Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339531 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jumanji

Citaat van: MSB op ma 17 dec 2012 - 15:10
Waarom moet het nu weer zo spannend worden, heb me er net bij neergelegd dat het warmer wordt de komende kerstdagen, dan hangt er nu misschien een verrassing in de lucht, ik weet het ook niet meer ??. :-\ :-\

Is toch prachtig om in spanning te zitten ??

Waar ik woon is het standaard wit en koud in de winter.
Exact om die reden vind ik het ook leuk om de NL spanning te volgen (met name lezend), want hier is het een monotone boel, nergens om naar uit te kijken als het om winter weer gaat, tot de maand Maart op de kalender verschijnt.

MS-94

Citaat van: Fren op ma 17 dec 2012 - 09:59
kut, als het oudjaarsnacht maar droog en mistvrij is

Dat hoop ik ook zeker! ben van plan een mooi partijtje vuurwerk te halen dit jaar dus plzz een mist-vrije jaarwisseling  ;D

Ontopic: Als wij tijdens de jaarwisseling met lucht te maken hebben die van zee afkomt is de kans op mist best groot neem ik aan en als die wind juist de oosthoek gaat opzoeken dan krijgen we veel minder vochtigere lucht en dus minder kans op mist  :D
Het gaat zoals 't gaat ;)

Erik V

Ja, of gewoon 12 graden met regen net als vorig jaar. Of het jaar daarvoor, dat ben ik alweer vergeten.

Ramon Oost

GFS06 gaat voor een koud weekend. Vanuit het westen trekt er vrijdag een lagedrukgebied over ons land. Achter het lagedrukgebied draait de wind naar het oosten en komt koudere lucht het land binnen. GFS gaat nu in de 06 run voor enkele ijsdagen in het weekend en in de nachten lichte tot lokaal matige vorst. Al met al spannend om in de gaten te houden! Kijken wat de nieuwe run straks doet.


MS-94

Citaat van: Erik V op ma 17 dec 2012 - 16:07
Ja, of gewoon 12 graden met regen net als vorig jaar. Of het jaar daarvoor, dat ben ik alweer vergeten.

Haha ja lekker vuurwerk afsteken met een t-shirt aan  ;D maar het jaar daarvoor viel het ook mee met de mist maar was het wel stukken kouder met hier en daar nog sneeuwresten
Het gaat zoals 't gaat ;)

gilleeesss

In nieuwe run wint de warmere lucht weer meer terein ;(

Zynex

Als ik mijn diploma binnen heb dan peer ik m zo snel mogelijk NL uit wat een teleurstellend land zeg xD.
nu al dik 2 weken grijze lucht harde wind met regen!

Johann

Citaat van: gilleeesss op ma 17 dec 2012 - 17:08
In nieuwe run wint de warmere lucht weer meer terein ;(

Geweldig spannende kaarten.  :o
Niet teveel op details nog letten, gaat nog diverse keren tot dato veranderen.  ;)

gilleeesss

Citaat van: Johann op ma 17 dec 2012 - 17:12
Geweldig spannende kaarten.  :o
Niet teveel op details nog letten, gaat nog diverse keren tot dato veranderen.  ;)

Ja oke ;) :D Dus kaarten zijn hoopvol (met ook nog eens te benadrkken dat het wel kan tegenvallen ook?) maar er is toch nog altijd mooie kans op winterprik binnen paar daaaagen?

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Fijne Kerstavond met ijsregen en ijzel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

paulh

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 17 dec 2012 - 17:45
Fijne Kerstavond met ijsregen en ijzel



Hoop dat dit niet gaat uitkomen, gaat zorgen voor veel ongelukken gezien veel mensen onderweg gaan.

Jan van Ooijen

Citaat van: paulh op ma 17 dec 2012 - 17:56

Hoop dat dit niet gaat uitkomen, gaat zorgen voor veel ongelukken gezien veel mensen onderweg gaan.

Kan alle kanten op, niets is beslist nog... Voor hetzelfde geldt valt er wat sneeuw (noorden). Moeilijke situatie allemaal
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

paulh

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 17 dec 2012 - 18:04
Kan alle kanten op, niets is beslist nog... Voor hetzelfde geldt valt er wat sneeuw (noorden). Moeilijke situatie allemaal

Snap ik, komende dagen bekijken wat de diverse modellen voor kerstavond voor ons in petto hebben!

glenn

Zoals het nu lijkt krijgt België een zeer grote bak regen te krijgen met mogelijk wateroverlast tot gevolg !

en om toevallig over wateroverlast te spreken nu .

