Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268023 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Erik V

Pluim is niet slecht te noemen. Logisch dat er meer spreiding komt op het einde komt toch? En met een beetje mazzel lijkt het op vorig jaar. Telkens uitstel van hogere temps....

Jan van Ooijen

Citaat van: glenn op do 10 jan 2013 - 06:54
Sorry jongens maar nu begin ik de moed echt te verliezen afgaande op het nieuwste ensemble van gfs lijkt het er op dat de oper het gewoon bij het juiste eind heeft gehad . ik wacht ec straks nog even af en gfs run 06 u maar dit lijkt er op dat ze ons goed hebben beetgenomen die weermoddelen

Eerst plaats je een stuk waarvan er geschreven wordt dat het niet te vertrouwen is. Pluim zegt meer dan alleen die hoofdrun
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marco_Goes

Die Joe Bastardi toch:

Cold wave in Asia and Europe may be worst in half a century and cause major economic and human hardships http://pbs.twimg.com/media/BANHErFCIAEJvvW.jpg

Jan van Ooijen

Het noorden van het land zaterdag al de eerste ijsdag?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Aardig wat sneeuwval in de berekeningen van de recente ECMWF





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op do 10 jan 2013 - 07:50
Eerst plaats je een stuk waarvan er geschreven wordt dat het niet te vertrouwen is. Pluim zegt meer dan alleen die hoofdrun

Ik heb een klein beetje een idee  :)dat hij bang is voor dooiweer en een positief tegenovergesteld (vorstweer) antwoord hier op krijgt van jou of Johan :) ;) Op zich snap ik het wel we willen hier allemaal winterweer  :)

SniperEye

Citaat van: Marco_Goes op do 10 jan 2013 - 07:52
Die Joe Bastardi toch:

Cold wave in Asia and Europe may be worst in half a century and cause major economic and human hardships http://pbs.twimg.com/media/BANHErFCIAEJvvW.jpg

Ik word een beetje moe van Bastardi. Bastardi gebruikt altijd de meest onheilspellende bewoordingen die er bestaan. Ben ik nou de enige die me mateloos stoort aan de woordkeuze van Bastardi?

De paniek om GFS hier op de laatste pagina's snap ik ook niet. Zolang GFS alleen is en andere modellen eenstemmig zijn lijkt me er niets aan de hand. Gewoon negeren dat GFS.

Jan van Ooijen

In het noorden van het land is de -10 haalbaar (9 van de 10 keer is de temperatuur kouder dan dat er op de kaarten staat)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Voor België zal het spannend gaan worden, of bakken met regen en als dat niet het geval is een aardige hoeveelheid sneeuw. De recente run van het Europees weermodel (Oper) is net wel of net niet. Maar goed, dit is alleen de Oper en ook nog eens op lange termijn





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Gezien de temperaturen (Oper) zal België wel te maken gaan krijgen met sneeuw! Echter is en blijft lange termijn. Strenge vorst!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Fantastisch! Ik duim dat de kou blijft plakken, heeeeel hard.
Geen wind, amper sneeuw. Zwart, strak spiegelijs. En nu nóg harder hopen dat het minimaal 2 weken zo aanhoudt.

Erik V

Laat die sneeuw maar weg in het zw. Of voorafgaand aan de kou dan maar.

Jan van Ooijen

ECMWF hoofdrun is er eentje om je vingers bij af te likken, dadelijk eens zien wat de pluim doet. Vermoed dat dit een koude broeder is
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcellang

Even om alles in een groter perspectief te zien  ;)

Normale temperatuurwaarden in deze periode ;

Gemiddelde temperatuur voor vandaag:  3,4 °C 
Maximale temperatuur voor vandaag:  6,0 °C 
Minimale temperatuur voor vandaag:  0,1 °C 
Laagst gemeten temperatuur  -15,6 °C op 10 januari 1985 
Hoogst gemeten temperatuur  13,4 °C op 10 jan 2007 
Bron; Buienradar.

Dat is dus een verschil van 29 graden ;D (natuurlijk ook max. en min. temp.)
Als ik zo de pluim van de laatste dagen bekijk krijgen we een mooie, langere winterperiode.
Negatief denken over een einde van deze winterse periode lijkt mij zinloos ;)
Ook na enkele "warmere"runs van 1 van de modellen.

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

6 uurlijkse min temperatuur


6 uurlijkse max temperatuur


6 uurlijkse temperatuur
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Ziet er al koud uit de pluim tot nu toe. Benieuwd hoe de rest van de pluim verloopt.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Erik V

Jaaaaa, dit lijkt me wel erg overdreven maar doe toch maar.

vivalavida

Wauw die ziet er al goed uit!

Ik leef momenteel weer op pluimen haha. 's avonds snel ff de laatst checken en dan 's ochtends meteen weer! Tussendoor op het werk alle ontwikkelingen bij houden (waarbij ik echt keihard word uitgelachten door mn collega's haha)

Bedankt voor het topwerk weer iedereen! En jan en johan vast heel veel plezier in Italie

stratocumulus

Man, wat een pluim tot nu toe!  :o Er gaat een diepvries open..als het niet een koude uitbijter is is straks de vriezer thuis warmer dan buiten  :P

vdweste

Citaat van: Jan van Ooijen op do 10 jan 2013 - 09:18
Pluimen..

Jan, vast al ooit gevraagd, maar zijn dit gewoon de pluimen voor de Bilt? :)

Powered by EzPortal