Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339919 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: 4seasons op zo 23 dec 2012 - 13:09
Ik zag net deze kaart met vooruitzichten van IJsland.

In de loop van a.s. vrijdag naar zaterdag een lagedrukgebied van 952 op de Atlantische Oceaan voor de kust van Ierland/Engeland.  ::)

Zijn er al meerdere kaarten met diezelfde info?

http://en.vedur.is/weather/forecasts/atlantic/#type=temp

In grote lijnen lijken de modellen het op 144 uur redelijk eens te zijn. Jouw kaartje (ECMWF) kun je linksonder in onderstaande vergelijking terugvinden. Verschil zal in details gaan zitten.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337

Veel neerslag gevallen afgelopen 24 uur. Het meeste in een strook van Zuid-Zeeland over West-Brabant en Oost-Zuid-Holland richting het zuidelijke midden. Het droogst was het in het noordoosten.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Aris

Na 2 goede gooi ik de 3de voorspelling erin:

De hele winter wordt er 1 van geen betekenis. Waarschijnlijk in Januari een prikje maar van die sneeuw kun je beter geen poppen maken. Voor je bovenaan bent bij de kop, smelt de onderkant alweer.
Schaatsen kun je ook wel vergeten. Het einige ijs wat er komt houd net een kiezelsteentje.

Dit kwakkelweer met af en toe een prik van zeer korte euforie, houden we aan.

Better luck next winter.

Ramon Oost

Citaat van: Aris op zo 23 dec 2012 - 15:31
Na 2 goede gooi ik de 3de voorspelling erin:

De hele winter wordt er 1 van geen betekenis. Waarschijnlijk in Januari een prikje maar van die sneeuw kun je beter geen poppen maken. Voor je bovenaan bent bij de kop, smelt de onderkant alweer.
Schaatsen kun je ook wel vergeten. Het einige ijs wat er komt houd net een kiezelsteentje.

Dit kwakkelweer met af en toe een prik van zeer korte euforie, houden we aan.

Better luck next winter.

Zou je dit kunnen onderbouwen?

Simon Deurdorpe

De winter van 96/97 was de laatste met een Elfstedentocht, we zijn zo mooi op weg om het record van langste periode zonder Tocht ooit te verbreken (1963-1985).

Maar goed, ik ben al lang blij dat de dagen weer langer worden, nu nog wat blauwe luchten en het is helemaal feest. Die winters in Nederland moet je gewoon niks van verwachten.

De winter heeft voor mij inmiddels de herfst van de troon gestoten als minst favoriete seizoen.

Erik V

Wat zijn dit nu allemaal weer voor sombere gedachten! De officiële winter is net begonnen en nu al zeggen dat deze winter niks wordt? Hahaha. Nou ja, laat ook maar.

Ramon Oost

Citaat van: Erik V op zo 23 dec 2012 - 16:20
Wat zijn dit nu allemaal weer voor sombere gedachten! De officiële winter is net begonnen en nu al zeggen dat deze winter niks wordt? Hahaha. Nou ja, laat ook maar.

Inderdaad, nu al roepen dat het niks wordt slaat nergens op. Kijk maar naar vorig jaar toen kregen we eind januari en begin februari nog een flinke koude periode! Met ruim 20 graden onder 0 in sommige delen van het land.

Erik V

Ik kan mij vorig jaar nog herinneren ja. Toen nog op" de andere" site geloof ik maar toen riepen er ook mensen dat het niks zou worden. Dat kan men gewoon nog niet zeggen, kom op zeg. Het kan zo weer veranderen.

Jan van Ooijen

Citaat van: Erik V op zo 23 dec 2012 - 16:31
Ik kan mij vorig jaar nog herinneren ja. Toen nog op" de andere" site geloof ik maar toen riepen er ook mensen dat het niks zou worden. Dat kan men gewoon nog niet zeggen, kom op zeg. Het kan zo weer veranderen.

