Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268351 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Opzich is de +240u kaart van het ECMWF totaal geen rampenkaart. Genoeg potentie :)
Bovendien LT.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

vdweste

Citaat van: Weerfreak op do 10 jan 2013 - 16:14
Opzich is de +240u kaart van het ECMWF totaal geen rampenkaart. Genoeg potentie :)


Dat je uberhaupt de moeite neemt om een +240 kaart langdurig te analyseren. :P Die zal er vanavond waarschijnlijk niet eens op lijken!
Haha verder heb je natuurlijk wel gewoon gelijk. Op dat moment ook een zuid tot zuidoosten wind wat dan echt nog niet direct dooi geeft doordat heel Europa op dat moment al flink is afgekoeld.

Stephanie

KNMI waarschuwt al voor gladheid (door bevriezing natte weggedeelten), overal behalve kustprovincies vanaf 22.00.

Ramon Oost

Vanuit het noordoosten komt vanavond en vannacht koning winter ons land binnen. Het gaat daarbij komende nacht veelal licht vriezen, lokaal is -5 mogelijk.


Weerextrem

Citaat van: MamaAs op do 10 jan 2013 - 16:13
Is de koude die er nu aankomt, de koude die wordt veroorzaakt door die kanteling en splitsing? Of zal dat een volgende koude zijn, die eventueel aaneensluit?

ik weet niet of splitsing dan al geweest is, daarvoor moet je bij Johann vragen. Maar er als ik de kaarten mag geloven komt er wel 'tussen' periode heb ik idee van en hoog kantelt weer terug en zoekt groenhoog op. Dan is de weg vrij voor de poollagen.

Weerfreak 1337

Citaat van: vdweste op do 10 jan 2013 - 16:16
Dat je uberhaupt de moeite neemt om een +240 kaart langdurig te analyseren. :P Die zal er vanavond waarschijnlijk niet eens op lijken!
Haha verder heb je natuurlijk wel gewoon gelijk. Op dat moment ook een zuid tot zuidoosten wind wat dan echt nog niet direct dooi geeft doordat heel Europa op dat moment al flink is afgekoeld.

Als je je al wat langer in de weerkaarten gooit dan hoef je hier geen moeite voor te doen. Je ziet het gelijk. :P
Was meer omdat ik berichten had gelezen dat EC op de LT minder goed was enzovoorts. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

grizzrh

dit is ook een leuk kaartje!!

EDIT: en volgens mij kan er vanavond toch al wat winterse neerslag vallen met de temperaturen en dat neerslag gebied wat overtrekt of niet ??
Doenrade, Limburg

glenn

12 u run laat vannacht sneeuw vallen in nederland en een stukje noord belgie ook ook morgen in belgie sneeuwval op iets uitgebreidere schaal .

MamaAs

Ben benieuwd naar de gevolgen van zo'n splitsing, kanteling e.d.

Hier is de wind iig al NO. Let the games begin :D

vdweste

Citaat van: glenn op do 10 jan 2013 - 16:36
12 u run laat vannacht sneeuw vallen in nederland en een stukje noord belgie ook ook morgen in belgie sneeuwval op iets uitgebreidere schaal .

Ben toe aan weer eens een goede run van GFS, laat maar komen!

MaikelNL


rickoa

Was hem hier vandaag nog niet tegengekomen. (of ik heb hem vandaag gemist) de 12u run, voor de mensen die er nog belang bij hebben.



Edit: dit is gewoon de oude was iets te voorbarig met plaatsen. Sorry!
Winter is 15 graden vorst ??

flyerke

nieuwe run gfs loopt, spannend. Lijkt toch een betere run dan de vorige...
Winter is coming

jornonweer

voor de sneeuwliefhebbers niet, geen of amper sneeuw in noord belgie en heel nederland dit weekend jammer..
Danger is real, fear is a choice.

flyerke

Winter is coming

gilleeesss

Ik moet het nog allemaal zien hoor, ik zie nu plots 4graden staan bij ecmwf op dinsdag?

Pff, terug naar zuiden gezakt die cm'etrs

Lucas

Ik denk ( en hoop) dat die storing in deze run, die in de vorige run nog regen zou geven vanaf +162, nu onder ons door trekt met alle positieve gevolgen van dien.
voor die tijd wel meer sneeuwkansen in noord en midden NL.
Aanhoudende sneeuwval

Weatherboy

Die nieuwe GFS die doet het weer leuk hoor ;) Behoorlijke laag sneeuw voor dinsdag ingetekend. Voor mij is GFS tot nu toe zeer geslaagd. Die hele WC trekjes zijn doorgespoeld :P

Bacci

GFS is weer lekker bezig, sneeuw op dinsdag voor het hele land, leuk voor sneeuwliefhebbers, misschien niet handig voor schaatsliefhebbers.

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op do 10 jan 2013 - 17:12
Ik moet het nog allemaal zien hoor, ik zie nu plots 4graden staan bij ecmwf op dinsdag?



Als je dat ziet staan dan zie je ook die -12 staan ;) Dat kan nooit icm regen :P
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal