Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339728 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

glenn

uiterste noorden van belgie lijkt toch ook kouder te worden dan eerst verwacht ook daar zeker kansen op natte sneeuw en sneeuw !

grizzrh

Citaat van: Bacci op wo 19 dec 2012 - 13:14
Hehe, dat is de oude :) nieuwe is ongeveer hetzelfde.

klopt :P verkeerde link haha nieuwe is iig iets minder!
Doenrade, Limburg

Nopie

Citaat van: grizzrh op wo 19 dec 2012 - 13:08
Pluim

Aardig wat leden die maandag-woensdag de 12-13graden aantikken, straks kunnen we heerlijk in de tuin gaan zitten met kerst.

Weatherman

Citaat van: Nopie op wo 19 dec 2012 - 13:42
Aardig wat leden die maandag-woensdag de 12-13graden aantikken, straks kunnen we heerlijk in de tuin gaan zitten met kerst.
Dat is echt maf, tja wat doe je er aan.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jeroenve

Citaat van: Nopie op wo 19 dec 2012 - 13:42
Aardig wat leden die maandag-woensdag de 12-13graden aantikken, straks kunnen we heerlijk in de tuin gaan zitten met kerst.

Trend in de Control van 14:00 blijft net als die van 09:00 toch nog koud.

Aris

Wordt niks met die sneeuw en kou.
Ergens in Januari weer iets van betekenis. Maar ook dan is de vraag waar.

Marcellang

Citaat van: Jeroenve op wo 19 dec 2012 - 14:32
Trend in de Control van 14:00 blijft net als die van 09:00 toch nog koud.
Idd, gemiddelde GFS lager voor t N/O dan het gemiddelde van het Europees model  ;)
Ben benieuwd tot hoever de kou het land gaat intrekken  ::)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

grizzrh

agjah, je kan toch maar 2-4 dagen echt voorruit kijken rest is gewoon vissen in een lege vijver.. je kan wel een schatting maken van wat de wind en luchtlagen doen, maar dat houd ook op een gegeven moment op.. gewoon lekker komende dagen kijken wat het weer doet en daarna zien we wel weer verder!
Doenrade, Limburg

Marcellang

Citaat van: Aris op wo 19 dec 2012 - 14:55
Wordt niks met die sneeuw en kou.
Ergens in Januari weer iets van betekenis. Maar ook dan is de vraag waar.
Ik kan hier zo niks mee :o
Niet blijven roepen, maar graag blijven onderbouwen ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Henk1976

Het is op dit moment gewoon nowcasten. Voor het NO is het bijna wel zeker dat er een redelijk grote kans is dat het koud wordt. Kijken hoelang de LMG het vol kan houden

itgietoan!

Okee jongens, en dan nu even voor de leek zoals ik,wat is "nowcasten"??
Hetzelfde als lantaarnpaalstaren???
Snow!!!

Reutel

Citaat van: itgietoan! op wo 19 dec 2012 - 15:41
Okee jongens, en dan nu even voor de leek zoals ik,wat is "nowcasten"??
Hetzelfde als lantaarnpaalstaren???

Nee, "lantaarnpaalstaren" is hetzelfde als "snowcasten".  ;D

Jenkie

Maar als ik alles even samenvat  :D... Het is nowcasten voor het NO en hopelijk meer voor morgen en overmorgen. Maar ongeacht of de kou daar komt, wordt het tegen Kerst weer zeker overal een graad of 10?

winter

Noorse buienradar verwacht voor het gebied ten noorden van de lijn utrecht-Nijmegen
Een heuse sneeuwbom. Waarbij het meeste in de provincies groningen en friesland zal vallen.
Rondom Leeuwarden zou zomaar zo'n 30 cm kunnen vallen als ik zo naar de radar kijk.
Als je naar de radar kijkt zal het daar waarschijnlijk meer dan een dag sneeuwen zonder tussenpauzes van sneeuwval!!!!
http://www.yr.no/kart/#lat=53.21917&lon=6.56667&zoom=6&laga=nedb%C3%B8rskyer&proj=3575


Maar ja als het gebied 100 km zuidelijk schuift heeft heel Nederland sneeuw en waarschijnlijk het meeste in het midden van de land zuid-nederland!!!!

winter

Citaat van: Jenkie op wo 19 dec 2012 - 15:51
Maar als ik alles even samenvat  :D... Het is nowcasten voor het NO en hopelijk meer voor morgen en overmorgen. Maar ongeacht of de kou daar komt, wordt het tegen Kerst weer zeker overal een graad of 10?
Nee nog niks is zeker.
De kans dat er in het noorden sneeuw valt is zeer groot.
En in zuiden rond de 20 %. Maar het betekent niet dat er in het heel land zou kunnen gaan sneeuwen of REGENEN.
Rond kerst is er waarschijnlijk een dooi-inval die op de 1e kerstdag begint en zo'n 3 dagen duurt, daarna zal de temp. weer dalen.
Maar ook dit is niet zeker.
Immers Kerst is nog 1week ver.
Eerst afwachten wat er morgen gebeurt en in het weekend!!!!!!

Jenkie

Citaat van: winter op wo 19 dec 2012 - 15:59
Nee nog niks is zeker.
De kans dat er in het noorden sneeuw valt is zeer groot.
En in zuiden rond de 20 %. Maar het betekent niet dat er in het heel land zou kunnen gaan sneeuwen of REGENEN.
Rond kerst is er waarschijnlijk een dooi-inval die op de 1e kerstdag begint en zo'n 3 dagen duurt, daarna zal de temp. weer dalen.
Maar ook dit is niet zeker.
Immers Kerst is nog 1week ver.
Eerst afwachten wat er morgen gebeurt en in het weekend!!!!!!

geduld is niet mijn sterkste kant  ;D

MS-94

Ook de nieuwe pluim voor oost nederland is niet verkeerd  :)

Het gaat zoals 't gaat ;)


Bacci

Ik weet niet hoe mensen nu al zover vooruit kijken, we weten nog niet eens zeker wat er morgen gaat gebeuren, en in het weekend wordt het al helemaal spannend. Wat er in deze dagen gaat gebeuren is bijna alles bepalend voor de dagen erna.

Jenkie


Powered by EzPortal