Inderdaad, vorig jaar met kerst was het ook 10 á 12 graden en zie wat er kwam. Tot nu toe verloopt alles hetzelfde, alleen ietsjes kouder ten opzichte van vorig jaar
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Erik V

Ach ja. Ik zit hier in Center Parcs in Drenthe, met een hoop Groningers die nu heel sip kijken! Dat is ook wat waard

Aris

Citaat van: Ramon Oost op zo 23 dec 2012 - 15:54
Zou je dit kunnen onderbouwen?

Dikke teen, mijn water en wat zout.

Reutel

Citaat van: Aris op zo 23 dec 2012 - 17:26
Dikke teen, mijn water en wat zout.

Wat een onzin. Als iedereen op deze site zijn verwachtingen uit zijn grote teen gaat zuigen kunnen we wel meteen stoppen. Ik vind dat je postings op deze manier weinig waarde hebben Aris.  ???

Remy

Onze winters zijn de beste die er zijn.
Het kan moesson zijn en net zo gemakkelijk de ijzigste winter waar zelfs een Eskimo nog ontzag voor heeft.
En zelfs nu is er nog geen mens die kan voorspellen hoe deze winter gaat verlopen.
Als je sneeuwgarantie wil dan moet je verhuizen..euhh emigreren.
Verder niet zeuren,geld inzamelen om het kanaal af te dammen of nog megalomaner de draairichting van onze planeet omkeren.
Niet zeuren lijkt mij de meest haalbare optie ;)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

WinschoterWeer

Citaat van: Erik V op zo 23 dec 2012 - 16:50
Ach ja. Ik zit hier in Center Parcs in Drenthe, met een hoop Groningers die nu heel sip kijken! Dat is ook wat waard
Als jou dat gelukkig maakt....whaha, maar dat gelukkig terzijde...Wat een pessimisme alom...oké oké de eerste weken voorzie ik ook geen winter...maar daarna is het toch nog niet écht te overzien. Neem inderdaad vorig jaar als voorbeeld. Toevallig...dat nu Serious Request Dont'Worry Be Happy draait...hoe toepasselijk. Fijne avond!

Weerfreak 1337

Citaat van: Remy op zo 23 dec 2012 - 18:09
Onze winters zijn de beste die er zijn.
Het kan moesson zijn en net zo gemakkelijk de ijzigste winter waar zelfs een Eskimo nog ontzag voor heeft.
En zelfs nu is er nog geen mens die kan voorspellen hoe deze winter gaat verlopen.
Als je sneeuwgarantie wil dan moet je verhuizen..euhh emigreren.
Verder niet zeuren,geld inzamelen om het kanaal af te dammen of nog megalomaner de draairichting van onze planeet omkeren.
Niet zeuren lijkt mij de meest haalbare optie ;)

Inderdaad prachtig wispelturig klimaat hoor in Nederland, lekker afwisselend, en dat maakt het gewoon leuk vind ik(niet altijd uiteraard ;D). Een land van uitersten, van 35 graden tot -25. :) De euforie die er is als de zomer komt of koning Winter zijn intrede doet, je zou toch maar elke winter en elke zomer gegarandeerd het weer krijgen wat je graag wilt, word ook saai :P Je moet maar zo denken: in de winter een paar zachte tussenpozen is lekker(voor de meesten, lijkt me), en in de zomer een weekje verkoeling is ook voor de meesten niet erg :)
En ja, vind dat we nu wel wat geleerd moeten hebben van vorig jaar. Schrijf de winter tot het eind niet af ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weerfreak 1337

ECMWF 12z-Run

Kansen op een herstel van het meridionale stromingspatroon (noord in dit geval), in deze EC run.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jones

Kijk eens hoe ver de vorstgrens zich heeft teruggetrokken op oudjaar!

Fren

alles is best met oud en nieuw als er maar geen regen of mist komt  8)
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Barto

Jan gaf via twit een mogelijk kaartje van 31dec... regen regen regen
meer stond er niet op. :'( dus laten we hopen dat t gauw veranderd

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal