Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339681 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

just0408

Op naar een witte kerst in 2013 zou ik maar zeggen. XD
Ik ben ook niet van steen.

Zynex

Als je nog sneeuw wil zien deze kerst dan moet je nu op ned 2 kijken, mooie docu!

winter

Als al het neerslag gebied dat nu over Nederland trekt allemaal sneeuw zou zijn dan zou er in heel Nederland meer dan 10 cm liggen met een aantal plaatsen zo'n 25 cm.
Zo intensief en groot neerslaggebied, jammer.

Bacci

Citaat van: winter op wo 26 dec 2012 - 20:48
Als al het neerslag gebied dat nu over Nederland trekt allemaal sneeuw zou zijn dan zou er in heel Nederland meer dan 10 cm liggen met een aantal plaatsen zo'n 25 cm.
Zo intensief en groot neerslaggebied, jammer.

Als het koud is kan er altijd maar weinig neerslag binnenkomen, alleen bij een dooifront soms veel neerslag. Maarja het is tijd voor verandering :( Er zijn signalen dat de winter weer terug gaat komen maar we moeten denk ik nog veel geduld hebben.

Nieuwe pluim geeft ook geen hoop :(

Johann

Citaat van: dondertje127 op wo 26 dec 2012 - 03:51
Zit er voor het eerst in 4 jaar naast: Witte kerst voorspeld, maar ik zat mis.
Ik hoop dat die winter nou eens terugkomt, ik wordt zo triest van dit stomme weer van nu :(

Kan gebeuren hoor.  Ook ik had eigenlijk, mede ook door de zwakke PV en ontwikkelingen in de stratosfeer, een overgang naar opnieuw meridionaal voorzien. Helaas wil de atmosfeer het anders en zitten we met z'n allen momenteel steeds aan warme kant van de jet in een zonale stroming. Het wachten is op een fase -amplitude verandering in het huidige patroon. Gezien de nog steeds positieve ontwikkelingen "hogerop" ben ik echter nog steeds positief gestemd over een overgang naar winterweer.  Maar zoals ik ook al eerder schreef, de puzzle-stukjes (sturende druksystemen) moeten voor ons op  de juiste plaats vallen !  Voorlopig nog even geduld hebben dus en wie weet krijgt Jan dan uiteindelijk toch nog gelijk !  ;D 

Erik V

Zwaar herfst momenteel in Drenthe..... Regen, regen en Ooh ja wind.... Net of ik thuis ben......

Oxize

Wel lekker om die regendruppels zo horen te kletteren! Kan je lekker op slapen :)
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Ries

Ben benieuwd naar de visie van Jan en/of Johann over passage van koufront op oudjaarsdag. Lijkt nu nét met jaarwisseling samen te vallen; leuk qua wegvallen van wind, rottig qua hoeveelheid regen. Of zal de timing nét anders uitvallen? Ik, en vele anderen, zouden aandacht daaraan komende dagen érg waarderen! Dank alvast!

edit; verrek, kom terug op de overzichtspagina en zie een heel topic erover! Opgelost, dank u!!!

snow!

Nieuwe GFS run (18 utc) is een mooie blokkade op lange termijn te zien  ::) , maar zal jammer genoeg nog vaak veranderen..

Weerfreak 1337

Ook EC is niet superslecht (oper). Er breid zich op kaart +240u hogedrukopbouw richting scandinavie uit. Ook zien we op die kaart de beer uit Rusland ook weer dichterbij komen, maargoed, daar hebben we afgelopen tijd wel een negatieve invloed van gehad (zuidenwinden). Mocht deze verbinding zoeken met het scandinavisch hoog, dan zou dat zeer interresant kunnen worden.

Gr. Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis

Klein Hoogje geeft eventjes wat koudere lucht; verder ontstaat er een monster in Ijslandse zee-gebied van 938 Hpa


SniperEye

Vannacht een klein buienlijntje wat over Weert en omgeving trok. Bij passage buienlijn trok de win behoorlijk aan. Even vermoede ik een mini-downburst. Het waren haast zomerse taferelen.


klimascepie

Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Dennis

Nieuwe week mogelijke ontwikkeling vanaf 1 Jan 2013 : 850Hpa ligt tussen -5/-10 met een noordelijke wind - positie Hoog UK kan ons een deel koude uit noordelijke streken brengen (bij juiste ligging)


samverhoeven

Citaat van: Dennis op do 27 dec 2012 - 14:18
Nieuwe week vanaf 1 Jan 2013 : 850Hpa ligt tussen -5/-10 met een noordelijke wind - positie Hoog UK kan ons een deel koude uit noordelijke streken brengen (bij juiste ligging)
Vooral die juiste ligging is belangrijk. Net ten zuiden van UK zal de regen dan wel doen wegvallen, maar echte koude krijgen we op die manier niet. Voor de echte koude zou dat hogedrukgebied zich wat noordelijker moeten positioneren.
We zullen dit moeten bekijken de volgende dagen.

Henk1976

Dit zal waarschijnlijk nog wel 10 keer veranderen. De weercomputers lijken zich wel geen raad te weten met dit weer

gilleeesss

Daarnet had izegem een Geel kleurtje.. :D

Marcellang

Citaat van: gilleeesss op do 27 dec 2012 - 16:52
Daarnet had izegem een Geel kleurtje.. :D
Das heel mooi, hier is alles nog groen  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

jornonweer

18.9mm regen gevallen vandaag voorlopig & het regent nog steeds hard
Danger is real, fear is a choice.

Weatherman

Ik hoop van harte dat er ander weer komt, want het is hier toch een partij nat net moeras gebied.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal