Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 267989 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

MaikelNL

Die moet de weg wel kwijt zijn. Tot -8 in Spanje/Portugal?

Farid_A

Ja Jan! Ik zat ook mee te kijken op meteociel.fr. Wat een run zeg! Denk wel een koude uitbijter hoor. Ik vond de kaart op +264h ook prachtig. Een compleet omgedraaide stroming t.o.v wat we de laatste tijd hadden. OC ipv WC.


Jan van Ooijen

Citaat van: Farid_A op di 08 jan 2013 - 11:52
Ja Jan! Ik zat ook mee te kijken op meteociel.fr. Wat een run zeg! Denk wel een koude uitbijter hoor. Ik vond de kaart op +264h ook prachtig. Een compleet omgedraaide stroming t.o.v wat we de laatste tijd hadden. OC ipv WC. (sorry kan nu niet uploaden)

Denk ook een koude, maar goed dat haalt het gemiddelde wel naar beneden. Zet de link van kaartje er maar neer dan doe ik het kaartje er wel even bijzetten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Gaat het een lange koude winter worden? Veel zal gaan afhangen in hoeverre een groenlandHoog-azorenHoog (positie) een sturende faktor word in de grotere luchtdrukverhoudingen - aan de westkant ervan zachte lucht aan de oostkant ervan aanzuiging ijskoude luchtmassa's uit N-NO





emil

Citaat van: MaikelNL op di 08 jan 2013 - 11:51
Die moet de weg wel kwijt zijn. Tot -8 in Spanje/Portugal?

Hoi Maike. In de binnenlanden van Spanje kan het 's winters heel koud worden. Sneeuw en kou in Madrid is geen zeldzaamnheid. Aan de kust, vooral middellandse zee, veel minder kans. Maar tot aan Castellon de la plana, stad ten noorden van Valencia, kan het sneeuwen.

Erik V

Goedemorgen!Dat is lkkr wakker worden uit de nachtdienst. Mooie kaarten weer.

MaikelNL

Citaat van: emil op di 08 jan 2013 - 12:44
Hoi Maike. In de binnenlanden van Spanje kan het 's winters heel koud worden. Sneeuw en kou in Madrid is geen zeldzaamnheid. Aan de kust, vooral middellandse zee, veel minder kans. Maar tot aan Castellon de la plana, stad ten noorden van Valencia, kan het sneeuwen.

Ah! Oké. Dat had ik niet verwacht. Ik wist dat het in Madrid wel koud kon worden, maar dacht dat sneeuw er zeldzaam was. Bedankt voor de reactie.

Reutel

Ach, GFS valt toch meestal wat extreem uit. Ik neem dat met een korreltje zout. Bovendien zal het in temperatuur behoorlijk schelen of er wel of geen sneeuwdek aanwezig is. Tot nu toe zijn er weinig members in de pluim die voor neerslag gaan.

Dennis


grizzrh

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 08:19


als ik toch zo de temps bekijk en dan de radar moet het toch wel gewoon vaste vorm worden ipv regen op dinsdag ??
Doenrade, Limburg

grizzrh

Doenrade, Limburg

Dennis

Citaat van: grizzrh op di 08 jan 2013 - 13:16
als ik toch zo de temps bekijk en dan de radar moet het toch wel gewoon vaste vorm worden ipv regen op dinsdag ??

dinsdagavond is even uit de run; 06 GFS komt met maandagavond nu

grizzrh

Citaat van: Dennis op di 08 jan 2013 - 13:22
dinsdagavond is even uit de run; 06 GFS komt met maandagavond nu

bedoel je neerslag gebied maakt eerdere intrek ofzo ??
Doenrade, Limburg

grizzrh

Doenrade, Limburg

Romigo

Eindelijk is er weer iets om naar uit te kijken, want ik ben het deprie-weer van afgelopen dagen wel zat. Hoe kouder hoe beter!!!

Reutel

Citaat van: grizzrh op di 08 jan 2013 - 13:28
bedoel je neerslag gebied maakt eerdere intrek ofzo ??

Ik kijk en ik tuur, maar ik zie echt geen neerslaggebied in de EC pluim hoor...  ???

Dennis

Citaat van: grizzrh op di 08 jan 2013 - 13:28
bedoel je neerslag gebied maakt eerdere intrek ofzo ??

andere positie andere uitkomsten -  ;) nu in details moeilijk in te schatten - sneeuwruns zijn van vele faktoren afhankelijk

grizzrh

Citaat van: Dennis op di 08 jan 2013 - 13:40
andere positie andere uitkomsten -  ;)
ahzooo like that! ik snap je nu haha..

Plaatjes ? :o
Doenrade, Limburg

Dennis


grizzrh

Citaat van: Dennis op di 08 jan 2013 - 13:57


nice, thanks voor het inzicht.. zo te zien kan het nog heel vaak gaan veranderen voordat we er uiteindelijk zijn! lopen we hopen op een mooie sneeuwdump :P
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal