderen.

Huh ? :o Sneeuw is voor mij geen straf hoor!

Weerfreak 1337

Oper aan de koude kant, waarschijnlijk omdat er voorafgegaand sneeuw word berekend(dinsdag).
Dus mogelijk dat oper nog wel gelijk kan krijgen ook.
Of zie ik dat nu verkeerd?

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

rickoa

Mooie pluim! Slechts enkele leden boven de nul graden grens!
Winter is 15 graden vorst ??

Bacci

Citaat van: Weerfreak op do 10 jan 2013 - 21:37
Oper aan de koude kant, waarschijnlijk omdat er voorafgegaand sneeuw word berekend(dinsdag).
Dus mogelijk dat oper nog wel gelijk kan krijgen ook.
Of zie ik dat nu verkeerd?

Nouja als ook andere leden gaan voor sneeuw, ik hoop het wel.

Weatherboy

Maandag/ dinsdag sneeuw en daarna nog kouder. Eindelijk sneeuwaanwijzingen in de pluim! :) Tjonge jonge, wat zouden we wel niet zonder sneeuw moeten :P

Weerfreak 1337

Citaat van: Bacci op do 10 jan 2013 - 21:39
Nouja als ook andere leden gaan voor sneeuw, ik hoop het wel.

Behoorlijk wat leden gaan voor neerslag aanstaande dinsdag. :) Nog wel afwachten hoe het precies gaat lopen, denk dan aan koers laagje, neerslaghoeveelheden. :)

Citaat van: Weatherboy op do 10 jan 2013 - 21:41
Maandag/ dinsdag sneeuw en daarna nog kouder. Eindelijk sneeuwaanwijzingen in de pluim! :) Tjonge jonge, wat zouden we wel niet zonder sneeuw moeten :P

Inderdaad ;D Enkel Friesland moet sneeuwvrij blijven :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Richard

Citaat van: vossejongk op do 10 jan 2013 - 21:35
Pluim wel onder 0, maar echt vriezen.. licht... minstens paar keer -5 nodig wil je een fatsoenlijke ijsvloer hebben toch?

Over het algemeen geld: het aantal vorstgraden per nacht gedeeld door 5. -5 zou dus 1 cm ijs opleveren. Lichte vorst, dus bijvoorbeeld -3, zou dan 0,6  cm opleveren. Meerdere nachten met -5 dus niet helemaal noodzakelijk gezien de waarschijnlijke duur van de vorstperiode, maar matige of strenge vorst zet natuurlijk wel flink meer zoden aan de dijk als lichte vorst.

Edit: "waarschijnlijke duur van de vorstperiode" bedoel ik mee in ieder geval toch wel een week

Powered by EzPortal