Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339537 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Remy

Als we hier van dood moeten gaan dan mag het wel even wat harder gaan sneeuwen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Henk1976

Hier in Groningen(Stad) beginnen er weer wat dikkere vlokken te vallen. Hoop dat het weer wat gaat intensiveren naar de avond toe...

Roan


xzaz

Citaat van: gilleeesss op vr 21 dec 2012 - 12:35
ja oke december is altijd kwakkelmaand. januari februari hopelijk beter dan.. Achja die noordzee. vroeger hadden ze toch ook goede winters..
Zo kwakkelen doet het niet hoor, we hebben een kleine koude periode gehad en daarna eigenlijk gewoon 6-10 graden weer met in het vooruitzicht wat warmer weer. Met deze temperaturen krijg je ook veel neerslag omdat we juist op de wip zitten.

Het is hier overigens bijna 10 graden; verwarming is al enige tijd niet meer aan geweest.
De winter is nog niet eens begonnen!

SniperEye

Vandaag BEGINT de winter pas. En vanaf vandaag gaan ook de dagen weer lengen. Ken het gezegde: als de dagen gaan lengen gaat de winter strengen! No rush, geen paniek, keep it cool (in figuurlijke zin dan)  :)

xzaz

Citaat van: SniperEye op vr 21 dec 2012 - 13:34
Vandaag BEGINT de winter pas. En vanaf vandaag gaan ook de dagen weer lengen. Ken het gezegde: als de dagen gaan lengen gaat de winter strengen! No rush, geen paniek, keep it cool (in figuurlijke zin dan)  :)
Gelukkig kijken we op dit forum niet alleen naar vandaag maar ook de 'toekomst' in, vooral trend gewijs.
De winter is nog niet eens begonnen!

Jan van Ooijen

Vergelijk ten opzichte van vorig jaar en oordeel dan even





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 21 dec 2012 - 13:37
Vergelijk ten opzichte van vorig jaar en oordeel dan even
Als de vooruitzichten uitkomen hebben we bijna het zelfde als vorig jaar. Alleen de cijfers zijn nu vertekend omdat we een koude beginperiode gehad hebben van december.

Daarnaast zijn de temperatuurverschillen in Nederland enorm; op dit moment bijna 10 graden, dan gaat het hard met het gemiddelde in de Bilt wat 5 graden aangeeft.
De winter is nog niet eens begonnen!

ron12

denk dat we de winter al gehad hebben
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Erik V

Nu aan het rijden van Rotterdam naar Coevorden.
Bij Zwolle is het temp.verschil met thuis al 5 graden.
R'dam was het al 10 graden!

xzaz

Citaat van: ron12 op vr 21 dec 2012 - 13:53
denk dat we de winter al gehad hebben
Nee hoor jan-feb moet nog komen! De leukste 2 maanden van het jaar!
De winter is nog niet eens begonnen!

Henk1976

Wel mooi om te zien op buienradar. Het temperatuurverloop over 3 uur. Vorstgrens die oprukt vanuit het noorden, en de subtropische lucht vanuit het zuiden. Heeft zeker effect op het front, want het begint hier in Groningen weer harder te sneeuwen.

Henk1976

Citaat van: xzaz op vr 21 dec 2012 - 14:12
Nee hoor jan-feb moet nog komen! De leukste 2 maanden van het jaar!

Helemaal mee eens. Een mooie winterstorm in januari is ook niet verkeerd. Daarna weer winterse buien. Dat is pas mooi weer. En het weer kent genoeg verrassingen... Vooral hier in het NO een hele mooie vandaag!

Roan

Citaat van: Henk1976 op vr 21 dec 2012 - 14:15
Vorstgrens die oprukt vanuit het noorden, en de subtropische lucht vanuit het zuiden. Heeft zeker effect op het front, want het begint hier in Groningen weer harder te sneeuwen.
klopt helemaal, je ziet op de radar ook constant weer nieuwe buien ontstaan boven groningen.. En die buien die nu over Friesland trekken en in oostelijke richting gaan zullen ook wel sneeuwbuien hier worden  ;D

MS-94

Het maakt me nu toch niet meer zoveel uit dat de kerst groen verloopt als het maar droog blijft dan vind ik het best  :), en trouwens er ligt heus nog wel wat moois in het verschiet in januari of februari. Zo niet.. dan in december wel weer  ;D. Elk jaar heb ik altijd weer nieuwe hoop inplaats van dat ik direct weer denk van: aankomende decembermaand en de rest van de winter worden niks
Het gaat zoals 't gaat ;)

Remy

Omdat het zo zwabbert allemaal is het moeilijk inschatten maar misschien kan iemand nu al een poging wagen.
Gaat het vannacht nog harder vriezen in het noordoosten ? Of is er al iets waar te nemen van warmte die doorstoot?
Ik heb namelijk nog steeds mijn buitenkraan niet leeg geblazen :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jenkie

Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe het met de kaarten is. Wat Johann destijds liet zien, is dat helemaal verdwenen van de kaarten? Is het anders gelopen? Is die opwarming boven Azië niet gebeurt? Ben gewoon erg nieuwsgierig ;-))

WinschoterWeer

Het sneeuwt maar door in het Oldambt!  ;D Eigenlijk de hele ochtend / middag al! Bomen wit, struiken wit, daken wit, gazon wit en langzamerhand gaat ook de stoep wit worden.  Het is écht een beetje winter momenteel in Groningen! ;D Meer dan ik verwacht had! En dat zo vlak voor Kerst! Mooi sfeertje! Nog steeds -0 graden! Morgen hier ook nog om en nabij het vriespunt (ijzel/natte sneeuw etc.) en +10 graden in het Zuidwesten. Bizar!  :o

Henk1976

Ik vraag mij idd ook af wat er met de NOA en AO gaat gebeuren. Overal op het noordelijk halfrond is het behoorlijk koud. Echter wij hebben precies de pech dat wij de Noordzee wonen en dat de weg vanuit het Z-ZW niet geblokkeerd wordt door bergketens. Dus die berg komt er...  ::)

Henk1976

Citaat van: WinschoterWeer op vr 21 dec 2012 - 16:13
Het sneeuwt maar door in het Oldambt!  ;D Eigenlijk de hele ochtend / middag al! Bomen wit, struiken wit, daken wit, gazon wit en langzamerhand gaat ook de stoep wit worden.  Het is écht een beetje winter momenteel in Groningen! ;D Meer dan ik verwacht had! En dat zo vlak voor Kerst! Mooi sfeertje! Nog steeds -0 graden! Morgen hier ook nog om en nabij het vriespunt (ijzel/natte sneeuw etc.) en +10 graden in het Zuidwesten. Bizar!  :o

Stuur maar wat richting Assen. Hier in Groningen Stad wat motsneeuw.. Maar wel onder nul!! ;D

Powered by EzPortal