Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268088 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Als je kijkt de sneeuwverwachting zie je dat het een groter deel van Nederland sneeuw krijgt in vergelijking met andere radars. Komt nu al een beetje boven de grote rivieren.
Maar ja met de neerslag kan er nog van alles gebeuren kan intensiever worden en groter, want nog warm water dus toch meer wolken, dus meer neerslag en intensiever?
Hier in Oost brabant lijkt het weekend mooi te worden :)

Harry de Hond

Citaat van: Ramon Oost op wo 09 jan 2013 - 07:39
Europees weermodel daarintegen nog steeds volop winter, hieronder een kaartje van 15 januari.
EC vanaf zaterdag tot einde vd run winters. Eigenlijk alleen ijsdagen gezien.  :P Nu de sneeuw nog. Dat gaat hem alleen niet echt worden nog, zeker voor noord-west niet.
Juist.

Jan van Ooijen

Citaat van: Harry de Hond op wo 09 jan 2013 - 08:08
EC vanaf zaterdag tot einde vd run winters. Eigenlijk alleen ijsdagen gezien.  :P Nu de sneeuw nog. Dat gaat hem alleen niet echt worden nog, zeker voor noord-west niet.

Woensdag ook lekker een ijsdag, lijkt allemaal goed te zijn, even afwachten op de pluim

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

"Vinger"op een goede positie ;ze noemen dit ook wel een "butterfly"model


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

klimascepie

En kwestie van geduld is alles wat het is. Het was al vroeg duidelijk dat er iets aan zat te komen het is alleen en kwestie van de stukjes goed leggen. De natuur doet dit op haar eigen onverschillige en vooral willekeurige manier. Meteorologen proberen dan die stukjes juist te lezen en er en verhaal van te maken.

Het verschil tussen radio, tv en krant en hier online is dat ze in de media er ook echt op worden afgerekend als het mis is. Al denk ik persoonlijk dat weervrouw van het jaar worden ook en kwestie van uiterlijk is.

Hier zo kunnen ze dus iets makkelijker extreem doen wat Jan en Johan overigens lekker goed doen. Heel vaak zitten ze er niet naast vooral wat de winter betreft. En als ze er naast zitten is het toch vaak de natuur zelf die de boel in het 100 gooit. Overigens niet vergeten dat ook Bastardi en Corbyn goed zaten. Corbyn zat 100% goed met zijn warme en natte kerst voorspelling.

Ik hoop voor Deventer op en goed pak sneeuw (zal weer tegen vallen ben ik bang) Ik zit door het komende weer noodgedwongen thuis.

Echter geeft mij dat weer tijd om over het klimaat te schrijven en waarom we zo en winter krijgen. Want er is iets aan de gang wat hoewel niet prettig zeker leuk is om nader te bekijken.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Dennis

Groenland-blok wordt steeds realistischer


Harry de Hond

Pluim KNMI is best mooi te noemen, qua winterweer:
Voor mijn regio mag hij wat omlaag, dat is de 2e:

Juist.

Ramon Oost


JPP78

Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Ramon Oost

Citaat van: JPP78 op wo 09 jan 2013 - 10:40
control weg kwijt? :-\

Zit wel eenzaam onderin..

Dit is de kaart van de ECMWF controlerun voor 22 januari 2013. (Bron: Tweet Meteo-Consult)


xzaz

We gaan gewoon de Control volgen! Op naar de -20 's nachts, dat zijn nachten die zoden aan de dijk zetten.
De winter is nog niet eens begonnen!

Danny

Agro weersverwachting voor regio Boskoop / Alphen aan den Rijn (Zuid-Holland)


TaL

Slechte run GFS , hopelijk terug warme uitbijter
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

adebos

Nou dat is voor hier het westen toch ook aardig aan de frisse kant :) Hopen dat de schaatsverenigingen in de buurt ook opletten, dan kunnen we misschien eind volgende week hier ook op de weilanden schaatsen :)
Maar gezien de gang dagelijks zijn het niet echt zonnige vorstdagen die komen. Of wordt er in de berekeningen ook rekening gehouden met het feit dat de grond nog veel warmte af zal geven vanwege de hoge temperaturen tot nog toe?

vdweste

Hmm, 2e mindere run van GFS op een rij. Maar voordat we uitspraken doen eerst maar weer even wachten op de pluim, want die bleek vanmorgen ook nog gewoon goed te zijn.

Jan van Ooijen

Geen paniek, is gewoon dat laagje wat anders is berekend door hoofdrun
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Citaat van: vdweste op wo 09 jan 2013 - 11:53
Hmm, 2e mindere run van GFS op een rij. Maar voordat we uitspraken doen eerst maar weer even wachten op de pluim, want die bleek vanmorgen ook nog gewoon goed te zijn.

Idd, een run zonder pluim bekijken is niet handig en ook nietszeggend. Ik ga ervan uit dat de Oper van GFS06Z éen van de warme leden is.

Aern

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 09 jan 2013 - 11:55
Geen paniek, is gewoon dat laagje wat anders is berekend door hoofdrun

idd. GFS laat woensdag/donderdag een lagedruk gebied recht over ons land trekken van west naar oost.
Maar de hoge druk boven scandinavie blijft wel gewoon liggen.



Powered by EzPortal