Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268088 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: winter op ma 07 jan 2013 - 21:36
Nou ik had mijn naamplaats ingetypt en ik kreeg toch echt verscheidende keren meer als 25 cm en 30 zelfs!

Kijk AUB nooit op naamplaats, is vaak geen goede manier om het weer voor je eigen woonplaats te verwachten. En al helemaal niet qua neerslag en sneeuw etc. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep

Citaat van: vdweste op ma 07 jan 2013 - 21:38
Hmm, stijgt wel erg hard op het einde..? Benieuwd naar de 15-daagse.

alsjeblieft zeg is een prachtpluim, beetje optimisme graag

Bacci

Citaat van: vdweste op ma 07 jan 2013 - 21:38
Hmm, stijgt wel erg hard op het einde..? Benieuwd naar de 15-daagse.

Ik zie alleen de control echt stijgen, gemiddelde blijft goed maar dit is al veel te ver weg.

vdweste

Citaat van: Joep op ma 07 jan 2013 - 21:42
alsjeblieft zeg is een prachtpluim, beetje optimisme graag

Haha.
Maar even om duidelijkheid te scheppen: ik vergelijk altijd direct met vorige pluimen en dan maakt hij een flinke stijging op het einde (het gemiddelde). De rest is ongeveer hetzelfde.

winter

Vraag bekijk nu ook de goede pluim.
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/index.php?run=12
Want ziet er dan echt geweldig uit.!!!

NEE ZIE HET AL HET GAAT TOCH OVER DEZE PLUIM
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/index.php?run=00

Bacci

Citaat van: vdweste op ma 07 jan 2013 - 21:45
Haha.
Maar even om duidelijkheid te scheppen: ik vergelijk altijd direct met vorige pluimen en dan maakt hij een flinke stijging op het einde (het gemiddelde). De rest is ongeveer hetzelfde.

Ik weet niet waar jij het over hebt maar ik zie het gemiddelde 1 graadje stijgen op het eind.

Ramon Oost

Citaat van: winter op ma 07 jan 2013 - 21:46
Vraag bekijk nu ook de goede pluim.
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/index.php?run=12
Want ziet er dan echt geweldig uit.!!!

NEE ZIE HET AL HET GAAT TOCH OVER DEZE PLUIM
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/index.php?run=00

Beide pluimen die je nu laat zien zijn oud, de eerste is van gister avond en de 2e van vanochtend. Zodra de nieuwe 15 daagse beschikbaar is zal deze te zien zijn in dit topic.

vdweste

Citaat van: Bacci op ma 07 jan 2013 - 21:47
Ik weet niet waar jij het over hebt maar ik zie het gemiddelde 1 graadje stijgen op het eind.

Dan kijken wij inderdaad niet naar dezelfde pluim.

Erik V

Ik vind het gewoon een mooie pluim....!!

vdweste

Citaat van: Erik V op ma 07 jan 2013 - 21:50
Ik vind het gewoon een mooie pluim....!!

Oh ik vind hem prachtig! Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik kan het toch niet laten alweer verder te kijken.

Erik V

Ja het liefst zie ik ook een pluim die alleen maar onder 0 blijft maar ik kijk tegenwoordig niet meer zo ver....

hoffies

Inderdaad, is nog afwachten, maar met die visbak daar voor de deur wel weer meer kans op sneeuwbuien dan elders in het land
[/quote]

Hahaha, je bedoeld de Noordzee..
Meestal hebben we wel sneeuw en soms kan het ook echt spoken *sneeuwduinen*
Twitter: @hoffnar2911

vdweste

Citaat van: Erik V op ma 07 jan 2013 - 21:58
Ja het liefst zie ik ook een pluim die alleen maar onder 0 blijft maar ik kijk tegenwoordig niet meer zo ver....

Ik zou willen dat ik het ook kon laten zover vooruit te kijken, voorkomt een hoop teleurstelling enz.

Even terugkomend op mijn eerdere reactie: pluim is bij nader inzien toch vrij goed omdat (wat ik in eerste instantie niet zag) hij ook op korte termijn kouder is geworden. Het gemiddelde is op vrijdag en zaterdag namelijk flink gedaald!

gilleeesss

Hoop dat volgende pluim voor west vlaanderen ook eens ijsdagje inzit

Jan van Ooijen

De pluimen

Pluim 6-uurlijkse minimumtemperatuur




Pluim 6-uurlijkse temperatuur
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

grizzrh

Doenrade, Limburg

Bacci

Citaat van: vdweste op ma 07 jan 2013 - 22:00
Ik zou willen dat ik het ook kon laten zover vooruit te kijken, voorkomt een hoop teleurstelling enz.

Even terugkomend op mijn eerdere reactie: pluim is bij nader inzien toch vrij goed omdat (wat ik in eerste instantie niet zag) hij ook op korte termijn kouder is geworden. Het gemiddelde is op vrijdag en zaterdag namelijk flink gedaald!

Inderdaad, aanstaande vrijdag (over 3 dagen!!) kan het al best koud worden, wat wel opvalt is dat de spreiding op vrijdag nog best groot is dus zelfs dat is nog niet zeker.

Bacci


Weatherboy

Citaat van: grizzrh op ma 07 jan 2013 - 22:02

Ziet er ongeorganiseerd uit! Zeker geen duidelijkheid over te scheppen, alleen in het weekend lijkt nou wel vrij zeker ;) Alles beter dan de laatste tijd. Ik hou me hart vast nĂ¡ de EC run deze avond, wat een angstige WC ligt er evengoed nog op de loer brrrr.....

vdweste

Citaat van: Bacci op ma 07 jan 2013 - 22:04
Inderdaad, aanstaande vrijdag (over 3 dagen!!) kan het al best koud worden, wat wel opvalt is dat de spreiding op vrijdag nog best groot is dus zelfs dat is nog niet zeker.

Klopt, helaas is het altijd zo dat bij een vorstperiode de spreiding (en dus de onzekerheid) een stuk groter wordt. Zo zal bij een vorstperiode het gemiddelde op langere termijn ook bijna altijd een trend omhoog hebben. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit niet kan uitkomen, maar afgelopen februari was dit ook constant het geval.'

Edit; heeft iemand eigenlijk een verklaring voor het feit dat ondanks de 'transport'kou van een paar dagen de temperaturen toch niet lager worden dan een graad of -3 's nachts? Komt dit doordat er zo weinig kou aanwezig is in het noord-oosten op het moment ofzo?

Powered by EzPortal