Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339565 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Reutel

Citaat van: Bacci op zo 30 dec 2012 - 22:04
Heerlijke pluim! yes hoop!!! Mooie dalende lijn!

Nah, op termijn buigt de pluim altijd af naar het langjarig gemiddelde... De NAO is ook nog positief, dus grote kans dat de west circulatie nog even aanhoudt.


Bacci

Citaat van: Reutel op zo 30 dec 2012 - 22:20
Nah, op termijn buigt de pluim altijd af naar het langjarig gemiddelde... De NAO is ook nog positief, dus grote kans dat de west circulatie nog even aanhoud.

Ja maar in vergelijking met voorgaande pluimen is dit echt een vooruitgang, veel meer leden onder nul op lange termijn.

Dennis

Idd er wordt wederom geprobeerd om iets op te zetten


Reutel

Citaat van: Bacci op zo 30 dec 2012 - 22:22
Ja maar in vergelijking met voorgaande pluimen is dit echt een vooruitgang, veel meer leden onder nul op lange termijn.

Vorig jaar zaten we in dezelfde situatie en staarde iedereen zich ook blind op de pluim op LT. Vervolgens zag je de spreiding op het einde, iedere dag een stukje opschuiven. Volgens mij kan je beter de kaarten op middellange termijn in de gaten houden.

Bacci

Citaat van: Reutel op zo 30 dec 2012 - 22:33
Vorig jaar zaten we in dezelfde situatie en staarde iedereen zich ook blind op de pluim op LT. Vervolgens zag je de spreiding op het einde, iedere dag een stukje opschuiven. Volgens mij kan je beter de kaarten op middellange termijn in de gaten houden.

Nouja het moet altijd ergens beginnen, of het uitgesteld wordt zullen we zien.

grizzrh

Doenrade, Limburg

Dennis


Arend

Citaat van: Bacci op zo 30 dec 2012 - 22:44
Nouja het moet altijd ergens beginnen, of het uitgesteld wordt zullen we zien.

Zolang het gemiddelde op 7 dagen niet onder 0 duikt, is er niks te verwachten. Na 7 dagen is de pluim totaal onbetrouwbaar. Wachten maar tot de stratosfeer zijn invloed (mogelijk) laat gelden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Dennis

Warmdraaien voor na 10 Januari  :)


Ramon Oost

Citaat van: Dennis op ma 31 dec 2012 - 09:18
Warmdraaien voor na 10 Januari  :)

De laatste GFS runs bieden kansen vanaf de 2e week in Januari. Helaas nog wel lange termijn.

Dennis

Citaat van: Ramon Oost op ma 31 dec 2012 - 09:25
De laatste GFS runs bieden kansen vanaf de 2e week in Januari. Helaas nog wel lange termijn.

Hoop Johann vandaag met een Update  :)



SniperEye

Een groeiend aantal leden in de pluim (zowel die van gisteravond als vanmorgen) ziet koude zitten. Ik ben benieuwd of dat dit te maken heeft met het langjarig gemiddelde zoals @Reutel schreef of dat er daadwerkelijk wat op de planning staat.

De kaarten doen een voorzichtige gooi naar een kouder weer echter blijft het afhankelijk welke kant van de stroming wij zitten.

Aris

Citaat van: Ramon Oost op ma 31 dec 2012 - 09:25
De laatste GFS runs bieden kansen vanaf de 2e week in Januari. Helaas nog wel lange termijn.
Was 2-3 weken geleden ook over de periode waar we nu in zitten. En zie, we drijven in extreem warme temperaturen.
Die runs zijn leuk voor het enthousiasme maar ondertussen leer ik wel van de afgelopen 1,5/2 maand dat het veelal het tegenovergestelde wordt.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Erik V

Werd tijd ook Jan! Ik sta hier buiten in mijn blouse vuurwerk af te steken....

Bacci


marctsm

voila, vooraleer we hier doorgaan, allemaal een gelukkig nieuwjaar, een goede gezondheid wens ik iedereen toe, en dat al jullie wensen mogen uitkomen, en veel plezier in 2013

groetjes, marc uit ruddervoorde

Harry de Hond

Voor iedereen het allerbeste in dit nieuwe jaar. Dat het toch nog even winter mag worden ook.... Gfs vanaf +276 met winterse kaarten. Heel erg ver weg, dus waarschijnlijk +8 grd tegen die tijd, maar toch. Hoop :P
Juist.

Harry de Hond

En in de eerste run van Gfs in het nieuwe jaar is de winter tot de 16e grote afwezige. Dat gaat hem niet echt worden zo.
Juist.

MS-94

Iedereen een gelukkig nieuwjaar!
De weersomstandigheden waren niet al te best tijdens het afsteken van vuurwerk met harde wind en miezerregen

En nu maar hopen dat het in januari en februari flink gaat winteren  :D
Het gaat zoals 't gaat ;)

Powered by EzPortal