Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339547 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

emil

Laten we het maar niet hebben over GFS 12z, pure drama. Hopelijk wordt de operationele niet gesteund.


Arend

NAE voor vrijdagmiddag. Noordoost Groningen lijkt de beste papieren te hebben.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marco uit Hangar 5

Als ik de pluimen en kaartjes van de afgelopen dagen zo bekijk zie ik voor de komende weken toch hoofdzakelijk ouderwets Neerlands Kwakkelweer, maar nog lang geen echt stevige winterperiode met veul sneeuw en/of strenge vorst.. De opwinding snap ik daarom niet helemaal. Sluit me ook aan bij Bacci, de onzekerheid is namelijk wel heel erg groot de komende dagen, maar toch vooral temps boven nul en regen.

GFS is typisch Amerikaans, altijd alles een beetje over de top,

Prettige Kerstdagen allemaal.. groen of wit.. of allebei :)
Marco Nierop
http://zweef.nl/

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

arjanbruggink

Citaat van: ron12 op wo 19 dec 2012 - 17:38
hier de pluim van Berlijn,http://www.weer.nl/pluimverwachtingen.html?eps=berlin
Sorry, maar wat heeft dit voor toegevoegde waarde m.b.t. de winter in NL cq. dit topic???
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

grizzrh

Citaat van: arjanbruggink op wo 19 dec 2012 - 17:45
Sorry, maar wat heeft dit voor toegevoegde waarde m.b.t. de winter in NL cq. dit topic???

Het heet winterdiscussie.. niet winterdiscussie nederland...
Het is toch leuk om ook eens te zien wat berlijn heeft, wat misschien nog richting hier komt..
Doenrade, Limburg

ron12

noordoosten wind en die kou in berlijn is hier ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Nuja, ik zie de winter sober inm omenteel voor west belgie. tegen dat die kou hier eens graakt :(

Marcellang

Citaat van: emil op wo 19 dec 2012 - 17:19
Laten we het maar niet hebben over GFS 12z, pure drama. Hopelijk wordt de operationele niet gesteund.
Leuk deze run spreekt het gemiddelde  van de pluim tegen, warme uitbijter :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

marctsm

Citaat van: gilleeesss op wo 19 dec 2012 - 18:05
Nuja, ik zie de winter sober inm omenteel voor west belgie. tegen dat die kou hier eens graakt :(
indeed gilles, als de kaarten zo blijven zoals ze nu zijn zal het groen zijn tot in januari, k denk dat we beter naar de ardennen zouden gaan verhuizen (je kunt diverse weerpluimen voor belgië bekijken op m'n site)

NitroGenetics

eff snel offtopic werkt de chat voor jullie toevallig?
als ik probeer in te loggen krijg ik een foutmelding

Ontopic: ziet er leuk en spannend uit laat he tmaar flink sneeuwen komende dagen :D

Bacci

KNMI guidance modelbeoordeling

NEERSLAG:
Vanavond en vannacht geen neerslag, uitgaande van de huidige modelruns. Hirlam06 liet de neerslag al rond 00 UTC het zuidwesten binnen lopen, maar Hirlam12 heeft dit scenario weer verlaten. Vanaf 06 UTC neerslag in het zuidwesten in alle nieuwe modelruns. De neerslag loopt langzaam naar het noordoosten. Huidige timing De Bilt eind van de middag, het noordoosten in de nacht. Hirlam laat de neerslag ongeveer stagneren rond de lijn Noord Holland, Flevoland, Overijssel. Dit zal afhangen van de ontwikkeling van genoemde golf. Neerslag ten zuiden van ruwweg de lijn de Kooy, Flevoland, Twente regen, ten noorden daarvan vanaf donderdagavond winterse neerslag. In Neso zit voor morgenavond een kleine strook met regen of ijsregen, maar de ijsdriehoek in de progtemps lijkt hiervoor wel klein. Temperaturen daarbij aan de grond ruim boven nul. Neerslaghoeveelheden lijken in de modellen beperkt, zeker boven de noordelijke helft, waar de kans op winterse neerslag (sneeuw/natte sneeuw) bestaat.

Ramon Oost


ThaGhostNL

@NitroGenetics in het topic http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,167.0.html is meer info te vinden wat er met de chat aan de hand is. Mochten zich weer problemen opdoen, graag hier even melden.

greetz
Tha-Ghost
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Bacci

Citaat van: Ramon Oost op wo 19 dec 2012 - 19:58


Wordt spannend morgen, waar blijft de neerslag hangen, hoeveel? hoelang? neerslagvorm?

Reutel

ECMWF geeft bijna geen temperaturen onder nul meer voor Nederland en komend weekend héél veel regen... Zou het weer een warme uitbijter zijn op deze korte termijn?

Erik V

Hoop dan toch niet dat de euforie van korte duur was.

Marcellang

Citaat van: Reutel op wo 19 dec 2012 - 20:49
ECMWF geeft bijna geen temperaturen onder nul meer voor Nederland en komend weekend héél veel regen... Zou het weer een warme uitbijter zijn op deze korte termijn?
Is wel een hele grote overgang weer, zelfs s'nachts nauwelijks vorst  :P
Kei warme uitbuiter denk ;)
haha uitbijter dus
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Erik V

Is dit dan weer de zgn "pubrun"?

Bacci

Wacht op de pluim, hoop toch echt dat we wat winterweer krijgen, anders wordt je wel erg depressief van dit weer.

Powered by EzPortal