Daarnet lette ik echt op de weilanden naast de weg en zo en ik moet zeggen dat er op heel erg veel weilanden gewoon zeer veel water staat .
De grond in belgie is zo verzadigd momenteel dat het water vaak geen weg meer vind op weg te gaan .
Met de regen die nu verwacht wordt denk ik dat belgie zich op mag gaan maken voor tafferelen zoals november 2010 en mogelijk erger !

Alles opvolgen si dus de boodschap !
1 positief ding mochten de moddelen nu nog een meer winters karakter krijgen voor belgie dan krijgt mogelijk belgie een sneeuwdump van formaat maar daar reken ik niet op !

Weerfreak 1337

Citaat van: glenn op ma 17 dec 2012 - 18:57
Zoals het nu lijkt krijgt België een zeer grote bak regen te krijgen met mogelijk wateroverlast tot gevolg !

en om toevallig over wateroverlast te spreken nu .

Daarnet lette ik echt op de weilanden naast de weg en zo en ik moet zeggen dat er op heel erg veel weilanden gewoon zeer veel water staat .
De grond in belgie is zo verzadigd momenteel dat het water vaak geen weg meer vind op weg te gaan .
Met de regen die nu verwacht wordt denk ik dat belgie zich op mag gaan maken voor tafferelen zoals november 2010 en mogelijk erger !


Alles opvolgen si dus de boodschap !
1 positief ding mochten de moddelen nu nog een meer winters karakter krijgen voor belgie dan krijgt mogelijk belgie een sneeuwdump van formaat maar daar reken ik niet op !

De grond in de winter is vaak verzadigt van veel water, mede door meer neerslag en weinig verdamping (lagere temperaturen). Dus waarschijnlijk is het volkomen normaal dat er op weilanden veel modder/water ligt. Zo zie je ook bij rivieren, dat de waterstand in de winter een stuk hoger is, doordat er meer neerslag valt en minder verdampt. Dit herhaalt zich elk jaar.
Maak je eens niet zo druk Glenn, haha :)
De Lage Landen kunnen wel omgaan met een bak regen :P

Gr. Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jones

Wel spannend hoor! Hoop natuurlijk dat het hoog zijn invloed uitbreidt tot over de hele Benelux met kerst... Geeft toch altijd wat extra sfeer om op kerstavond lekker warm binnen te zitten terwijl er buiten al eens een vlokje valt  ::)

Marcel1976

Trekt dat lagedrukgebied gewoon 300km zuidelijker heb je winter.

Harry de Hond

Gfs gaat in de laatste run toch voor wat vorstdagen vanaf de 22e. Zeker voor Groningen. Mij benieuwen of dat in de kaarten blijft. Ze laten het nu doorlopen tot en met de 25e. Het is allemaal erg ver weg, maar wel prettig om te zien.  :P
Juist.

jorentje1997

Citaat van: glenn op ma 17 dec 2012 - 18:57
Zoals het nu lijkt krijgt België een zeer grote bak regen te krijgen met mogelijk wateroverlast tot gevolg !

en om toevallig over wateroverlast te spreken nu .

Daarnet lette ik echt op de weilanden naast de weg en zo en ik moet zeggen dat er op heel erg veel weilanden gewoon zeer veel water staat .
De grond in belgie is zo verzadigd momenteel dat het water vaak geen weg meer vind op weg te gaan .
Met de regen die nu verwacht wordt denk ik dat belgie zich op mag gaan maken voor tafferelen zoals november 2010 en mogelijk erger !

Alles opvolgen si dus de boodschap !
1 positief ding mochten de moddelen nu nog een meer winters karakter krijgen voor belgie dan krijgt mogelijk belgie een sneeuwdump van formaat maar daar reken ik niet op !

Ik wachtte eigenlijk wel op zo'n post omdat ik het helemaal met je eens ben, ik woon in Oostende (Belgische kust) en hier lopen sommige grachten al over. En vooral ook die weilanden waar ze met kranen nu al gangetjes gaan graven om het water weg te krijgen.

Ook vanmorgen kwam hier een plotse stevige bui van een halfuurtje lang met echt wel intense neerslag..

Maar het grootste probleem wordt donderdag.. Hier in Oostende zitten nog grote verschillen in de neerslagsverwachting:


Powered by EzPortal