Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339511 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vleesjus

Bij noodweercentrale laten ze wel mooi de stroming zien voor de komende uren:
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/stromingsfilm/nederland.html

Maar ook daar verwachten ze het lagedrukgebied ten noorden van Nederland waardoor bijna heel Nederland in de warme lucht komt :(

Henk1976

Als ik HIRLAM zo zie, dan hebben wij in Drenthe dus nu helemaal niet veel sneeuw meer... Jammer. Ach witte drab geeft ook een Kerstgevoel

Jan van Ooijen

Citaat van: Henk1976 op do 20 dec 2012 - 12:52
Als ik HIRLAM zo zie, dan hebben wij in Drenthe dus nu helemaal niet veel sneeuw meer... Jammer. Ach witte drab geeft ook een Kerstgevoel

Zou nog niet te hard roepen, zit er allemaal maar dicht tegenaan. Hier ook even NAE

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss


just0408

Citaat van: gilleeesss op do 20 dec 2012 - 14:24
Ziet er hoopvol uit voor NO ;)!

Vaak genoeg valt er enkel in het uiterste noordoosten sneeuw. Er moet daar gewoon ergens 'n sneeuwmagneet liggen.
De sneeuwverwachtingskaart van Wetteronline geeft voor Nieuw Beerta zelfs een kans van 90% op sneeuwval voor vrijdag.
Ik ben ook niet van steen.

WinschoterWeer

Het ziet er toch naar uit dat we hier wat vlokjes gaan zien! Meroakels Mooi Man!  ;D Momenteel hier een frisse, zeg maar koude oostenwind! Het is 14.30u en hebben 4 graden op de teller! Lijkt wel zomer!  ;) Ik zeg Groene Kerst....Jammer!

Henk1976

Citaat van: WinschoterWeer op do 20 dec 2012 - 14:32
Het ziet er toch naar uit dat we hier wat vlokjes gaan zien! Meroakels Mooi Man!  ;D Momenteel hier een frisse, zeg maar koude oostenwind! Het is 14.30u en hebben 4 graden op de teller! Lijkt wel zomer!  ;) Ik zeg Groene Kerst....Jammer!

Ik zeg "moi-eem-dokter!" Dat wordt de auto sneeuwvrij maken... Ach en met kerst "dik doun in toen" (voor de rest van NL: BBQen)

WinschoterWeer

Citaat van: Henk1976 op do 20 dec 2012 - 14:47
Ik zeg "moi-eem-dokter!" Dat wordt de auto sneeuwvrij maken... Ach en met kerst "dik doun in toen" (voor de rest van NL: BBQen)
;D ;D En anders wordt het wel gourmet of zonder! Het Noorden is er kloar veur! Euforiestemming is erg link met dit soort weerssituaties....maar toch! Voorpret kan ook fantastisch zijn.  ;D

Reutel

Hahaha dat gaat nog wat worden hier op het forum met die tweedeling. Zullen we een apart "juichtopic" maken voor het noorden? ;D

Aris

Citaat van: gilleeesss op do 20 dec 2012 - 14:24
Ziet er hoopvol uit voor NO ;)!

Het vallen van de (natte) sneeuw kan even pret geven. Maar het blijft niet of niet lang liggen.
Dat soort buien zit ik niet op te wachten.

Deze winter wordt er eentje van natte pap en enkel vriesdagen. Zegt mijn dikke teen. En die had de afgelopen maand ook gelijk.
Laten we voorlopig niet te euforisch worden bij een leuk uitziende pluim. Zoals we merkten veranderd die sneller dan de sneeuw kan vallen.

Marcellang

Ik vind de temperatuur op 1500m hoogte wel erg hoog voor het N/O (0 tot -5 graden, Gfs)
Misschien door neerslagafkoeling....we zullen t gaan zien ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

xzaz

Aan dit soort weer heb je dus echt geen ene (#*$@...

Doet me een beetje denken aan vorig jaar toen zaten we ook tijden in zo'n situatie; toen begon het rond begin feb opeens keihard te vriezen.
De winter is nog niet eens begonnen!

Jan van Ooijen

In de recente Hirlam zou er ook sneeuw kunnen vallen in Overijssel, Drenthe en groot gedeelte Friesland plus Groningen. Het blijft natuurlijk nowcasten!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op do 20 dec 2012 - 16:28
In de recente Hirlam zou er ook sneeuw kunnen vallen in Overijssel, Drenthe en groot gedeelte Friesland plus Groningen. Het blijft natuurlijk nowcasten!


Ik ben erg benieuwd, iets meer naar het zuidwesten en ik zit ook in de sneeuw, lekker nowcasten! :)

John

Het is te warm in Z.O. Drenthe voor sneeuw, 3.5+, er zou wat "drap" kunnen vallen ja...?
Z.o. Drenthe

Jan van Ooijen

Citaat van: John op do 20 dec 2012 - 16:34
Het is te warm in Z.O. Drenthe voor sneeuw, 3.5+, er zou wat "drap" kunnen vallen ja...?

T2m zegt niets over of dat het drap wordt ja of te nee. Kan me 2009 nog voor me halen, toen was het 3.7 graden hier en begon het te sneeuwen. Totale hoeveelheid 12 centimeter. Niet dat we dat nu krijgen.....
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcellang

Citaat van: John op do 20 dec 2012 - 16:34
Het is te warm in Z.O. Drenthe voor sneeuw, 3.5+, er zou wat "drap" kunnen vallen ja...?
De neerslagintensiviteit kan de temperatuur makkelijk rond de 0 graden krijgen.
Daarnaast komt de neerslag als de temperatuur verder gedaald is  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Bacci

3 jaar geleden : http://www.nuentoen.nl/fotos/126170/2009-chaos-bij-openbaar-vervoer-na-sneeuwval.html

Knmi heeft waarschuwing uitgebreid, nu ook voor Overijssel!



En Gerrit Hiemstra meldt ijsregen:

#IJsregen hier in Oost-NL. Regen met stukje ijs er in. Je hoort het tikken op de bladeren in de struiken.

pietjelol

even een vraagje. Is er nog enige kans dat er hier nog wat sneeuw of natte sneeuw kan vallen?

Powered by EzPortal