Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339555 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

2de dag op rij met alleen maar regen, heel de dag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

studio dewolf

Er is al wateroverlast in Dadizele en Slypskapelle (streek rond Kortrijk)  :o Hopelijk niet dezelfde verhaal als 14 november 2010.

Opfrissen:

samverhoeven

Citaat van: Duitje op za 22 dec 2012 - 21:19
Als er neerslag is dan zal dit in de vorm van regen zijn ;)
Waarom denk je dat het regen zou zijn? In een scenario zoals Johann's plaatje krijgen we wel sneeuw hoor.

Ramon Oost


gilleeesss

Hier 27.0 mm gevallen. nu 0.6mm. Nog steeds aan het regenen.. Pfffffffff k*tweertje

TaL

Neerslagverwachting tot en met volgende week zondag
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Marsel

Bijzonder zacht al de gehele nacht. In het zuiden en westen temperaturen lokaal tot aan 12 graden  ;D. Toen ik eerder vanavond buiten liep was het op de regen heerlijk toeven.
Ik wil nog helemaal niet aan lentekriebels denken, maar met deze nachtelijke temperaturen zou je het bijna gaan doen ;). Heerlijk...winter in NL  ;).

Weatherman

Heel de nacht regen, vanaf gisteren ochtend aan af.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

SniperEye

Citaat van: Marsel op zo 23 dec 2012 - 06:58
Bijzonder zacht al de gehele nacht. In het zuiden en westen temperaturen lokaal tot aan 12 graden  ;D. Toen ik eerder vanavond buiten liep was het op de regen heerlijk toeven.
Ik wil nog helemaal niet aan lentekriebels denken, maar met deze nachtelijke temperaturen zou je het bijna gaan doen ;). Heerlijk...winter in NL  ;).

Tussen zonsondergang en middernacht een graad of 5 verschil meen ik me te herinneren. Best wel bizar.

De nieuwe pluim laat nog steeds veel spreiding zien. Een groeiend aantal leden lijkt koude te zien. Het gemiddelde over die tijd blijft met een graad of 5 tamelijk niet-winters.

klimascepie

Voor die gene die nieuws kunnen plaatsen.

Mainstream media doet hier niks mee maar dit is serieus zware chips.

Word er gesproken over opwarming van de aarde (ook hier ja) de werkelijkheid is anders. Van af 2010 is dit de zoveelste winter met extreme kou met alle gevolgen van dien. Over de hele wereld zijn de temperaturen laag ja zelfs het zuidelijk halfrond kampt met lage temperaturen terwijl het daar (schrik niet) zomer is.

Oost Europa kampt met bittere kou met temperaturen 10 tot 15 graden onder de normale waarden voor de tijd van het jaar.  Veel sneeuw en andere narigheid als stroom uitval met als meest ernstige gevolg en doden tal van reeds 600 en nog steeds oplopend.
Het is niet uit te sluiten dat aan het eind van de winter vele duizenden mensen het leven hebben gelaten.

De link.
http://notrickszone.com/2012/12/21/cold-blast-claims-over-600-lives-across-eastern-europe/

Overigens onder bij de commentaren en leuk filmpje om de boel toch wat op te vrolijken.

-50 en koken water.


Moderators voor meer nieuws,
http://notrickszone.com/category/cooling/
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Zynex

Dit weer is echt te zielig voor woorden, wat is een zeeklimaat toch *)*(&!

ron12

Sinds gistermidag 14.00 uur is er 32 mm regen gevallen hier in nijmegen,nu is het 12.1 graden.Echt lente geworden in plaats van de winter sinds 21 december.De laatse 9 dagen van het jaar geen winterweer hier in NEDERLAND?????
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Citaat van: Wilfred Janssen op za 22 dec 2012 - 15:56
Heeft niets met de radar te maken ;) Die kring is gewoon een smeltkring van sneeuw naar regen. Omdat de radar onder een kleine hoek ten opzichte van het aardoppervlak staat scant die als het ware de sneeuwhoogtegrens...

Zo leer je hier altijd wat nieuws. Altijd gedacht dat het storing/ruis was van de radar. Dank voor de uitleg Wilfred!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

arjanbruggink

Citaat van: Zynex op zo 23 dec 2012 - 10:45
Dit weer is echt te zielig voor woorden, wat is een zeeklimaat toch *)*(&!
Ook voor jou is er nog wel een plekkie vrij op de toendra van Siberië :P
Fijn toch zo'n land met z'n uitersten, de ene dag zit je nog in de winter en de andere dag kun je zowat in de korte broek lopen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Remy

Ja gisteren was het hier nog spekglad en wit,nu is het net lente :)
Ennuh wat die pan water betreft in dat filmpje... wat een fout wwooosssjj gelud maakt dat,Je hoort het gewoon stollen :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jones

Ik keek net naar een van de ergste modelruns in jaren wat betreft winterweer :( tot op het einde, zover je kan zien, die depressie bij IJsland en een stevig hoog in zuid-Europa met een strakke zuidwestcirculatie tot diep in Rusland (het gaat zelfs dooien in Moskou) :( doet me denken aan jaren als 2007 en 2008, toen waren de winters ook zo'n hel met steeds regen, wind en amper vorst!

Barto

Ik hou mn hart vast voor 31dec ik ga hopen dat t die dag droog blijft!
tot nu toe zie ik alleen maar regen op de kaarten....

4seasons

Ik zag net deze kaart met vooruitzichten van IJsland.

In de loop van a.s. vrijdag naar zaterdag een lagedrukgebied van 952 op de Atlantische Oceaan voor de kust van Ierland/Engeland.  ::)

Zijn er al meerdere kaarten met diezelfde info?

http://en.vedur.is/weather/forecasts/atlantic/#type=temp

Weerfreak 1337

Lente-achtige verschijnselen op de actuele weerkaarten. Direct aan zee kouder als elders(aanlandige wind) :P Best grappig, zo midden in de winter. Duid aan dat we ons in zeer zachte lucht bevinden.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal