Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339541 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op di 18 dec 2012 - 18:24
Meer leden gaan met de Oper mee, zie link van hierboven

Ja had het net gezien, sorry. Nu hopen dat het zo blijft :)

Johann

Citaat van: gilleeesss op di 18 dec 2012 - 18:20
Jup, en die zei dat VANDAAG de kaarten normaal gingen beter moeten zijn.. Die johann (is hopelijk) een gekgoeievoorspeller!!
Pluim gfs deeltje is redelijk goed! gaan er toch paar mee! Maar hoe upload je hier plaatje?

Uhhhh..voorspellen doen we niet aan hoor  ;)
Dat laten we over aan die mensen met hun glazen bol !  :D

gilleeesss

Citaat van: Johann op di 18 dec 2012 - 18:28
Uhhhh..voorspellen doen we niet aan hoor  ;)
Dat laten we over aan die mensen met hun glazen bol !  :D

Dan noem ik het: goed opgevolgd en goed opgemerkt ... ;)

winter

Toch nog een winterinval voor de kerst?
Hing de laatste paar dagen al in de lucht?
Hopelijk de hele kerst vakantie een pak sneeuw  ;D
Jammer dat het niet of nog nooit gebeurt is dat er in Nederland een pak sneeuw valt en dit 2 weken blijft liggen en in die 2 weken natuurlijk nog verse sneeuw erbij. 

Bacci

Citaat van: winter op di 18 dec 2012 - 18:34
Toch nog een winterinval voor de kerst?
Hing de laatste paar dagen al in de lucht?
Hopelijk de hele kerst vakantie een pak sneeuw  ;D
Jammer dat het niet of nog nooit gebeurt is dat er in Nederland een pak sneeuw valt en dit 2 weken blijft liggen en in die 2 weken natuurlijk nog verse sneeuw erbij. 

2009 of 2010 toch?

PatrickM

Hele mooie run, als dit er over 3 a 4 dagen nog staat hebben we een mooie kerst.

winter

Citaat van: Bacci op di 18 dec 2012 - 18:38
2009 of 2010 toch?

Hier in zuid-oost brabant niet?
Maar weet je zeker dat het 2 weken bleef liggen?

Cdtj3

Citaat van: winter op di 18 dec 2012 - 18:44
Hier in zuid-oost brabant niet?
Maar weet je zeker dat het 2 weken bleef liggen?

Ik hier in Almere kan me nog herinneren dat in 2010 het (geloof ik) bijna een maand bleef liggen (kan minder zijn maar weet het niet zo zeker meer).
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

winter

Citaat van: Cdtj3 op di 18 dec 2012 - 18:47
Ik hier in Almere kan me nog herinneren dat in 2010 het (geloof ik) bijna een maand bleef liggen (kan minder zijn maar weet het niet zo zeker meer).
Klopt in 2010 viel er op de vrijdag voor de kerstvakantie een zeer dik pak sneeuw die best lang voor Nederlandse termen bleef liggen ongeveer een week in ZO brabant tenminste.

Cdtj3

Citaat van: winter op di 18 dec 2012 - 18:50
Klopt in 2010 viel er op de vrijdag voor de kerstvakantie een zeer dik pak sneeuw die best lang voor Nederlandse termen bleef liggen ongeveer een week in ZO brabant tenminste.

Kheb het even nagekeken, maar de sneeuw die begin kerst vakantie 2010 viel bleef maar ong 1,5-2 weken liggen. Was dus een andere datum dat het 3-4 weken bleef liggen, misschien weet iemand hier dan wanneer dat was?
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Ries

Jemig, wat een spannende situatie dit jaar zeg! Dat de kaarten zo wisselen en nu zelfs de koudere kant uitgaat waar we enkele dagen terug enkel een minuscule kans voor zagen! Ontzettend interessant en spannend!

Richard

Citaat van: Cdtj3 op di 18 dec 2012 - 18:56
Kheb het even nagekeken, maar de sneeuw die begin kerst vakantie 2010 viel bleef maar ong 1,5-2 weken liggen. Was dus een andere datum dat het 3-4 weken bleef liggen, misschien weet iemand hier dan wanneer dat was?

Dat was bijna zeker weten de winter van 2009/2010. Regelmatig (veel) sneeuw toen tussen eind december en begin februari.

ijzel

Als dit uit komt Johan dan is de verkeerde weer vrouw gekozen over 2 jaar maar op jou stemmen als dat kan ga zo door ik geniet van jullie verhalen [ook van jan] ;D

Roan

echt zieke run van GFS idd!
-11 als max in het NO op 1e kerstdag :o





Reutel

Hmm... GFS gaat dus nu voor de koude kant, ik ben echt reuze benieuwd waar EC mee gaat komen!

Jan van Ooijen

Citaat van: Reutel op di 18 dec 2012 - 20:02
Hmm... GFS gaat dus nu voor de koude kant, ik ben echt reuze benieuwd waar EC mee gaat komen!

Niet alleen GFS, maar ook ECMWF. Helaas alleen maar tot 144u. Maar goed......
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henk1976

Hadden de Maya's dit dan voorspeld.... ? 8)


Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op di 18 dec 2012 - 20:05
Niet alleen GFS, maar ook ECMWF. Helaas alleen maar tot 144u. Maar goed......

volgens ECMWF blijft de kou bestemd voor het noorden, GFS stopt het hele land in de diepvries.

Johann

Citaat van: Reutel op di 18 dec 2012 - 20:11
volgens ECMWF blijft de kou bestemd voor het noorden, GFS stopt het hele land in de diepvries.

Zou de EC12 OPER niet gewoon een warme broeder binnen de ensembles bandbreedte kunnen zijn !?  ;)

Reutel

Citaat van: Johann op di 18 dec 2012 - 20:14
Zou de EC12 OPER niet gewoon een warme broeder binnen de ensembles bandbreedte kunnen zijn !?  ;)

Laten we het hopen! In ieder geval geeft de oper in het weekend flinke sneeuwkansen voor het noorden...

Ach, we zullen het zo zien...  ;)

Powered by EzPortal