Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339541 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Brisk

Citaat van: Johann op di 18 dec 2012 - 20:14
Zou de EC12 OPER niet gewoon een warme broeder binnen de ensembles bandbreedte kunnen zijn !?  ;)

Ik geloof nu ik deze run zie alles wat jij zegt..... lol
Let is snow, let it snow, let it snow!

vdweste

Citaat van: Johann op di 18 dec 2012 - 20:14
Zou de EC12 OPER niet gewoon een warme broeder binnen de ensembles bandbreedte kunnen zijn !?  ;)

Is dat iets wat je denkt of wat je hoopt?  :P

Johann

Citaat van: MichaelvdPoel op di 18 dec 2012 - 20:20
UkMetoffice gaat met het zachtere EC mee. Volgens deze ens leden geen serieuze kou. GFS staat zoals wel vaker het geval is alleen met zijn (koude) berekeningen. Maar goed, ik laat me graag verrassen door de Yankees....al heb ik er een hard hoofd in ;)

Had je ook niet een hard hoofd in de retrograde beweging van het "oersaaie" Oeral hoog enige dagen geleden ??!!   ;D
Welnu daar komt ie !  ;)

Johann


Reutel

Megalaag boven IJsland, gaat de beer terug in zijn hok jagen zegt EC...


TaL

Dat die maar doet, weg met die beer, zo kan er eindelijk eens een deftige blokkade ontstaan
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jones

Laat maar uitkomen die GFS! Met liefst zo'n koude temperaturen over de hele Benelux en een bak sneeuw erbij

Koen-IJM

I.i.g. wordt het spannend komende dagen. Kan alle kanten op!

Bacci

In ieder geval een stuk meer leden die onder nul gaan, maar let wel op dit is de pluim voor de Bilt, in het noorden zal het een stuk kouder zijn.

Cdtj3

Citaat van: Koen-IJM op di 18 dec 2012 - 21:36
I.i.g. wordt het spannend komende dagen. Kan alle kanten op!

Donderdag word de alles beslissende dag! Kijk maar, ong 45% gaat dan naar boven en 45% naar beneden, en 10% blijft gewoon rond het gemiddelde :O
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Arend

Citaat van: Koen-IJM op di 18 dec 2012 - 21:36
I.i.g. wordt het spannend komende dagen. Kan alle kanten op!

Toch best vermakelijk deze pluim als je kijkt wat het eindresultaat volgende week woensdag dan zou zijn. Linksom of rechtsom komen we, ondanks een hoop "gedoe" in de tussentijd, op hetzelfde resultaat uit?  ::)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Dennis

De winter kan alleen winnen als het Hoog genoeg kracht houd om opkomende depressies andere route te laten volgen  =Er moet een scandinavisch kern blijven voor voldoende oostwind (koude lucht)


hoffies

Buiten het feit dat ik de uiteenzettingen van Johann geweldig vind, zou ik het erg gaaf vinden als het uitkomt. Wat zet ie dan de gevestigde orde te kijk. Geweldig en spannend.
Twitter: @hoffnar2911

Blizzard


grizzrh

Ziet er inderdaad leuk uit wat er begint te komen, nou maar hopen dat de trend voortzet! en een mooie sneeuw dump dan he op 'doomsday' :P
Doenrade, Limburg

JPP78

Nieuwe GFS run loopt, zaterdag weer flink koud in m.n. het noorden. (verder is ie nog niet)
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

vdweste

Citaat van: JPP78 op di 18 dec 2012 - 23:22
Nieuwe GFS run loopt, zaterdag weer flink koud in m.n. het noorden. (verder is ie nog niet)

Hij is al bij dinsdag hoor, en het is weer een warmeee..

Blizzard

Centimer of 10 aan sneeuw in het N/O t/m zondag volgens GFS

JPP78

Citaat van: vdweste op di 18 dec 2012 - 23:23
Hij is al bij dinsdag hoor, en het is weer een warmeee..

Ik zie het, idd maandag weer ruim in de plus....
Maar kou komt er toch in het noorden en als die er is kan het zo weer veranderen.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Koen-IJM

GFS 18 blijft inderdaad spannend. Indrukwekkende temperatuurverschillen a.s weekend






Powered by EzPortal