Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339839 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeCle

Nou kom op gfs 18z laat weer eens wat moois zien.
Met mooie kaarten in het vooruitzicht blijft het leuker om alles te volgen.

Bacci

Citaat van: grizzrh op vr 21 dec 2012 - 22:41
Zo te zien gaan we na de kerst weer richting een vorst periode ??
begint er weer beter uit te zien!


Dit is de oude pluim :), iemand al de nieuwe? aangezien ik hem nog niet kan zien, beetje raar.

Koen-IJM

Citaat van: grizzrh op vr 21 dec 2012 - 22:41
Zo te zien gaan we na de kerst weer richting een vorst periode ??
begint er weer beter uit te zien!

Beter... tjaa. heel gemiddeld eigenlijk. Zolang er geen >25% van de leden onder de nul zit verwacht ik eigenlijk weinig spannends komende tijd. Eerst maar ff kijken waar GFS 18 mee op de proppen komt.

Henk1976

Volgens mij waren vorig weekend de kansen op koud weer ook enorm klein. En kijk nu naar NO.

gilleeesss

Citaat van: Henk1976 op vr 21 dec 2012 - 22:58
Volgens mij waren vorig weekend de kansen op koud weer ook enorm klein. En kijk nu naar NO.
NO is altijd zo geweest dat ze kkoud voorspelden ;)

Maurice Vroegrijk

we zullen het wel zien...

Pieter Polar

DCA AgroWeer

Klesnat weekend zet de toon voor zachte winter

21-12-2012 •
Hoge temperaturen tot 15 graden en een klestnat weekend zetten de toon voor een uitermate zacht verloop van de winter. Dat schetst weervrouw Margot Ribberink voor DCA AgroWeer.  >:(




En m'n kerstpakket was ook al k#t!! >:( :(

Henk1976

Hoe kan ze dat nu al zeggen... Winter is net begonnen vandaag. Zeker ook niet z'n kou-liefhebber....

Pieter Polar

Tja vier weken vooruit kijken is ook erg ver....
Ik hoop dat er toch nog een winterse verrassing in zit, Nederland lam leggende polar lows ofzo  ;D

Koen-IJM

Pittig stormpje op de kaarten, erg  LT, maar toch  ;D

Unknown-user1778

@jan, johann; heeft die opwarming in de hogere luchtlagen boven siberie plaatsgevonden?
en we leven nog : )

Bacci

Man wat wordt ik depressief van dit weer en van de vooruitzichten, ik ben al een week ziek, wat een ongezond weertje dit! bah! bah! en nog eens bah!

gilleeesss

Citaat van: Bacci op vr 21 dec 2012 - 23:49
Man wat wordt ik depressief van dit weer en van de vooruitzichten, ik ben al een week ziek, wat een ongezond weertje dit! bah! bah! en nog eens bah!

Nuja gister is de wereld niet vergaan, maar vandaag zal de wereld kopje onder water gaan ;)

28mm word hier maarliefst berekent voor vandaag ;)

arjanbruggink

Het ijzelt nog steeds. De bomen kraken er over als er een vlaag wind komt
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weerfreak 1337

Citaat van: arjanbruggink op za 22 dec 2012 - 00:49
Het ijzelt nog steeds. De bomen kraken er over als er een vlaag wind komt

Grote IJzelapocalypse in het noorden des lands zo te horen :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

WinschoterWeer

Net wakker en het Oldambt is gehuld in een flink ijslaagje! Op sommige plekken is het werkelijk spiegelglad en de bomen hoor je tikkertje spelen met hun ijstakken! Weerzinwekkend mooi, maar spekglad! Het is nog donker, maar heb een foto gemaakt tegen het licht van een lantaarnpaal. Terwijl het hier nog steeds een graadje vriest.... Wauw!


?IJzel tegen het licht gehouden?


?Sneeuw op de dennetakken met een laagje ijs.......on the side! Dit is toch een prachtig voorgerecht wat Kerst betreft!?


?Glad afstapje?


en de laatste ?Winterheide?

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

 De vorstgrens rukt niet verder op en verdwijnt de volgende dagen zelfs erg ver naar het oosten en noorden. Een westcirculatie voert de rest van 2012 zachte maritieme lucht naar onze omgeving, op winterweer van betekenis hoeven we de komende tien dagen niet te rekenen.

ijsverwachting

Arend

Waarschuwingskaartje van Karim en dat van Noodweercentrale lijken behoorlijk overeen te komen.

http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/

Vrijdag 21 december 2012

++ 21/12 19Z: ER IS EEN WAARSCHUWING VAN KRACHT VOOR LOKALE WATEROVERLAST TEN GEVOLGDE DE VOORZIENE GROTE NEERSLAGHOEVEELHEDEN GEDURENDE DIT WEEKEND. ++

Een actieve storing (warmfront) zal morgen zaterdag de Lage Landen bereiken. De activiteit is deels te verklaren door de sterke gestage opglijding over de continentale koude lucht over het Europese vasteland en de sterke temperatuurgradiënt bij het front. De modellen voorzien zondag tijdelijk droger weer in de voormiddag in de warme sector doch lijkt het er op dat het koufront in de loop van de dag binnen schuift. Dit front situeert zich tijdelijk parallel met de hoogtestroming en dreigt hierdoor over delen van de regio te slepen met opnieuw significante neerslaghoeveelheden. Op de meeste plaatsen voorzie ik tussen zaterdagmiddag en zondagavond zo'n 25-30 mm, doch regionaal kan dit oplopen richting 40 mm/48h. Gezien de totaal verzadigde bodem door de regenval de laatste weken zal dit in diverse rivierbekkens problemen geven. Later op zondag en maandag wordt het aanzienlijk droger.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Arend

De neerslagpluim van EC voor het oosten geeft flinke hoeveelheden tot en met maandag. NAE 06z is gewoon extreem, eens kijken wat er allemaal van terecht komt.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal