Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339977 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WinschoterWeer

Citaat van: Jan van Ooijen op di 18 dec 2012 - 15:33
Spannend voor het noordoosten, het zal net wel/net niet momentje zijn



Kijk en laat ik daar nou nét wonen!  ;) (oooh niet teveel verwachten...denk om de teleurstelling als het niets voorsteld... ;) )

Jenkie

Citaat van: grizzrh op di 18 dec 2012 - 15:40
komt idd regen achteraan maja dat kan nog altijd in sneeuw overgaan he.. zal erom spannen wat de grond en lucht temperatuur doet ?
We zullen zien wat het weer doet he! hopelijk komt er een goede vorst inval komende week!

Spannend, spannend!!

gilleeesss

Citaat van: Roan op di 18 dec 2012 - 15:14
wat een prachtig plaatje is dit, wat een enorm verschil tussen NO NL en zuid nederland  ;D

Zo pracht vind ik hem niet! Reden: is maar nipt dat NO nederland er in zit, dus dat kan zo weer weg zijn. Nieuwe run is stukken beter momenteel. Koude komt verder ;)

Pascal Soomers

When a supercell arrives, you must be prepared.

samverhoeven


MS-94

Citaat van: Roan op di 18 dec 2012 - 15:14
wat een prachtig plaatje is dit, wat een enorm verschil tussen NO NL en zuid nederland  ;D

Het mag wel veel zuidelijker zakken zodat een deel van twente ook wat meekrijgt! zou dat mogelijk zijn ??  ???
Het gaat zoals 't gaat ;)

emil

Een van de meest bizarre runs van de laatste jaren... Vraag me of deze oper. niet het spoor bijster is geworden! Zal weinig steun krijgen van andere leden. Vanaf zondag bijna het hele land een ijsdag en dinsdag strenge vorst overdag voor het noorden.

wesleylollol

Citaat van: emil op di 18 dec 2012 - 17:37
Een van de meest bizarre runs van de laatste jaren... Vraag me of deze oper. niet het spoor bijster is geworden! Zal weinig steun krijgen van andere leden. Vanaf zondag bijna het hele land een ijsdag en dinsdag strenge vorst overdag voor het noorden.
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsgfsmeur.html
oosten - 14
westen -7 niet verkeerd :)

Erik V

Als dat nou ns waarheid zou worden......... Schaatsmodus aan!

gilleeesss

Lol NO is in deze run wel heel hard winter hoor;. maar vind raar dat enkel dat deeltje NO daar zo extreem is..

Farid_A

Wooow. Wat een run die GFS 12!! Hoop dat die een beetje bijval krijgt van de ensemble leden. Spannend allemaal!

TaL

Het gaat hard tegen hard hoor in die run. Een hogedrukgebied met zelfs een kern boven Scandinavië tegen het enorme laag op de oceaan, in deze run lijkt het hoog te winnen. Spannend, de tijd zal het uitwijzen :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Straks snel eventjes kijken naar de pluim ;)

Weatherman

Het KNMI ziet het nog niet zitten, dik 11 graden zondag volgens hun.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op di 18 dec 2012 - 18:16
Straks snel eventjes kijken naar de pluim ;)

Inderdaad, als ECMWF meegaat wil ik het enigszins gaan geloven. Mooi dat dit vorige week hier al aangekaart is door Johann
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Gauthier

GFS pluim is een heel stuk beter! Dit is het eerste deel van de pluim voor Belgisch Limburg. Gemiddelde een graad of 5 naar beneden.

http://www.rubenweytjens.be/pluimverwachtingen/gfs-pluim-12z.html

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op di 18 dec 2012 - 18:18
Inderdaad, als ECMWF meegaat wil ik het enigszins gaan geloven. Mooi dat dit vorige week hier al aangekaart is door Johann

Jup, en die zei dat VANDAAG de kaarten normaal gingen beter moeten zijn.. Die johann (is hopelijk) een gekgoeievoorspeller!!

Pluim gfs deeltje is redelijk goed! gaan er toch paar mee! Maar hoe upload je hier plaatje?

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op di 18 dec 2012 - 18:08
kaartje temps:

WOW; maar ik ben al tevreden met die -3.. als het overdag dan maar ook vriest als het in NO ook vriest ;) xD

Maarja zo hard zal het wel niet gaan zeker?? alhoewel je weet nooit. hopen dat het geen koude uitbeiter is

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op di 18 dec 2012 - 18:22


Maarja zo hard zal het wel niet gaan zeker?? alhoewel je weet nooit. hopen dat het geen koude uitbeiter is

Meer leden gaan met de Oper mee, zie link van hierboven
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal