Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339665 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ries

Beetje motsneeuw hier, wel vlagerig met die wind erbij en het blijft nog nie helemaal liggen; enkel nog op de autoruiten. En ik zie op de radar dat er van het neerslaggebied van gister weinig over is, dus heel veel sneeuw zal hier niet vallen. Of het moet nog wat aansterken, maar daar lijkt het niet op; integendeel.

WinschoterWeer

Ben blij dat ik veel voorpret heb gehad en mezelf heb gewaarschuwd voor de euforische stemming, want momenteel ben ik aan 't lantaarnpaalstaren en zie af en toe wat natte sneeuw o.i.d. de revue passeren en is 't gewoon nat! Het is nu 1 graadje boven 't vriespunt en that's it! Koud en nat! Bah!  :-\

Roan

het gaat hier net zo, ik vind het nog eerder motregen dan motsneeuw, maar ik zie idd wat op de autoruiten liggen.. Laten we hopen dat de neerslagactiviteit nog wat gaat toenemen want dit stelt echt heel erg weinig voor, helaas..

*edit
nu ik er net door heen heb gefietst moet ik toch zeggen dat het wel wat harder sneeuwt nu, echter blijft het niet liggen.. maar als ik de radar zo bekijk is het ook nog niet ove..

Nopie

Wat een run weer van GFS tot het einde aan toe alleen maar WC, ECMF ziet er ook niet veel beter uit :-\

arjanbruggink

Op dit moment sneeuwt het in Smilde. Daken wit, auto's wit, gras een beetje wit. Leuk wakker worden :-P
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marcellang

Door de neerslagafkoeling blijft de lichte sneeuw hier ook langzaam liggen.
Met een temperatuur van + 0,4 graden.
Het moet nog even iets langer doorsneeuwen om de straat ook wit te kleuren 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Pascal Soomers

Lol, wat een verschil. Hier in zuid-Limburg saai weer en tact +6,9...
When a supercell arrives, you must be prepared.

Weatherman

Wat een water gisteren zeg, pfff, heeft geloof ik non-stop geregend tot in de nacht. vanaf 11.30 in de ochtend.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Remy

Het sneeuwt hier heel de ochtend al en het begint nu zelfs wit te worden :)
*schrijft winterdag bij*
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weatherman

Zondag 14 graden volgens Ben de weerman van Radio 8fm
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marcellang

Citaat van: Remy op vr 21 dec 2012 - 09:27
Het sneeuwt hier heel de ochtend al en het begint nu zelfs wit te worden :)
*schrijft winterdag bij*
Hier ook volop sneeuw, lichte/matige sneeuwval, blijft nu overal liggen ::)
1 cm, ook op straat......temp 0 graden. (zo blij als een kind  :P)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Koen-IJM


gilleeesss

naja, als dit telkens de winters zijn van benelux, dan verlang ik er best niet meer naar..

Roan

Citaat van: gilleeesss op vr 21 dec 2012 - 11:25
naja, als dit telkens de winters zijn van benelux, dan verlang ik er best niet meer naar..
Tja wat verwacht je dan met een Noordzee naast je! We hebben soms zachte periodes en soms koude periodes, dat is Nederlands weer.. Dus nu niet gaan zeuren dat het nu al niks meer wordt, want de winter moet wat mij betreft (januari en februari) nog beginnen!

Weerfreak 1337

Citaat van: vdweste op do 20 dec 2012 - 22:36
Als het nu vroor zou er natuurlijk niet zo'n enorm neerslaggebied over ons heen komen, dat zou per direct het einde betekenen van het vriezen. Het zou dan ver op de oceaan blijven of ver onder ons doorgaan (over Spanje trekken ofzo). :P

Als de lucht/land maar koud genoeg is kan het vanuit het zuiden prima sneeuwen en vriezen tegelijk hoor :) Wat nu het geval natuurlijk niet is :P

Citaat van: gilleeesss op vr 21 dec 2012 - 11:25
naja, als dit telkens de winters zijn van benelux, dan verlang ik er best niet meer naar..

Als de dagen gaan lengen, gaat de winter strengen :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

WinschoterWeer

Citaat van: Remy op vr 21 dec 2012 - 09:27
Het sneeuwt hier heel de ochtend al en het begint nu zelfs wit te worden :)
*schrijft winterdag bij*
Daken lekker wit, dwarrelende sneeuwvlokjes kleuren onze pergola wit ;D...mezen in de tuin vergezellen de merel en roodborstje bij het voederhuisje...kerstboom op de voorgrond...Serious Request op de TV...Tja...Groningen kent vandaag toch wél dat Kerstgevoel. Fijn hoor! ;D Momenteel dus nog steeds sneeuwval bij een temp van -0 graden! Ik vind het prima! +1 Fijn Weekend !

ron12

hoera,sinds 11.16 uur is de winter in het land op kalender althans.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

just0408

In Groningen zingen ze vast allen in koor: 'It's beginning to look a lot like Christmas.'  ;D
Ik ben ook niet van steen.

Henk1976

Kan iemand bevestigen dat de NAO en de AO weer positief gaan worden? Las dit ergens op Twitter. Lijkt me niet gunstig voor het verdere verloop van de winter.

gilleeesss

ja oke december is altijd kwakkelmaand. januari februari hopelijk beter dan.. Achja die noordzee. vroeger hadden ze toch ook goede winters..

Powered by EzPortal