Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339731 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

SuperGrover


Henk1976

Als we nu allemaal heel positief gaan denken....  :D Laat die poolwervel maar splitsen! Even een grapje: Mijn opa zei altijd al: "Wat in Amerika gebeurd met het weer komt hier een paar weken later". Dus laten we hopen dat die woorden uit gaan komen ;)

Remy

Voorlopig is het hier al weer best koud,en zou het mij niet verbazen als er straks sneeuw of ijsregen valt :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter

Citaat van: Remy op vr 28 dec 2012 - 14:45
Voorlopig is het hier al weer best koud,en zou het mij niet verbazen als er straks sneeuw of ijsregen valt :)


Wilde net vragen of er in het Noorden geen sneeuw gesignaleerd wordt temperatuur net boven 1 graden in uiterste noord oosten best groot gebied.
En er komt nog zeer veel intensieve neerslag verbaast me niks als er zelfs droog sneeuw even valt !!!!!

Dennis


Weerfreak 1337

Citaat van: winter op vr 28 dec 2012 - 14:56
Wilde net vragen of er in het Noorden geen sneeuw gesignaleerd wordt temperatuur net boven 1 graden in uiterste noord oosten best groot gebied.
En er komt nog zeer veel intensieve neerslag verbaast me niks als er zelfs droog sneeuw even valt !!!!!

Neerslagvorm ligt niet alleen aan de grondtemperatuur he ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

SniperEye

Zojuist eens even naar de GFS kaarten gekeken. Zoals ik ze lees is het een gevecht tussen winter uit het noorden en warmte uit het zuiden. Rond IJsland blijven er lagedrukgebieden produceren. Het blijft erg lastig forecasten met dit soort kaarten. Dit sluit aan bij het beeld wat de pluimen laten zien.

Ramon Oost

Minimum temperatuur afgelopen nacht. -3 in het noodoosten van het land.


Bacci

Erg leuk artikel: http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/2012%3A+Zachte+kant%2C+nat+en+zonnig/1383

Vooral erg leuk om de live blogs terug te kunnen lezen. Dit jaar hadden we eigenlijk alleen maar 2 echte sneeuwsituaties..

Remy

Citaat van: Weerfreak op vr 28 dec 2012 - 15:18
Neerslagvorm ligt niet alleen aan de grondtemperatuur he ;)
true,maar er zit/zat een nog best dikke plak koude lucht als ik zo terugkijk op het verloop van deze dag.
Overigens heeft het hier ook niet gesneeuwd,er valt gewoon regen en de koude lucht wordt nu merkbaar snel opgeruimd.
Met al die wolken waterdamp komt ook het broeikas effect en dus nul kans op stralingsvorst :(
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

4seasons


Johann

Citaat van: 4seasons op vr 28 dec 2012 - 17:46
Is Jan of 1 van de andere weerdeskundigen bekend of er inderdaad storm op komst kan zijn vanaf de Atlantische Oceaan?

Niet bijzonders hoor. Stormveldje (Jetstreak) voor kust Schotland. Nederland misschien BFt 6 kustwateren. Kortom gewone IJsland depressie en frontogenese.

4seasons

Citaat van: Johann op vr 28 dec 2012 - 17:59
Niet bijzonders hoor. Stormveldje (Jetstreak) voor kust Schotland. Nederland misschien BFt 6 kustwateren. Kortom gewone IJsland depressie en frontogenese.
Dus voorlopig geen koude lucht op komst?

Johann

Citaat van: 4seasons op vr 28 dec 2012 - 18:03
Dus voorlopig geen koude lucht op komst?

Huh, dat is weer een heel andere vraag dan wel conclusie die je zelf trekt ?!  :o
Mijn antwoord heeft betrekking op de vraag "storm", niet op de vraag "koude lucht opkomst" !  ;)

4seasons

Citaat van: Johann op vr 28 dec 2012 - 18:05
Huh, dat is weer een heel andere vraag dan wel conclusie die je zelf trekt ?!  :o
Mijn antwoord heeft betrekking op de vraag "storm", niet op de vraag "koude lucht opkomst" !  ;)
:D Ik weet helaas weinig van het weer af, daar zijn Jan en jij hier toch voor op het forum.


Ik dacht aan de hand van die loop (storm) dat er dan een depressie aan zit te komen, die de koude lucht uit het oosten dan tegenhoudt? 

Johann

Citaat van: 4seasons op vr 28 dec 2012 - 18:21
:D Ik weet helaas weinig van het weer af, daar zijn Jan en jij hier toch voor op het forum.
Ik dacht aan de hand van die loop (storm) dat er dan een depressie aan zit te komen, die de koude lucht uit het oosten dan tegenhoudt?

Ging me om de vraagstelling !  Depressies kunnen ook kou brengen, sterker nog het zijn vaak de depressies die ervoor zorgen (direct of indirect) dat de kou onze kant uit kan stromen. Volg goed de diverse topics en uitleg en langzaam maar zeker zal het je duidelijker gaan worden. Zo is het ons ook vergaan. En vragen mag hoor, geen probleem. Mmaar als het even kan de dingen niet door elkaar gaan halen vwb vraagstelling  ;) 

4seasons

Citaat van: Johann op vr 28 dec 2012 - 18:42
Mmaar als het even kan de dingen niet door elkaar gaan halen vwb vraagstelling  ;)
Hoop het niet te vergeten, maar ik ben blond  ;D

Johann

Citaat van: 4seasons op vr 28 dec 2012 - 18:59
Hoop het niet te vergeten, maar ik ben blond  ;D

O jee...ook dat nog  ;D
Wij gaan ons best doen !  ;)

Marco_Goes

Citaat van: Jan van Ooijen op di 25 dec 2012 - 12:30
Ik mag het hopen, hier het artikel nog een keertje voor de mensen die het niet gezien hebben

Wanneer was dat ook alweer geschreven jan?

Jan van Ooijen

Citaat van: Marco_Goes op vr 28 dec 2012 - 19:52
Wanneer was dat ook alweer geschreven jan?

Eind oktober was het interview
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal