Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339803 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Harry de Hond

Juist.

Harry de Hond

Wat een verschillen tussen EC en Gfs in de pluim:
Juist.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Erik V

Ik snap er geen pepernoot meer van. Volgens mij zijn de computers ook in de war...

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op do 20 dec 2012 - 10:27
Ik snap niet zo goed wat de bedoeling is, ik heb facebook wel geliked.

Vragen kunnen gewoon in dat topic ;) houden we het hier een beetje schoon
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Hmm, tja.. Zachte oceaanlucht lijkt toch de grote winnaar te worden... Ach..
Volgend jaar beter!
When a supercell arrives, you must be prepared.

vdweste

Kan iemand (van de kenners van de verschillende modellen, ik volg ze alleen;p) mij het verschil verklaren tussen GFS en EC vanaf vandaag tot en met 2e kerstdag? Ze lijken wel gespiegeld!?

Ondanks dat ik EC altijd wel wat betrouwbaarder heb gevonden, kan ik me toch niet voorstellen dat GFS er echt helemaal naast zit?

Farid_A

Die pluim van de GFS klopt niet. Volgens mij heeft weerplaza een storing in de weergave van de pluim. Ik check de pluim van de GFS altijd op meteociel.fr bij "ensembles", en daar is de pluim wel "gewoon warm".

vdweste

Citaat van: Farid_A op do 20 dec 2012 - 11:09
Die pluim van de GFS klopt niet. Volgens mij heeft weerplaza een storing in de weergave van de pluim. Ik check de pluim van de GFS altijd op meteociel.fr bij "ensembles", en daar is de pluim wel "gewoon warm".

Aaah, je hebt helemaal gelijk inderdaad!

Farid_A

Citaat van: vdweste op do 20 dec 2012 - 11:24
Aaah, je hebt helemaal gelijk inderdaad!

Haha, ik wil eigenlijk geen gelijk hebben ;D. Ziet er al een stuk minder leuk uit zo :'(

Jenkie

Ik zit eigenlijk met smart te wachten op een stukje van Johann, waarin hij uitlegt dat zijn berekeingen nog steeds op de kaart staan en dat dat allemaal nog gaat gebeuren volgende week  ;)

appiehappy

Johann meld zich vanzelf weer, maar hij moet eerst elke dag zichzelf uitgraven uit de sneeuw, hij wel  :D

Henk1976

Wel jammer, op het allerlaatste moment gaat de zachte lucht toch winnen...... (stiekem zag ik het wel gebeuren). Stomme mayavoorspelling :P

just0408

Citaat van: xzaz op wo 19 dec 2012 - 23:31
In Amerika (USA) Utah en Idaho gaat het wel lekker met de sneeuwval:

Wat een grapjurk, die Amerikaan zeg!
Ik ben ook niet van steen.

Jenkie

Citaat van: appiehappy op do 20 dec 2012 - 11:44
Johann meld zich vanzelf weer, maar hij moet eerst elke dag zichzelf uitgraven uit de sneeuw, hij wel  :D

;D ;D

Bacci

Nou ik benieuwd waar de grens zal liggen van regen naar (natte) sneeuw, hopelijk zakt die iets naar het zuiden.

Neerslagafkoeling gaat toch ook een grote rol spelen? aangezien er best veel neerslag gaat vallen.

gilleeesss

kzou beter mijn herfstslaap gaan houden ;) en terugkomen in het nieuwe jaar ;)

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

In de middag krijgt het midden van het land de (mot)regen en tegen middernacht komt ook het noordoosten er onder. Een belangrijk aandachtspunt is de neerslagsoort. Het noordoosten wordt uiteindelijk koud genoeg om als daar uiteindelijk neerslag gaat vallen, dit dan in de vorm van (natte) sneeuw zal zijn. Het zuiden en midden van het land krijgt gewoon regen en dan zal er ook nog een gebied zijn waar verschillende mengvormen kunnen voorkomen. De uiteindelijke koers van het laag bepaalt waar de verschillende grenzen (sneeuw-natte sneeuw-regen) komen te liggen. Verder geven met name Harmonie en Hirlam voor vrijdagmiddag en -avond een ijzelsignaal. Op zich niet verwonderlijk met onderin dan nog steeds de koude aanvoer en op geringe hoogte de zachte lucht die binnenkomt vanuit het zuiden.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Harry de Hond

Er was inderdaad waarschijnlijk iets fout bij de door mij geplaatste pluimen. Het lukt mij niet het plaatje in mijn vorige bericht aan te passen, dus hieronder nogmaals de pluim voor "mijn" regio. Nu wel correct en teleurstellend tegelijk :( weg is de winter weer even, maar ik houd mij vast een de hoop die ik heb :P tegen beter weten in. Er gaan eigenlijk geen leden meer voor vorst op korte of (voor wat het waard is...) lange termijn.
Juist.

Powered by EzPortal