Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268031 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Erik V

Hoe lang deze winter ook mag duren in ons "wel-niet-wel - niet klimaat". Alles beter als deze temps....   

Bacci

Zo is dit even leuk  :o GFS geeft vanaf donderdag sneeuw, hopelijk blijven de runs zo sneeuwrijk   ::)


Jan van Ooijen

Hier zet ik momenteel mijn vraagtekens bij, maar zou leuk zijn als dit uitkomt

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 06 jan 2013 - 00:03
Hier zet ik momenteel mijn vraagtekens bij, maar zou leuk zijn als dit uitkomt


Nou zeker leuk! Ik ben benieuwd, ik heb wel weer zin in wat sneeuw.

Ramon Oost

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 06 jan 2013 - 00:03
Hier zet ik momenteel mijn vraagtekens bij, maar zou leuk zijn als dit uitkomt

Ik teken ervoor... Vanuit het noorden een lagedrukgebied met wat sneeuw trekkend naar het zuiden waardoor we te maken krijgen met een oostenwind. Aldus de GFS 18UTC. Afwachten wat de andere runs de komende dagen doen.

TaL

Doet me denken aan 3 februari vorig jaar
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

Citaat van: Ramon Oost op zo 06 jan 2013 - 00:17
Ik teken ervoor... Vanuit het noorden een lagedrukgebied met wat sneeuw trekkend naar het zuiden waardoor we te maken krijgen met een oostenwind. Aldus de GFS 18UTC. Afwachten wat de andere runs de komende dagen doen.

Het is en blijft de pubrun die 18Z, kan zomaar anders zijn morgenvroeg ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 06 jan 2013 - 00:20
Het is en blijft de pubrun die 18Z, kan zomaar anders zijn morgenvroeg ;)
Ja klopt maar is wel leuk om zulke kaarten te zien :) Volgende runs maar eens kijken of het er nog in staat en waar EC mee komt.


Maximum temperatuur pluim ECMWF 12UTC


gilleeesss

Voor precieze sneeuw wachten we best nog minstens tot dinsdag(voor donderdag dan)... verandert nog 100x ofzo

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op zo 06 jan 2013 - 00:39
Voor precieze sneeuw wachten we best nog minstens tot dinsdag(voor donderdag dan)... verandert nog 100x ofzo

Denk dat die de eerst volgende run weg is de sneeuw. Typisch de 18Z run, die heeft vaker van die rare trekjes
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jur

Citaat van: gilleeesss op zo 06 jan 2013 - 00:39
Voor precieze sneeuw wachten we best nog minstens tot dinsdag(voor donderdag dan)... verandert nog 100x ofzo

Voor precieze sneeuw wacht je tot het moment zelf, mkay.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 06 jan 2013 - 00:41
Denk dat die de eerst volgende run weg is de sneeuw. Typisch de 18Z run, die heeft vaker van die rare trekjes

Naja het stond er de run ervoor toch ook al beetje op ? wel niet donderdag.. maar ik heb het al es gezien hoor ;)! Naja we zien wel.. Ik weet nog 1december ;) ging 8cm vallen hier ofzo. is er 1tje gevallen ;)

En jur... Ja dat is waar ;) maar ongeveer....

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op zo 06 jan 2013 - 00:44
Naja het stond er de run ervoor toch ook al beetje op ? wel niet donderdag.. maar ik heb het al es gezien hoor ;)! Naja we zien wel.. Ik weet nog 1december ;) ging 8cm vallen hier ofzo. is er 1tje gevallen ;)

En jur... Ja dat is waar ;) maar ongeveer....

Daar heb je een puntje, maar dat kwam door andere dingen. Als het morgen nog vier keer in de runs te zien is ga ik er enigszins in geloven
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 06 jan 2013 - 00:48
Daar heb je een puntje, maar dat kwam door andere dingen. Als het morgen nog vier keer in de runs te zien is ga ik er enigszins in geloven

Laten we hopen dan!! het zou mooi zijn moest er ook maar 0.5cm liggen op vrijdag dan! ;) (mijn verjaardag), is er nog iets positiefs momenteel in het nieuwe jaar voorme :D We zien morgenavond wel xD

Pascal Soomers

Het zijn inderdaad mooie kaarten deze avond! Laten we hopen dat ze zo blijven ;-).
When a supercell arrives, you must be prepared.

Serge

Een fijne bijkomstigheid is dat ik nog steeds op Sint Maarten zit en als ik ca 14 Jan terug kom misschien wel is gelijk midden in de winter zit
Waar is mijn cape

JPP78

Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost


Jan van Ooijen

GFS blijft met wat sneeuwopties komen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal