Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268088 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: vdweste op do 10 jan 2013 - 09:43
Jan, vast al ooit gevraagd, maar zijn dit gewoon de pluimen voor de Bilt? :)

Ja dat klopt, had het er ook bij moeten zetten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jenkie

Even een vraag namens mijn 3 kindjes  ;) Moeten we in Twente ook de slee weer van zolder halen of alleen de schaatsen? Ik weet dat de neerslag moelijk te voorspellen is. Maar tot nu toe zie ik op de kaarten geen neerslag voor Twente de komende dagen. Klopt dat?

Jan van Ooijen

Citaat van: Jenkie op do 10 jan 2013 - 09:58
Even een vraag namens mijn 3 kindjes  ;) Moeten we in Twente ook de slee weer van zolder halen of alleen de schaatsen? Ik weet dat de neerslag moelijk te voorspellen is. Maar tot nu toe zie ik op de kaarten geen neerslag voor Twente de komende dagen. Klopt dat?

Mogelijk morgen wat sneeuwbuitjes, maar dat zal niet genoeg zijn om de slee voor de dag te halen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Hierbij de uurlijkse neerslag van het weermodel Hirlam, morgen toch kansjes op wat sneeuwbuitjes

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jenkie

Citaat van: Jan van Ooijen op do 10 jan 2013 - 10:03
Mogelijk morgen wat sneeuwbuitjes, maar dat zal niet genoeg zijn om de slee voor de dag te halen

Ik denk dat ze met wat buitjes al tevreden zullen zijn  :)

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op do 10 jan 2013 - 10:04
Hierbij de uurlijkse neerslag van het weermodel Hirlam, morgen toch kansjes op wat sneeuwbuitjes



Hah! Daar zien we dan toch nog ietsjes van sneeuw voor het oosten. ;D Maar zijn de temps al wel laag genoeg dan om eventueel een wit dek(je) te vormen als de buitjes wat groter uitvallen?

PS, pluim 10 uur ietsjes minder op LT Verder prima

Marcellang

Ik denk het wel Zwoof ;D
Morgen graadje boven 0 en de vannacht rond - 1 dus zal de grond wel redelijk afgekoeld zijn  8)
De pluim kan ook minder worden omdat het LT is (als ik Jan en alleman goed begrijp)
Des te verder in de tiet, des te onzekerder  :)
Maar dat wist jij natuurlijk al ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

SuperGrover


zwoof

Citaat van: albalinda op do 10 jan 2013 - 10:17
Ik denk het wel Zwoof ;D
Morgen graadje boven 0 en de vannacht rond - 1 dus zal de grond wel redelijk afgekoeld zijn  8)
De pluim kan ook minder worden omdat het LT is (als ik Jan en alleman goed begrijp)
Des te verder in de tiet, des te onzekerder  :)
Maar dat wist jij natuurlijk al ;)

Uiteraard!  ;) Inderdaad het oosten komt morgen nauwelijks boven nul. Had ik nog niet gezien. Dat krijg je met dat geloer op de minder belangrijke LT  :)

MaikelNL

Citaat van: zwoof op do 10 jan 2013 - 10:28
Uiteraard!  ;) Inderdaad het oosten komt morgen nauwelijks boven nul. Had ik nog niet gezien. Dat krijg je met dat geloer op de minder belangrijke LT  :)

Haaksbergen zal zich vast opmaken voor de marathon;).

Farid_A

Pluim ziet er goed uit. De onzekerheid neemt wel toe vanaf dinsdag, dus dat wordt nog spannend. OPER en CONTROL hebben er zin in tot het eind, het gemiddelde blijft netjes onder nul tot en met volgende week zaterdag. Al met al, goede pluim.

En we zaggen het in februari vorig jaar ook. Tijdens die 2 weken vorst stonden er meerdere malen dooiaanvallen op de kaarten, die weer verder werden opgeschoven om toch 2 heerlijke weken vorst te geven.
We gaan in ieder geval een leuke paar dagen tegemoet en wat daarna gebeurt, dat zien we wel weer.

Jan van Ooijen

Tot de 19de in ieders geval zeker winter, daarna neemt onzekerheid toe zoals we kunnen zien in de pluim
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Aris

Aan de laatste pluim(en) te zien lijkt het op een koude-prikje van een paar dagen. Daarna vriespret voorbij.

Jan van Ooijen

Citaat van: Aris op do 10 jan 2013 - 10:34
Aan de laatste pluim(en) te zien lijkt het op een koude-prikje van een paar dagen. Daarna vriespret voorbij.

Dan weet ik niet welke pluimen jij bekijkt, maar zie toch wel meer dan een paar dagen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Aris

Citaat van: Jan van Ooijen op do 10 jan 2013 - 10:36
Dan weet ik niet welke pluimen jij bekijkt, maar zie toch wel meer dan een paar dagen
O.a. die wat jij hierboven plaatste.
Die geeft nu nog ong. 14 dagen achter elkaar vrieskou aan. Maar mijn ervaring leert een beetje dat als de pluimen al aankondigen dat we uit de vrieskou duiken, dit in 80% ook doorgaat en meestal iets sneller dan de eerste indicatie aangeeft.

Marcellang

Citaat van: zwoof op do 10 jan 2013 - 10:28
Uiteraard!  ;) Inderdaad het oosten komt morgen nauwelijks boven nul. Had ik nog niet gezien. Dat krijg je met dat geloer op de minder belangrijke LT  :)
Ach  8) we hopen allemaal dat het op LT aanhoudt ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Farid_A

Hahah, het is eigenlijk ook erg. We weten allemaal donders goed dat LT bestaat voor de lol. Als het slecht weer is, en wie zien op de LT 3 leden de diepvries in duiken is het meteen, WINTER! (misschien). En nu we zeker weten dat we minimaal een kleine week de winter in gaan (een week!!), blijven we ons kapotstaren op de 5 leden die zeggen, nee doe toch maar lente.

Het leven van een weerfanatiek is ook stressvol.

Jan van Ooijen

Citaat van: Farid_A op do 10 jan 2013 - 10:49


Het leven van een weerfanatiek is ook stressvol.

Niet alleen voor iemand die fanatiek is ;) Als je momenteel mijn dagschema ziet dan schrik je :P
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Met alle respect voor de elfstedentocht- en schaatsliefhebbers hoop ik toch dat er ook wel wat sneeuw gaat vallen. 50 cm hoeft nou ook niet meteen, maar gewoon een mooi laagje dat geen gevaar oplevert voor de ijsaangroei. Anders stel ik voor dat we de sneeuwmagneet in Noordholland neerleggen en de vorstmagneet in Vriesland.  ::)
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal