Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 266131 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mauriceb

Ik ben ook positief, vanmorgen de 30 hpa kaarten gezien. Mijn inziens blijven we bovenin goede omstandigheden houden om een geblokkeerd patroon aan de grond te hebben. PV split is een feit en klein vortexje boven US en wat boven Azie. bij ons kansen op een N-O stroming. daar hou ik mij aan vast. :)
Ik kan er naast zitten maar ik hou goede hoop.

hoffies

Citaat van: Weatherboy op vr 11 jan 2013 - 11:54
Nou ik vind dit wel zorgelijk hoor. Kijk dat gezwabber van GFS is nog niet zo erg, maar dat EC er in mee gaat vind ik echt wel de moeite waard om in de gate te houden. Echt niet goed!

Weatherboy, dat is pas over 9 dagen, heb nu al zo veel kaarten gezien van +20 tot -40... Nu maar ff genieten, toch...  ;)
Twitter: @hoffnar2911

Weatherboy

Citaat van: hoffies op vr 11 jan 2013 - 11:56
Weatherboy, dat is pas over 9 dagen, heb nu al zo veel kaarten gezien van +20 tot -40... Nu maar ff genieten, toch...  ;)

Maar er is ook geen sneeuw meer in de verwachting :'(

Bacci

Kunnen we gewoon niet me z'n allen geduld hebben!? kijk eens naar buiten, prachtig weer, geniet eerst maar even van de zon, ijs/sneeuw volgt vanzelf wel. "Have a Break, Have a Kit Kat"

Johann

Citaat van: Weatherboy op vr 11 jan 2013 - 11:54
Nou ik vind dit wel zorgelijk hoor. Kijk dat gezwabber van GFS is nog niet zo erg, maar dat EC er in mee gaat vind ik echt wel de moeite waard om in de gate te houden. Echt niet goed!

Geen zorgen maken. Komende 10 dagen gewoon winters ! EC 50 members mediaan Friesland vanmorgen gewoon allemaal ijsdagen tot de 20e januari. Daarna (even) vorst afzwakking maar allerminst doorzettende dooi of wat dan ook. Vanmiddag of vanavond heb ik meer tijd en zal nader op de LT ingaan die, na ik verwacht,  na een kortere vorst afzwakking opnieuw gaat evolueren naar kouder winterweer !  :D

MarcS

Citaat van: just0408 op vr 11 jan 2013 - 10:08
Dank.  :)
Schaatsen zijn net schoenen, die bestel je niet online (althans niet als ze lekker moeten zitten). En "ik heb zin om een flink eind te schaatsen" is op zich een goed idee, maar realiseer je dat je ook niet opeens een heel eind kunt hardlopen :-)

Bacci

NEERSLAG:
Boven het relatief warme water van de Noordzee ontstaan voortdurend winterse buien, die vanmiddag en vanavond de noordelijke provincies bereiken. Dieper landinwaarts zakken de buien in door de afwezigheid van een trigger. Met name in het noordoosten kunnen het ook droge sneeuwbuien zijn en kan het tijdelijk wit worden (en langduriger in de avond als de temperaturen weer onder het vriespunt gedaald zijn). Grote hoeveelheden worden niet verwacht. De neerslag behorende bij het laag valt hoofdzakelijk in de vorm van sneeuw boven Belgiƫ, maar bereikt ons land naar het zich op dit moment laat aanzien hoogstens in Zeeuws-Vlaanderen en Zuid-Limburg (kansen ECEPS00 circa 20%).

Paraaf meteoroloog: zwagers
Uitgifte: 11/01/2013 10.56 uur LT.

just0408

Citaat van: MarcS op vr 11 jan 2013 - 12:13
[..] maar realiseer je dat je ook niet opeens een heel eind kunt hardlopen [..]

Uhm... Dat begrijp ik niet helemaal. Leg eens uit. :P
Ik ben ook niet van steen.

ijzel


Lucas

Ik zie op HIrlam voor vanavond toch tussen pak en beet 18 en 03 uur wat sneeuwsignalen in het oosten en midden van NL. Meeste besprekingen laten het links liggen. Op 12 dec had Hirlam de aanhoudende sneeuw boven Nijmegen exact voorspeld, we kregen toen het meest van NL. Dit keer is mijn omgeving vrijwel de hele avond roze gekleurd, het is wel een eilandje maar toch, dat was het toen ook. Iemand een zienswijze er over ?
Aanhoudende sneeuwval

just0408

Anyway, eerst even zien hoe de ijs zich ontwikkelt ...
Ik ben ook niet van steen.

gilleeesss

Eehm, Te Izegem valde er deze ochtend regen. rond 12uur overgaand in een winters karrakter, en nu wat natte sneeuw.

Jan van Ooijen

Citaat van: Lucas op vr 11 jan 2013 - 12:28
Ik zie op HIrlam voor vanavond toch tussen pak en beet 18 en 03 uur wat sneeuwsignalen in het oosten en midden van NL. Meeste besprekingen laten het links liggen. Op 12 dec had Hirlam de aanhoudende sneeuw boven Nijmegen exact voorspeld, we kregen toen het meest van NL. Dit keer is mijn omgeving vrijwel de hele avond roze gekleurd, het is wel een eilandje maar toch, dat was het toen ook. Iemand een zienswijze er over ?

Zie nieuw topic: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3454.msg38015.html#msg38015
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal